بازدید 529352

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟

همه ما می‌دانیم، ‌رایانه‌ها مجهز به حافظه رم هستند؛ اما شاید برخی از ما ندانیم که رم چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. اغلب تصور می‌کنیم که رم بیشتر به معنی سرعت بیشتر در سیستم است و در نتیجه همه ما خواهان رم بیشتر هستیم؛ اما دقیقا از کجا باید بدانیم، سیستم ما به چه میزان رم احتیاج دارد و چگونه باید بیشترین بازدهی را از رم سیستم داشت؟
کد خبر: ۴۶۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 25 January 2015
حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟
همه ما می‌دانیم، ‌رایانه‌ها مجهز به حافظه رم هستند؛ اما شاید برخی از ما ندانیم که رم چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. اغلب تصور می‌کنیم که رم بیشتر به معنی سرعت بیشتر در سیستم است و در نتیجه همه ما خواهان رم بیشتر هستیم؛ اما دقیقا از کجا باید بدانیم، سیستم ما به چه میزان رم احتیاج دارد و چگونه باید بیشترین بازدهی را از رم سیستم داشت؟
به گزارش «تابناک»، حافظه رم یکی از حیاتی‌ترین و اساسی‌ترین سخت‌افزارهای هر سیستم است. در نتیجه درک ماهیت و عملکرد آن بسیار سودمند و کاربردی است. ‌داشتن آگاهی از نحوه عملکرد رم می‌تواند به خوبی برای شما مشخص کند که سیستم شما چه کاری را می‌تواند به خوبی انجام دهد و از پس چه کاری بر‌نمی‌آید.

حافظه رم چیست؟


‌RAM یا Random Access Memory گونه‌ای از حافظه برای ذخیره‌سازی داده‌هاست که اجازه می‌دهد فایل‌ها در مدت زمانی کوتاه نوشته و خوانده شوند؛ بدون اینکه در این خواندن و نوشتن تقدم و تأخر زمانی اهمیتی داشته باشد.‌ حافظه رم به دلیل سرعت بالای آن در خواندن و نوشتن از سایر حافظه‌ها‌، از جمله دیسک سخت است.

رم به سیستم شما اجازه می‌دهد ‌با سرعت بالا به داده‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشد و در نتیجه رم تأثیر بالایی بر سرعت عملکرد سیستم شما دارد. نکته دیگر آنکه رم یک حافظه موقتی است که پس از هر بار راه‌اندازی دوباره سیستم عامل تمامی داده‌های ذخیره شده ‌روی آن پاک می‌شود.

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟
این امر از رم یک حافظه موقت عالی برای ذخیره‌سازی داده‌ها می‌سازد که برای برنامه‌هایی که نیاز به دسترسی سریع و مداوم به داده‌ها دارند، به کار گرفته می‌شود. برای مثال اگر از یک واژه‌پرداز برای نوشتن یک متن استفاده کنید، در حالی که مشغول ویرایش هستید، اطلاعات و داده‌های آن ‌روی رم ذخیره می‌شود تا در حین ویرایش، بتوانید به شکل زنده همه تغییرات اعمال شده را در آن واحد ببینید.

اساسا دو گونه متفاوت از رم وجود دارد: استاتیک یا ثابت و دینامیک یا متغیر. رم دینامیک یا DRAM زمان دسترسی ‌حدود ۶۰ نانو ثانیه (یک میلیاردم ثانیه) را مقدور می‌سازد، در حالی که SRAM یا رم استاتیک زمان دسترسی ۱۰ نانو ثانیه دارد. با ‌وجود این، DRAM به دلیل هزینه کمتر آن بیشتر مورد اقبال و استفاده است.

چه میزان رم ‌روی سیستم شما نصب شده؟


برای فهمیدن آنکه اکنون سیستم شما‌ از چه میزان رم برخوردار است، کافی است از روی دسکتاپ خود ‌روی آیکون Computer و یا در Explorer بر ‌This PC کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟

این کار پنجره‌ای ‌باز می‌کند که تمامی اطلاعات سیستم شما را‌ کلی ارائه می‌کند. در اینجا در ذیل بخش System می‌توانید میزان رم سیستم خود را که با Installed Memory مشخص شده، پیدا کنید.

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟
نکته آنکه اگر سیستم عامل شما از نوع ۳۲ بیتی باشد، تنها از ۴ گیگابایت رم و نه بیشتر پشتیبانی می‌کند و در این حالت، شاید در این پنجره، میزان رم نمایش داده شده، کمتر از میزان رم نصب شده بر ‌سیستم باشد. همچنین اگر کارت گرافیک سیستم شما حافظه مخصوص به خود نداشته باشد، از رم سیستم برای انجام عملیات گرافیکی استفاده خواهد کرد.

چگونه بیشترین بازدهی را از رم سیستم داشته باشیم؟


بهترین کاربران آنهایی هستند که می‌دانند چگونه بیشترین بهره را از رم سیستم خود ببرند. یک راه استفاده بهینه از رم، بهره‌گیری از قابلیت ReadyBoost است؛ ابزاری ‌که از ویندوز ویستا در دل این سیستم عامل تعبیه شده ‌و می‌تواند از یک فلش USB به عنوان یک رم اضافی برای سیستم استفاده کند.

البته این ابزار به اندازه خرید یک رم اضافه برای سیستم کاربردی نیست؛ اما یک راه کار ساده و اساسی و در اغلب موارد پاسخگو و کم هزینه برای افزایش سرعت سیستم است. به ویژه اگر از یک سیستم بسیار کند رنج می‌برید.

راه دیگر آنکه بیشتر از ابزار Task Manager استفاده کرده و در استفاده از آن استاد شوید. هرچند این کار پیش پا افتاده به نظر می‌آید، شک نکنید حرفه‌ای‌ترین کاربران ویندوز کسانی هستند که همواره پنجره Task Manager در کنار سایر برنامه‌ها در سیستم آن‌ها باز است و مدام پروسه‌ها و عملکرد سیستم را رصد می‌کنند.
حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟

در این پنجره ستون Memory بسیار مورد علاقه ماست. اگر متوجه شدید که نرم‌افزاری بدون هیچ استفاده ضروری در حال بلعیدن حافظه رم است، می‌توانید بدون هیچ تفکر اضافی آن را بسته و حتی Uninstall کنید. در این مورد به خصوص بر ‌نرم افزارهای Startup تمرکز کنید.

سیستم شما به چه میزان رم نیاز دارد؟


امروزه گویا برای آنکه یک سیستم چابک و سریع داشته باشید که از پس پردازش نرم‌افزارهای مدرن بر آید، باید رم سیستم را ارتقا دهید. ذکر چند نکته اساسی برای ارتقای رم سیستم ضروری است.

اکنون ‌با استانداردهای ۲۰۱۵ کف رم مورد نیاز سیستم برابر با ۴ گیگابایت است؛ یعنی به میزانی که سیستم از پس اغلب کارهای پردازشی مورد نیاز کاربر برآید. اما آنچه به عنوان یک حاشیه امنیت می‌توان ذکر کرد، داشتن ۸ گیگابایت رم به همراه یک سیستم عامل ۶۴ بیتی است، به ویژه اگر کارت گرافیکی رایانه شما واجد رم یا حافظه درونی خاص خود نباشد. این میزان رم خیال شما را از بابت اجرای نرم افزارهای معمول گرافیکی و پردازشی و همچنین اغلب بازی‌های موجود در بازار راحت می‌کند.

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟

اما اگر به شکل ویژه و تخصصی در حوزه نرم‌افزارهای گرافیکی و بازی‌های مدرن مشغول هستید، قطعا میزان ۱۶ گیگابایت رم چیزی است که به آن نیاز دارید‌. بیش از این میزان رم به هیچ عنوان برای سیستم‌های خانگی و حتی شرکتی نیاز نیست، مگر آنکه هدف خاصی از کار با سیستم مقصود شما باشد.‌ تفاوت رم ۱۶ گیگابایت با ۳۲ گیگابایت در یک سیستم خانگی حتی برای انجام چندین پردازش سنگین عملا قابل احساس نیست (با توجه به مکانیزم مدیریت رم در سیستم عامل ویندوز).

سیستم شما از چه میزان رم برخوردار است و شما چه نکات دیگری در خصوص استفاده از حافظه رم در سیستم می‌دانید؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹۹
سلام - يك مثال براي رم :
مادر برد را اطاق كار در نظر بگيريد-پردازنده را كارمند-كمد بايگاني را هارد و سطح ميز كار را رم . هر چه سطح ميز كار بيشتر باشد كارمند (پردازنده) قادر به باز كردن و پردازش حجم بيشتري از اطلاعات در يك لحظه خواهد بود البته سرعت پردازنده و كيفيت هارد ( سرعت دستيابي پردازنده به اطلاعات ) و كيفيت مادربرد به عنوان بستري براي كار اجزاي مختلف در نتيجه نهايي تاثيرگذار خواهد بود .
ميز كار بزرگ براي كارمند تنبل و يا برعكس ميز كوچك براي كارمند زرنگ افزايش سرعت را در پي نخواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
یاد اقای اریان پور افتادم.
مال من هنوز 512 مگا بایتی است. یعنی من مردم و خودم هم نمی دونم.
پاسخ ها
masoud
| Germany |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
دوست عزیز وقتی تجمع اصلاعات پردازش شده بیش از ظرفیت رم باشه بی شک باعث کندی و حتی هنگ شدن سیستم میشه همینطور مادربر ضعیف درگاه های ضعیف رادارامی باشد فلذا cpu هرچه قویتر باشد الزاما باید مادر برد قویتر باشد .
من از همون 4 گیگ به اندازه 16 گیگ کار میکشم ! خخخخ
کاش قیمت لوازم حداقل در سطح جهانی بود .0~0.
مفید و مختصر
اگه میشه چندتا سایت علمی که اجازه دسترسی به اونها رو داریم معرفی کنید بجز اون چندتا سایت علمی معروف.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
اون چندتا سایت معروف کدومن؟
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
نداریم همه فیلترند تا چند وقت دیگه بجز قرآن دات کام همه فیلتر می شن :)
در واقع RAM محلی است که تمام برنامه های در حال اجرا در آن قرار دارند، و با بستن هر برنامه، میزان فضایی از RAM که توسط آن برنامه اشغال شده آزاد می گردد، به همین دلیل است که اگر میزان ظرفیت RAM کامپیوتر ما کم باشد، با اجرای همزمان چندین برنامه، سرعت سیستم افت می کند. پس اگر ظرفیت RAM سیستم ما کافی نیست بهتر است از اجرای همزمان چندین برنامه خودداری کنیم و برنامه های غیر ضروری را ببندیم تا فضای RAM آزاد گردد.
از طرفی چون RAM یک حافظه موقت است باید قبل از خروج از برنامه اطلاعات مورد نیاز را ذخیره یا SAVE کنیم یعنی آنها را به حافظه جانبی کامپیوتر نظیر هارد دیسک یا CD و یا فلش مموری منتقل نماییم. توجه داشته باشید که اگر در حین کار با کامپیوتر برق به ناگاه قطع گردد تمامی اطلاعاتی که ذخیره نکرده بودید از بین خواهند رفت زیرا بطور موقت در RAM قرار داشته اند و اطلاعات RAM با قطع برق پاک می شوند. مثلا اگر شما تا مراحل خاصی از یک بازی جلو رفته بوده اید، و آن را ذخیره نکرده باشید، با قطع برق و روشن شدن مجدد سیستم باید مراحل بازی را مجددا طی کنید!!
پاسخ ها
شازده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
با تشکر از این دوست که مطلبی را یاد دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
داداش آدرس اینستا تو میدی؟؟
بسيار عالي
متشكرم
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
عالی بود عالیی
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
سلام و عرض خسته نباشید خدمت ادمین، ببخشید بش نطراتتون کار نمی کرد مجبور بودم اینجا نظرم رو بگذارم.... شما می گید رم 16 با 32 فرق نمی کنه، من قبلا با 16 کار می کردم ولی الان که دوتاش کردم از آمریکا تا ایران فرق می کنه....موفق باشید
سلام اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید می توانید گجت CPU meter را فعال کنید . این گجت بصورت گرافیکی هر لحظه درصد استفاده سیستم از CPU و RAM را نشان می دهد. برای این کار ذر روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و با انتخاب Gadgets این گجت را نصب کنید.
پاسخ ها
شازده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
با تشکر از این دوست که مطلبی را یاد دادند
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
ممنون از این یاددادن مفیدتان
هر روز این مطلبا مینویسی بسه دیگه اح
حد اکثر مقدار رمی که یک کامپیوتر میتواند پشتیبانی کند به تعداد خطوط گذرگاه آدرس سی پی یو وابسته است
مثلا سی پی یو با تعداد خطوط گذر کاه آدرس 20
حد اکثر 2 به توان 20 مکان در رم (هر مکان یک بایت است) را میتواند آدرسدهی کند که میشود یک مگ رم برای سی پی یو با 20 خط گذر گاه آدرس
چه عجب تابی سرعت العمل بخش آی تی در انتشار نظرات رو به افزایش داره میره........
شما یک گیگ رم بده من کاری میکنم اندازه 32 گیگ کار کنه ، اینجا ایرانه اقتصاد مقاومتی و بیییب
دوستان من!
يك راه خوب براي افزايش سرعت رايانه شما.
1- روي my computer در دسكتاپ راست كليك كنيد و properties را انتخاب كنيد.
2- در كادر system properties از زبانه advanced قسمت performance گزينه ي setting را كليك كنيد.
3- در كادر performance options زبانه advanced را كليك كنيد حالا از قسمت virtual memory گزينه ي change را بزنيد.
4- در كادر virtual memory گزينه ي custom size را كليك كنيد و كادرهاي مقابل تان را با مقدار هاي مناسب پر كنيد.
5- در پايان گزينه ي set و ok را بزنيد.
با تشكر از توجه شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
سلام
باتشکر از راهنماییتون
مقدارهای مناسب را چند وارد کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
انجام ندهید
سرعت حافظه رم خیلی از سرعت حافظه هارد بیشتره با این کار قسمتی از هارد را به عنوان رم معرفی میکنید باعث افزایش رم ولی کاهش سرعت میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
مرسی نیما
تابی کامنتمو حذذذذذذذف کن نوشتم سرعت العمل o-0
گرسنه بودددددم خب :(
آقا ایرج ویندوزت رو اکتیو کن !
من با ۵۱۲ مگابایت رام همه کار می کنم البته با لینوکس نه ویندوز.
رم از مشخصه های اصلی افزایش سرعت در سیستم نمی باشد. اما اگر سیستمی از رم پایینی استفاده می کند برا انجام کارهاش اگر با کمبود رم روبرو شود به روش زیر عمل می کند
برنامه هایی که درون رم هستند و مدتی است که استفاده نمی شوند را بر روی هارد دیسک ذخیره می کند. در صورتی که پردازنده نیاز به اطلاعاتی که از رم خارج شده داشته باشد از روی هارد دیسک به رم بار گذاری می شود این عمل باعث کند شدن عملکرد سیستم می شود. در اینصورت شما نیاز دارید تا رم سیستم را ارتقاء دهید
اما در صورتی که رم سیستم بیش از حد نیاز باشد سیستم هیچگونه استفاده ای از رم اضافی نمی کند و این یعنی هزینه اضافی.
پس میزان رم بستگی به میزان کارایی سیستم دارد. و رم از مشخصه اصلی افزایش سرعت نیست
متاسفانه نويسنده مطلب تفاوت مگا و گيگا را نمي داند!
نیما جان دمت گرم
من یک لپ تاپ سامسونگ با cpu dual core 1.8 و رم دو گیگ دارم که عملا ۱.۸ میشه چون کارت گرافیکم رم جداگانه نداره و ۲۵۶ مگ ازش بر میداره..سیستم کنده.. واسه ویندوز ۸ طراحی شده... من ۷ نصب کردم ولی باز کنده....
ممنون از معلومات نیک شما آقایان عزیز
سلام من رم 4 گیگ دارم مادربورد یک شیار خالی دیگه برای رم داره میتونم یک رم 4 گیگ دیگه روی pc بزام هر رمی که باشه؟
ببخشید من میخوام رم 8 بخرم ایا بخرم با کامپیوترم سازگار میشه اصلا کار میکنه تطفا کمک کنید
سلام cpu meterلب تاپم میزان cpuوRamرا بالای60%نشون میدن لطفا راهنماییم کنید چه کار کنم
سلام رم کامپیوتر من 128 است و در اجرای بازیای نوستالزی بسیار عملکرد خوبی دارد ولی متسفانه باید بگم که وقتی میخوام بازی اجرا کنم یک ارور میده که نوشته ((بی انصاف یه رم جدید بگیر)) منظورشو نفهمیدم الان باید چکار کنم؟!

ممنون
من الان همه برنامه های اضافی روی کامپیوترو پاککردم اما نمیدونم چرا بازم رمم 3.48 رو نشون میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
رم کامپیوتر با هارد فرق می کنه
سلام رم من داخل گوشیه بارابط که به لپ تاب وصل میشم رموبالانمیاره امایه رم دیگه رو امتحان کردم شد.رم خودمو اسکن هم کردم ویروس نداره..میشه کمکم کنید؟
سلام رم من داخل گوشیه بارابط که به لپ تاب وصل میشم رموبالانمیاره امایه رم دیگه رو امتحان کردم شد.رم خودمو اسکن هم کردم ویروس نداره..میشه کمکم کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
رم گوشی خییییلی با کامپیوتر و لپ تاب فرق داره
Ram یک حافظه موقتی هست.وخت که دیتا در حالت پروسس باشه باز در ram ذخیره میشه..در صورت که cpu مصروف باشه باز دیتا به یک چند لحزه در cashe ذخیره میشه باز به cpu میره ...
Ram یک حافظه موقتی هست.وخت که دیتا در حالت پروسس باشه باز در ram ذخیره میشه..در صورت که cpu مصروف باشه باز دیتا به یک چند لحزه در cashe ذخیره میشه باز به cpu میره ...
اگر برای کامپیوتر دو رم بگزاریم ،آیا از سرعت کامپیتر کاسته میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
تازه زیادم میشه
موافقم من چند وقته میخوام رمه کامپیوترمو ارتقا بدم الان هر ساله دارن نرم افزار ها و بازیا مثل کالاف دویتی کیفیتشون ارتقا پیدا میکنه سال پیش رم دو میخواست امسال بازیشاش رم 6میخواد من رمم 4 هست بازیا اجرا میشه ولی بخاطر ضعیف بودن رم تو بازی لگ میزنه و نمیشه بازی کرد و هیچ کیفی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
مال منم همین توره تازه مال من 2
سلام
ی چیزی رو دقیقا نفهمیدم
ینی مثلا اگه ی بازی با رم 3 گیگ رو کامپیوترم نصب کنم و رم کامپیوترم 8 باشه، فقط 5 گیگ رم خالی ميمونه و نمیتونم ی بازی 6 گيگ بریزم روش؟
منظورم اينه که اگه رم کامپیوترم 8 باشه میتونم دو تا بازی با هر کدوم با رم 3 و 6 نصب کنم؟ یا جمع رم کل بازیا بیشتر از 8 نباید باشه؟؟؟
خواهشا جواب بدین
پاسخ ها
نیما
| Netherlands |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
دگمه خودکشی من کجاست @_@
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
رم موقع بازی کردن مصرف میشه وقتی رفتی توش اگه هاردت فضای کافی داشته باشه هرچی می خوای بریز
سلام خسته نباشید من یه RAM دو گیگ داشتم و یه RAM دو دیگه خریم هر دو RAM بایوس 10600 و DDR3 هر دو . وقتی هر دو رو وصل میکنم کامپیوتر خاموش روشن میشه ولی تک میزنم ویندوز بالا میاد کمک کنید خیلی ممنون
پاسخ ها
علی جداری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
منم همین سوالو دارم کمک کنین
امیرشریعتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
سلام رفیق
اون مشکل نیست باید درست رم رو جا بندازی اگه دقیق جا نره کامپیوتر پشت سر هم خاموش روشن می شه
اگه نتونستی فیلم جا انداختنشو ببین ان شالله رفع می شه
سلام لبتاپ من asus k46c هست ولی برای حل معادلاتم روی نرم افزار متلب کافی نیست. برای حل دستگاه بیست معادله بیست مجهولی سیستمم چه ویژگیهایی باید داشته باشه
سلام عزیز
آیا کامپیوتر بدون گرافیک و هارد دیسک میشه باهاش کار کرد یا ن؟؟؟
بعد موسیقی و عکس و فیلم های ساعت همون درایو های a,b,c,d یا بقیه درایو ها کجا قرار دارن؟؟
ممنون میشم جواب مو بدین تشکر....
ببخشید چرا وقتی رم کامیوترم رو بیرون اوردم دیگه کامپیوترم روشن نمی شد ؟؟؟
ببخشید چرا وقتی رم کامپیوترم رو در اوردم دیگه روشن نمی شد؟؟؟
سلام.من لبتاب دارم ومیخوام بدونم لبتابم چه قدر رمو ساپرت میکنه از کجا باید بفهمم؟؟؟
پاسخ ها
سبحان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
بایدبری توتنظیمات
من میخام بازی مثل assassins syndicate رو کامپیوتر حتی رو سطح low انجام بدم اما کامپیوترم کم میاره و توی مرحله چهار چون بازی گرافیکی میشه انقد کامپیوتر کند میشه که از بازی میاد بیرون .مشخصات کامپیوترم
مشخصات کامپیوترم . Cpu i5 3340 و ram ddr3 4gig فرکانس 1600و graphic gt730 2 gig و مادربرد asus h61 plus . بنظر شما رممو بکنم 16 گیگ با فرکانس 2133 بهتره یا گرافیکمو gtx 750ti ??
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
هر دو
سلام.
من کامپیوترمو بردم مغازه گفتم رمشو ارتقا بده(اولش رمم 4 بروزمیخاستم 6یا8 کنمش) بعد چند روز یارومیگه وقتی یک رو بالاتر از 4 میزارم بوق میزنه کامپیوتر

یعنی باید چی کار کنم (یکی از دوستان میگفت باید cpu هم ارتقابدم )
لطفاا کمکم کنین خسته شدم
خسته نباشید.
جناب یک سوالی داشتم فرض کنیم حافظه رم من چهار گیگابایت با سرعت پردازش 1600 حال اگر یک رم دیگر مثل همین جفتش بذارم خوب دیگه معلوم است حافظه 8گیگ میشود ولی سوالم اینجاست آیا سرعت پردازش همون 1600 میونه یا 3200 میشه؟
من کامپیوترم رمش 4 است بازی GTAVرومی کشه یانه
میخواستم بدونم برای یه گیمر معمولی چقدر رم نیازاست
ببخشید میشه با رم مموری حافظه ی داخلی گوشیمو افزایش بدم
یا رم دیگه ای میشناسین که حافظه داخلی رو افزایش بده
میشه زود ج بدید
ببخشید میشه با رم مموری حافظه ی داخلی گوشیمو افزایش بدم
یا رم دیگه ای میشناسین که حافظه داخلی رو افزایش بده
میشه زود ج بدید
ببخشید میشه با رم مموری حافظه ی داخلی گوشیمو افزایش بدم
یا رم دیگه ای میشناسین که حافظه داخلی رو افزایش بده
میشه زود ج بدید
سلاک خسته نباشید من حافظه فلش خودمو به رم تبدیل کردم ولی تو مشخصات سخت افزاریم هنوز همون حجم قبلی نوشته شده
از همه ی شما ممنونم
سلام دوستان
من یک لپ تاب دارم با رم 6G و یک بازی می خوام نصب کنم با رم 8G آیا نصب می شود ؟؟
لطفا پاسخ دهید !!!!!
سلام من6سال پیش کامپیوتر خریدم رم512مگابایت هست مشکل نداره باید چگونه بفهم نسخه چنده 32بیتی یا64بیتی
رمم 8 گیگ هستش وقتی pes2018بازی میکنم هم رم و هم سی پی یوم 100%پر میشن....میخواستم بدونم اگه رمم رو به16 ارتقائ بدم رو کارایی سی پی یو هم تاثیر میزاره یا نه بی فایده س؟
سلام به همه سوالی داشتم ،اگر جواب دارین لطفا بگوئید ممنون میشوم .
آیا رم کمپیوتر در مصرف باطری نقش دارد
سلام .
ممنون از مطالب خوبتون.میخواستم بدونم مطالب RAM از کدوم منبع هست برای تحقیقی ازشون استفاده کردم نیاز به منبع داره
سلام دوستان من اگه بخوام بازی کنم نه خیلی بازی خ
های کیفیت بالا . رم 2گیگ و گرافیک 1کافیه یا بیشتر کنم ؟
سلام علت کند بودن بازی بروی سیستم چیه ...آیا باید رم ارتقا بدم یا گرافیک رو؟؟؟
با عرض سلام و احترام شما
لطفا یک سوال خیلی مهم دارم که فقط دوروز فرصت بگی لطفا بهم کمک کن سوالم اینکه اگر سیستم من مثلا رم ۴ گرافیک ۱ ولی یک بازی رمش ۶ گرافیک ۲ به لبتابم چه اسیبی میزند لطفا منتظر جواب شما هستم خیلی ممنون
سلام من از کامپیوتر چیزی سر در نمیارم مشخصات لپ تاپ من مث همین عکسیه ک تو سایت گذاشتین ولی با ویندوز10 حالا نمیدونم رمم 8 هس یا4 مرسی اگ راهنماییم کنین
من یک کامپیتر قدیم دارم حساب های من روش هست رمش ۵۱۲مگابایت است هرچقدر می خوام ویندوز نصب کنم نصب نمیشه چرا¿
من یک کامپیتر قدیم دارم حساب های من روش هست رمش ۵۱۲مگابایت است هرچقدر می خوام ویندوز نصب کنم نصب نمیشه چرا¿
سلام. من می خواهم یک رم ۸ گیگ ddr4 به مادربرد گیگابایت که ۶ سال پیش خریدم بندازم.
آیا می تونه اون رو ساپورت کنه؟
با تشکر
سلام ببخشید رم من شیشه تو لب تاب ولی داخل گیم میشه صفحه سرعتش کمه چرا
سلام.
من تعمییر کار دستگاه atm هستم.
اخیرا ویندوز دستگاه از xp به 7 تغییر دادیم.
Ram دستگاه رو از ۱ به ۴ ارتقاع دادیم.
Hard ssd انداختیم.
دستگاه هنگ میکند و ویندوز بالا نمیاد.هنگامی که رم ها را در می آوریم و دوباره جا میزنیم هم رم ویندوز بالا میاد هم نرم افزار.
لطفا راهنمایی بفرمایید.
سلام
من میخوام یه لبتاپ بگیرم با رم 8گیگ و 64بیتی
میخواستم در مورد مدل cpu بهم کمک کنید
اگر توضیحی مدتظرتون هست بگید و بین شرکت اینتل و AMD کدوم بهتره ؟؟؟
در ضمن روی لب تاپ قصد نصب بازی هم دارم
ممنون ،
سلام فرکانس رم و افزایش دادم از طریق بایوس مادربرد ولی وقتی سیو میکنم ریست میکنم دیگه سیستم بالا نمیاد علت چیه فرکانس سی پی یو هم افزایش دادم ولی بدون مشکل سیستم کار میکنه
تف تو دنیا که تو ایران به دنیا آمدیم حتی نمیتونیم سی پی یو و رم و گرافیک درست حسابی رو سیستممون داشته باشیم
سلام من رم لبتابم 2 هست 70 درصدش خودکار مصرف میشه بدون اینکه برنامه ای باز شده باشه عادیه؟یا نه من چه کنم جی تی ای ایوی هم اجرا که می کنه خیلی لگ می زنه
سلام
ی کامپیوتر تازه گرفتم برای بازی میخوام ی رم ۸گیگ با فرکانس ۳۶۰۰ اضافه کنم میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد؟
Nvidia GeForce RTX 2070 8GB DDR6
AMD Ryzen 7 3700X 4,4GHz
Ram 32GB DDR4 3200MHz, handdisk 1TB SSD
مادر برد ddr2تارام چند پاس میکنه
سلام رام من 8 گیگ هست خوب یا نه برای کار های معمولی
من تو تنظیمات بوت ران رو روی maximum 400 گذاشتم ولی الان دیگه حتی ویندوز به زور بالا میاد (بعد 45 دقیقه) وقتی روشن میشه start menue رو هم نمیتونم باز کنم لطفا راهنمایی کنید.
من تو تنظیمات بوت ران رو روی maximum 400 گذاشتم ولی الان دیگه حتی ویندوز به زور بالا میاد (بعد 45 دقیقه) وقتی روشن میشه start menue رو هم نمیتونم باز کنم لطفا راهنمایی کنید.
سلام من ی دونه لپتاب دارم که با دو رم ۲ گیگ کار می‌کنه وقتی دوتا رم میزارم بالا نمیاره( لپتاب من مودلش Dell ) هست وقتی با تک رم روشن میکنم خیلی نمیتونم باهاش کار کنم یعنی مثلا میرم توی گوگل کروم خود به خود خاموش میشه بردم تعمیرگاه اونم رمارو عوض کرد درست نشد
یعنی مشکلش از کجا هست
از کی کامپیوتار شد رایانه ما نفهمیدیم؟؟؟؟؟ از این کلمات من در اوردی استفاده نکنید . فارسی خودش زبان تحمیلی به ما هست . بیشتر از این ما را اذیت نکنید
سلام.
رم من 6گیگابایت هست .سیستمم هم 64بیت هستش .
به نظرتون خوبه؟
سلام.
رم من 6گیگابایت هست .سیستمم هم 64بیت هستش .
به نظرتون خوبه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار