بازدید 5181

شهریاری: صداوسیما از مردم سیستان عذرخواهی کنند

کد خبر: ۴۶۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳ 06 January 2015
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد اخیر صداوسیما در تمسخر لهجه مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان، گفت: مسئولان شبکه 3 صداوسیما باید از مردم این استان عذرخواهی کنند.

به گزارش خانه ملت، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 16 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت گفت: در این هفته یک معلم سیستانی و یک بسیجی بلوچ که یکی از آنها شیعه و دیگری از برادران اهل سنت بودند به شهادت رسیدند که از مسئولان می‌خواهیم که با پیگیری‌های مستمر جلوی شهادت‌های زنجیره‌وار معلمان را بگیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از قومیت‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: این‌که در برنامه زنده تلویزیونی مردم سیستان را به سخره بگیرند و گویش سیستانی را مسخره کنند کار ناپسندی است؛ در حالی که در نتیجه سوء مدیریت دولت‌‌ها همین مردم سیستان به دلایلی همچون خشکسالی و ... مجبور به مهاجرت شده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: این‌که شخصی که به هیچ وجه از گویش سیستانی اطلاعی ندارد، این لهجه را مسخره کرده و با حرکاتی دلقک‌بازی درآورد به هیچ وجه قابل قبول نیست و ما می‌خواهیم که مسئولان شبکه 3 از مردم سیستان عذرخواهی کنند زیرا قوم سیستان اولین قومی بود که به خونخواهی اباعبدالله الحسین(ع) برخاستند.

شهریاری ادامه داد: به هیچ وجه صحیح نیست که قومیت‌ها به سخره گرفته شوند که این موضوع بارها تکرار شده،‌ یک روز سیستانی‌ها،‌ یک روز لرها.

وی افزود: صداوسیما که به گفته بزرگان نظام به عنوان دانشگاه تلقی می‌شود نباید قومی را مسخره کرده و لهجه آنها را به سخره بگیرد.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به اخطار شهریاری گفت: در مورد به شهادت رسیدن معلم و بسیجی از مسئولان می‌خواهیم که موضوع را رسیدگی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در مورد اقدام صداوسیما نیز آقای سرافراز باید این موضوع را پیگیری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر