بازدید 16114
تیم ملی هاکی ایران چهارم جهان شد؛

اتفاق تاریخی که نادیده گرفته شد

شب گذشته، تیم ملی هاکی داخل سالن ایران، در ‌دیداری حماسی و تاریخی با نتیجه ۸ بر ۵ از سد تیم روسیه گذشت و به جمع چهار تیم بر‌تر دنیا در این رقابت‌ها راه یافت تا تاریخی‌ترین نتیجه هاکی ایران رقم بخورد. این اتفاق در حالی است که خیلی‌ها حتی خبر نداشتند ‌چنین‌ مسابقاتی در آلمان در جریان ‌است و ایران هم در آن حضور دارد.
کد خبر: ۴۷۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ 08 February 2015
اتفاق تاریخی که نادیده گرفته شددر روزهایی که ورزش‌دوستان ایرانی با درخشش والیبالیست‌هایمان در عرصه جهانی، این امید‌ را پیدا کرده بودند که شاهد درخشش ورزش ایران در رشته‌های گروهی هم باشد، خیلی ناگهانی خبر‌ رسید که البته در فضای ورزشی ایران، چندان به آن توجه نشد. تیم ملی هاکی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی هاکی داخل سالن به جمع چهار تیم بر‌تر دنیا راه ‌یافت.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، تیم ملی هاکی داخل سالن ایران، در ‌دیداری حماسی و تاریخی با نتیجه ۸ ـ ۵ از سد تیم روسیه گذشت و به جمع چهار تیم بر‌تر دنیا در این رقابت‌ها راه یافت تا تاریخی‌ترین نتیجه هاکی ایران رقم بخورد. این اتفاق در حالی است که خیلی‌ها حتی خبر نداشتند ‌چنین‌ مسابقاتی در آلمان در جریان ‌است و ایران هم در آن حضور دارد.

هرچند تیم ملی کشورمان ‌امروز صبح با نتیجه ۷ ـ ۴ بازی را به اتریش واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند،تا همین‌جای کار، تیم شگفتی‌ساز این رقابت‌ها لقب گرفته است. تیم ملی کشورمان در گروه یک این رقابت‌ها با تیم‌های آلمان، اتریش، سوئد، چک و استرالیا هم‌گروه بود.

بنا بر این گزارش، تیم ملی کشورمان در اولین بازی این رقابت‌ها با نتیجه ۷ ـ ۲ برابر اتریش شکست خورد. بیرانوند و بهلولی زننده دو گل ایران بودند. دومین بازی تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها برابر آلمان میزبان بود. این بازی هم با شکست برای ملی‌پوشان کشورمان همراه بود و به رغم اینکه بهلولی و بیرانوند در این بازی هم برای کشورمان گلزنی کردند اما تیم ملی کشورمان برابر میزبان این رقابت‌ها بازی را ۱۱ ـ ۳ واگذار کرد.

اما نکته کلیدی نمایش ایران در دور گروهی پیروزی برابر استرالیا بود. ملی‌پوشان کشورمان در سومین دیدار خود در یک بازی تماشایی با نتیجه ۸ ـ ۵ از سد استرالیا گذشتند تا با امیدواری بیشتری به ادامه مسابقات چشم بدوزند؛ بنابراین، بالا رفتن روحیه ملی‌پوشان کشورمان، موجب شد ‌در چهارمین دیدار خود در این رقابت‌ها ‌برابر تیم قدرتمند چک به تساوی ۳-۳ برسند و در آخرین دیدار مرحله گروهی نیز با نتیجه نزدیک ۱۰ ـ ۸ بازی را به سوئد واگذار کنند.

در پایان دور گروهی، تیم ملی کشورمان با چک هم‌امتیاز شد و تنها به دلیل ‌پیروزی برابر استرالیا توانست در جمع هشت تیم بر‌تر جام قرار بگیرد و راهی دور بعدی شود. بر پایه ‌برنامه‌ریزی مسابقات ایران به ‌عنوان تیم چهارم گروه یک باید با تیم A گروه B یعنی روسیه مسابقه می‌داد و این یعنی بد‌ترین قرعه ممکن برای ایران. با این حال، دیدار ایران و روسیه به یکی از تاریخی‌ترین دیدارهای هاکی ایران بدل شد و ایران با پیروزی ۸ ـ ۵ برابر یکی از قدرت‌های هاکی دنیا خودش را به نیمه‌نهایی و یک قدمی فینال این رقابت‌ها رساند؛ جایی که باید به مصاف هم‌گروهی دور مقدماتی خود اتریش می‌رفت؛ دیداری که نتیجه‌ای جز شکست برای ایران نداشت تا با این شکست ایران در جایگاه چهارم رقابت‌های جام‌جهانی آلمان قرار بگیرد؛ نتیجه‌ای درخشان که همه اهالی ورزش در ایران را شوکه کرد.

گفتنی است، هاکی در ایران از سال ۱۳۵۱ و به دنبال میزبانی ایران در بازی‌های آسیایی پا گرفت. پاکستان، هند و کره جنوبی در هاکی روی چمن آسیا، بهترین‌ها به شمار می‌روند؛ اما رقابت‌های نوپای هاکی داخل سالن آسیا، تاکنون چهار دوره به انجام رسیده و هر چهار بار نیز ایران روی سکوی نخست ایستاده‌ است. وضعیت تقریباً مشابه فوتبال که ایران بر خلاف چمن، مدت‌ها در داخل سالن، قدرت بی‌‌رقیب آسیا بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل