بازدید 6094

آستان‌هاوقرارگاه‌ها مکلف به پرداخت مالیات شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی آستان های مقدس و قرارگاه های سازندگی را مکلف به ارایه اظهار نامه مالیاتی در سال 94 کردند.
کد خبر: ۴۷۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ 21 February 2015
نمایندگان مجلس شورای اسلامی آستان های مقدس و قرارگاه های سازندگی را مکلف به ارایه اظهار نامه مالیاتی در سال 94 کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه و در ادامه بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور با تصویب بند الحاقی 2 تبصره 9 آستان های مقدس و قرارگاه های سازندگی را مکلف کردند که در سال 1394 اظهارنامه مالیاتی و حساب سود و زیان درآمدهای سال 1393 مرتبط با سهام خود در شرکت ها و مؤسسات با فعالیت های اقتصادی نظیر صنعتی، معدنی، تجاری و خدماتی را تسلیم ادارات مالیات کرده و مالیات آن را براساس قانون مالیات های مستقیم پرداخت نمایند.

منابع درآمدهای مالیاتی شرکت های تابعه آستان قدس رضوی موضوع این بند هرساله در قالب قوانین بودجه سالانه به صورت جمعی – خرجی در اختیار این آستان قرار می گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با تصویب بند الحاقی 1 به تبصره 9 لایحه بودجه سال 94 کل کشور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را موظف کردند بر بودجه سال 1394 سازمان های مناطق آزاد و ویژه نظارت و بودجه سال 1395 این مناطق را در پیوست شماره (3) لایحه بودجه سال 1395 کل کشور منظور کند.

نمایندگان مجلس همچنین بند م تبصره 9 را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 94 کل کشور ارجاع دادند.

این بند چون خلاف برنامه پنجساله پنجم توسعه بود احتیاج به دو سوم رای نمایندگان داشت اما مجموع آرای نمایندگان به دو سوم نرسید و حجت الاسلام 'محمد حسن آبوترابی فرد' که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، حذف این بند را به رای گذاشت.

حدف این بند نیز مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و در نهایت هیات رییسه مجلس بند م تبصره 9 را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

درصورت تصویب نهایی، دولت در سال 1394 مکلف است علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالاها و محصولات فرهنگی و صنایع دستی از قبیل لوازم صوتی و تصویری و لوح فشرده، تا چهاردرصد (4%) به تعرفه این گونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت کرده و منابع حاصل را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار