بازدید 14359

اگر راست می‌گویند وام ۴ درصد برای خرید خودرو بدهند!

وام‌هایی که قرار است برای ‌خرید خودرو به مردم داده شود، با سود ۲۲ یا ۲۶ و یا ۲۸ درصد خواهد بود‌ که این عملا نمی‌تواند به نفع آنان باشد؛ بنابراین، اگر راست می‌گویند، ‌وام را با بهره ۴ درصد ‌در اختیار متقاضیان قرار دهند. هر گاه این کار ‌انجام شد، معلوم می‌شود‌ برای مردم کاری انجام شده، در غیر این صورت، ‌لاپوشانی شده ‌یا ‌پشت پرده‌ای در کار است که می‌خواهند از این راه، کالاهای با کیفیت پایین خود را در بازار به فروش برسانند!
کد خبر: ۴۶۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵ 17 January 2015
اگر راست می‌گویند وام ۴ درصد برای خرید خودرو بدهند!چند روز پیش، میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، از افزایش دو برابری وام خودرو خبر داد و اعلام کرد: این موضوع در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است و احتمال دارد، وام خودرو دست‌کم دو برابر افزایش یابد!

به گزارش «تابناک»، اما این موضوع باعث واکنش برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ که به شدت ‌موافق کاهش قیمت خورو هستند ـ‌ شد.

یکی از نمایندگان به این خبر واکنش نشان داد‌ و درباره موضوع افزایش دو برابری وام خودرو گفت‌: با توجه به افزایش قیمت فروش خودرو در کشور، امکان خرید خودرو برای خانوارهای با درآمد کم و متوسط نیز پایین آمده است‌؛ بنابراین، ‌خودروسازان، بانک‌ها و لیزینگ برای اینکه بتوانند منابع مالی خرید خودرو مردم را تأمین کنند، باید رویکردشان ارائه تسهیلات بیشتر بانکی باشد.

این نماینده افزود: باید پذیرفت در صورت تأمین منابع مالی خریداران خودرو ـ با دریافت وام خودرو با نرخ بهره بالا ـ قیمت تمام شده خودرو برای مردم، بیشتر از نرخ گران کنونی خودرو می‌شود.

اما موضوعی که بیش از هر چیز دیگری در اینجا پرسش‌برانگیز می‌شود، اینکه چگونه است ‌دولت ‌به بخش مسکن وام بیشتری نمی‌دهد و به بهانه اینکه ایجاد تورم و افزایش قیمت ملک نشود، ‌وام خرید مسکن تا سقف ۸۰ میلیون تومان ‌را پرداخت نمی‌کند، اما حاضر است برای خرید خودرو وام ‌دو برابر دهد؟‌ آیا غیر از این است که عده‌ای می‌خواهند با این کار ‌‌هر طور شده از خودرو‌های تولید داخل حمایت کنند؟

محمد باقری بناب‌ اظهار داشت: بحث خودرو‌سازی دارای اشکالاتی است و ان‌قلت‌های اساسی در کشور به آن وارد است. گویا دولت و بنگاه‌های اقتصادی به این مسأله توجه جدی دارند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که منافع خودر‌و‌ساز‌ها تأمین شود!

وام دادن برای خرید خودرو با شرایطی که گفته شده، این شائبه را پدید آو‌رده‌ که به فکر تأمین منابع خودرو‌سازی‌ها هستند و بحث مردم و کیفیت خودرو، تنها موردی است که در آن نادیده گرفته شده است؛ بنابراین، اگر می‌خواهند وام را افزایش دهند، کیفیت را نیز به‌‌ همان نسبت افزایش دهند.

وی می‌افزاید: آیا افزایش وام خودرو واقعا به خاطر مردم است یا برای غول‌های خودرو‌سازی داخل، که عملا به فکر ‌در‌آمد و فروش محصولات خود هستند؟ اگر برای حل مشکل مردم است، ‌پس این وام‌ها‌ را ‌با سود معقول در اختیار مردم گذارند.

وی گفت: وام‌هایی که قرار است برای ‌خرید خودرو به مردم داده شود، با سود ۲۲ یا ۲۶ و یا ۲۸ درصد خواهد بود‌ که این عملا نمی‌تواند به نفع مردم باشد؛ بنابراین، اگر راست می‌گویند، ‌وام را با بهره ۴ درصد ‌در اختیار متقاضیان قرار دهند. هر گاه این کار ‌انجام شد، معلوم می‌شود‌ برای مردم کاری انجام شده، در غیر این صورت، ‌لاپوشانی شده ‌یا ‌پشت پرده‌ای در کار است که می‌خواهند از این راه، کالاهای با کیفیت پایین خود را در بازار به فروش برسانند!

از سوی دیگر، به نظر من‌، مدیران بانک‌ها و خودرو‌سازی‌ها با یک توافق پنهان، می‌خواهند هر گونه شده، نقدینگی خود را تأمین کنند. آنان به جای اینکه کیفیت کار و فعالیت خود را بالا ببرند و یا برای جلب مشتری، قیمت‌هایشان را پایین بیاورند، می‌خواهند با توسل به این روش‌ها، ‌جیب خود و ‌بانک‌ها را پر ‌کنند و باز هم این مردم هستند که بیشترین زیان را خواهند دید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۶۲
مردم هم دارند زرنگ میشوند و انقدر نمیخرند تا اینها مجبور شوند قیمت را پایین بیاورند
باز هم کمپین و کمپین های دیگر راه خواهیم انداخت
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
این قارقارکهایی که به اسم خودروازکارخانجات به اصطلاح خودروسازی بیرون می آیدارزش وام قرض الحسنه راهم ندارد تاچه برسد به وام باسودبالای 22 درصد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آفرين شما مرد كمپين راه انداز
محمد
| Luxembourg |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
من با پول همین قارقارکهای داخلی یدونه ماشین چینی خریدم خیلیم ازش راضیم. دیگه ایرانی نمیخرم
بدبخت نماینده هایی که به خیال خام خود فکر میکنند می توانند با این قدر قدرتها مبارزه کنند.
ما مردم هم که باید جیب آقایان را پر کنیم.
خداوکیلی خوب از ما پول می گیرن
با این پولی که ما می دیم چه ماشین هایی رو با همین ارز گرانتر نمیشه که خرید!!!!!؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
بدبخت نماینده ! نماینده و خیال خام !
داداش تو خوبی ؟!
به فکر مردم!!!!!!!!!! خیال خوش
مثلن یه سمند که بیست میلیون تومان آن وام و 15 میلیون پیش پرداخت داشته باشد ، برای طرف با احتساب سود بانکی حدودن 50 میلیون تموم می شود.
که اینجا یه خسته نباشید به مسئولین کشور عرض می کنم که سمندو با این کیفیت به قیمت پنجاه میلیون به مردم میندازن و در این کار جیب بانک ها پر می شود .

چه دله خوشی داریم ما ایرانیییییییییییی هاااااااااااا
فکر کردی نمیفهمند اگر وام 4% بدهند همه ماشین جدید می خرند و ماشین قدیمیهاشونا نقد میفروشن
موضوع اینجاست که راست نمی گویند
مردم عزیزمون , فقط یک ماه ، نه بیشتر خودرو نخرن ، همه قیمتا خودرویی درست میشه
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
دل خوشی داری نریمان جان. اینجا برعکسه تمام دنیاست. هرچی گران میشه مردم بیشتر بهش هجوم میارن. یک نگاهی به اطراف خود بیندازیم متوجه میشیم.
مگه نمیگن تورم 15 درصد شده و سود بانکی رو کم کردن؟ چرا پس سود وام متناسب با تورم کم نمیشه؟
کاملا با چند سطر آخر موافقم
مشخص هست بازم برای جیب مردم نقشه کشیدن
تقصیر دولت نیست نفت ارزان شده دولت باید از بانک ها پول قرض کند برا همین خودرو میده از بانک ها پول میگیره به همین سادگی
بنده یک عدد پرشیا سال آبان 92 تحویل گرفتم از اون تاریخ تا الان برای ماشینی که فقط 10 هزار کیلومتر راه رفته حدود 8 بار رفتم نمایندگی و یک بار هم توی خیابون مارو گذاشت که امداد خودرو اومد.
همین الان هم سنسور عقب ماشین و پلوسش خراب هست و باید وقت مجدد برای نمایندگی بگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
حقت بوده.مثل بقيه نميخريدي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
مطمئنی صفر بوده....؟؟؟!!!!
سعید
| Luxembourg |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
نباید میخریدی عزیز
خوب معلومعه دیگه خو.دروسازان دولتی هستند از این جیب به اون جیب هست دیگه فقط مردم بدبخت ضرر می کنند.
بیچاره مردم، بیچاره مردم... که نه حق انتخاب داره نه حق برخورداری از ماشین ارزان و دلخواه...
هموطن عزيز! تنها راه اينه كه يه مدتي ماشين نخريم و يه مقدار سختي بكشيم تا بفهمند به مردم نبايد توهين كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
چه سختی؟!از جونمون محافظت میکنیم
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
ای کاش فقط یکبار ، فقط یکبار ، آنهم در این مورد مردم با هم متحد و همدل میشدند تا رانتخواران عزیز و فرقون سازان محترم از خواب گران بیدار شوند ، بابا اتومبیل که نان شب نیست واجب باشه اگر هم اضطراریه خوب فعلا یک دست دوم بخرید تا امرتان بگذرد تا از این مرحله عبور کنیم انشاءالله انشاءالله .
اگر قرار باشد وام با سود 8 درصد و پایین داده شود که بعید است بهتر است برای صنعت و کشاورزی اختصاص یابد نه خرید خودرو.
افزایش سود و فروش بنجل های شرکت های خود رو سازی به چه قیمت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Tajikistan |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
افزایش سود و فروش بنجل های شرکت های خود رو سازی(فرغون سازی) به چه قیمت؟
وام 4 درصد برای خودرو به غیر از ترویج مصرف گرایی و ایجاد آلودگی نفع دیگری ندارد. این وام را باید برای ایجاد اشتغال یا حتی مسکن بدهند.
هر روز مردم بدهکار تر از دیروز.
وام مسکن رو افزایش دادیم، وام خودرو رو افزایش دادیم .
خوب یکبارم بگید قیمت خودرو رو پایین اوردیم .
ما که خودرو نداریم و من هم به شخصه نمیخرم:-)
خدا خیرتون بده. پنیر یخورده گرون شد توی آلمان هیچکس خرید نکرد تا اینکه تولید کننده ها اومدن قیمت رو حتی پایینتر از قبل کردن که مردم راضی شدن ولی ما جماعتایرانی ثابت کردیم هرچی گرون بشه علاقمون بهش بیشتر میشه. همین برنج گرون شد مردم صف می کشیدن براش حالا می خواید یه ماه مردم ماشین نخرن؟
سلام
شما اگر راست می‌گویید، وام ۴٪ را برای خرید خانه بدهند، نه ارابه‌ها!...
همان وام 22درصد هم به هزار تا بدبختی باید بگیری.
سزای گرانفروشی نخریدن است.
ما رفتیم وام با ماشین از روی اسقاط ماشین فرسوده بگیریم 48 درصد حساب می کردند
برادر من به جای این مساویل برو سراغ این مسئله که چرا همیشه از خودروسازان همیشه بی کیفیت ایرانی این قدر حمایت می شود، مگر به کجا وصلند، تمام،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
می خواهی به کجا وصل باشند؟کارخانه دولتی خب به دولت وصل است دیگر
این پرسیدن داشت؟
ببینم می تونیم یک بار با هم هماهنگ بشیم و خودروی بی کیفیت نخریم ؟
آخه چه جوری میشود وقتی خود بانک به سپرده شما ۲۲ در صد سود پرداخت میکند برای شما وام با بهره ۴ در صد بدهد من در آلمان زندگی میکنم و ماشینم را با اقساط ۶ ساله خریده ام با وام صفر درصد از خود کارخنه اما اگر هم از بانک میگرفتم بهره ۴ درصد بیشتر نبود چون در این کشور تورم ۱ درصد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
آقای علی آقا . این مطلب راسته که میگن تو آلمان دولت برای حمایت از تولیدات داخل برای هر کسی که ماشین آلمانی بخره نصف هزینه شو پرداخت میکنه ؟
سلام . میزان پاداش مدیران خودرو سازی چند درصد سود ناخالص است ؟ مگر تا حالا مردم مهم بوده اند . اگر جواب مثیت است چند نمونه نام ببرید .
باز هم قضیه خودرو و خون دل مردم .
هموطنان گرامی راحتترین کار و برای اینکه بشه اینا رو تنبیه کرد نخریدن هستش و به خودی خود سود پائین خواهد امد
با سلام
خودروی در ایران تعریف نشده است لذا بنده به نوبه خود مخالف این موضوع هستم که هر کس باید خودرو داشته باشد . چنانچه این وام را به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص دهند بازخورد خوبی خواهد داشت.
ابا صد رحمت به ماشین های چینی
آیا تاکنون بررسی شده که از این وام پردا ختی در سنوات گذشته چند درصد برای خرید خودرو بصورت واقعی صرف شده بسیاری از مردم بدلیل مشکلات مادی مجبور به خرید و فروش آن برای هزینه کرد مشکلات خود بجای رفاهیات شده اند این گونه اقدامات جز زیان برای برخی افراد نیازمند و سود برای دلادلان ثمر دیگری ندارد
متاسفانه بیشتر مسئولان بدنبال گول مالیدن سر ملتن .
واقعا مسخره هست وام خرید خودرو....!!!!!!
بهتر نیست بجای اینکار و بدتر کردن اوضاع ترافیک و آلودگی...این وام رو به شرکت های خصوصی حمل و نقل عمومی بدن واسه بهبود و گسترش حمل و نقل عمومی.....
ثانیا...خودروسازای ما اگه خودروساز بودن...بعد از سی سال یه تکونی به خود داده بودن....به نظرم اینا بیشتر "پول جیب خودشون ساز" هستند فقط و فقط و فقط....وگرنه مگه میشه یه کمپانی اینقد بی تفاوت باشه نسبت به پیشرفت و رقابت جهانی...
منت هم میذارند. لطفا مراجع محترم فکری به حال رباخواری بفرمایند داریم زیر بار نزول بانکی له میشویم هل من ناصر ینصرنی؟
وام 8% اگر می خوان بدن بهتره بدن به صنایع، یا به کشاورزی، یا به انبوره سازان مسکن، یعنی چی اگر راست می گن وام 8% بدن؟ مگه دولت مریضه برای آلوده کردن هوا سوبسید بده؟ اتفاقاً به نظر بهتره دولت روی قیمت بنزین یه مالیات آلوده کردن هوا هم اضافه کنه (مثل همه کشورهای دنیا)
بنده خرداد امسال پراید ثبت نام کردم با قیمت 14600000 تومان،قبل از تحویل گفتند قیمتش 20 میلیون تومان شده.حواله ام رو انصراف دادم.البته سایپا هم نامردی نکرد و برای 100 روز بهره برداری از پول بنده 300 هزار تومان صدقه داد.قسم خوردم تا روزیکه وضع مالی ام خوب نشده خودرو نخرم و از همه مهمتر هیچ وقت خودرو ایرانی نخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
مثل من چینی بخر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
باریک
حتی در افغانستان خودروهایی به این کیفیت سوار نمیشوند.
وقتی وارد افغانستان میشوید خودروهای ژاپنی و کره با قیمت ارزان و با کیفیت سوار هستند و در ایران که خود را پیشرفته میدانیم این خودروهای بی کیفیت چینی و ایرانی.
در افغانستان حتی یک دانه خودروی چینی وجود ندارد.
سزاي گران فروشي وبي كيفيتي محصولات نخريدن است.
یه کار خوب به نفع مردم انجام نمیدن....
وام صفردرصد هم بدهند من دیگه پامو تو سایپا و ایرانخودرو و چینی مونتاژکن ها نمیگذارم، خلاص.
مدتهاست دست دولت توی جیب مردم بیچاره است.خدایا به داد برس.
ظلمی خودورسازها به ملت کردن هیچ کسی نکرده کو از گوش شنوا که به داد این ملت برسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
...آیا غیر از این است که عده‌ای می‌خواهند با این کار ‌‌هر طور شده از خودرو‌های تولید داخل حمایت کنند؟
...

تو خود حدیث مفصل بخوان از این محمل!
ـو خیابون تا چشم کار میکنه فقط پراید دیده میشه چرا نمیذارید مردم ماشین خوب با قیمت مناسب سوار شن؟ به اسم حمایت از خودروسازی داخلی، جیباتونو پر از پول میکنین
فقط به فکر منافع خودشونند مردم کجای کارند؟؟؟؟؟ که اگر به فکر مردم بودند وضعمون این نبود. ولی صبر خدا حدی داره ایشالا به زودی تاوان ظلم هایی که درحق مردم میکنید خدا خواهد داد. خشکسالی که سهله بدتر از این سرشون میاد.....البته مظلوم نباشه ظالم به وجود نمیاد مردم کم مقصر نیستند حداقل کار اینه که انقدر این ماشینای قراضه رو نخرند و تو خیابونها با ماشین پیاده روی نکنند چون دودش اول و آخر تو چشم خودشون میره.....
تو این مملکت تنها چیزی که مهم نیست مردمندو بس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار