بازدید 7549

اشراف اطلاعاتی سپاه بر شناورهای انگلیسی

فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به ایجاد پایگاه نظامی دریایی انگلیس در بحرین گفت: شناورهای انگلیسی در خلیج فارس تحت اشراف اطلاعاتی سپاه قرار دارند.
کد خبر: ۴۶۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴ 24 December 2014
فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به ایجاد پایگاه نظامی دریایی انگلیس در بحرین گفت: شناورهای انگلیسی در خلیج فارس تحت اشراف اطلاعاتی سپاه قرار دارند.

به گزارش دفاع پرس سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توافق صورت گرفته میان مقامات انگلیسی و بحرینی برای ایجاد پایگاه نظامی دریایی در کشور بحرین، گفت: انگلیسی ها پس از سال 1971 که شرّشان را از منطقه شرق کانال سوئز کم کرده بودند، دوباره به خلیج فارس برگشته اند اما ایجاد این پایگاه برای ما اهمیتی ندارد.

وی افزود: وقتی شیطان بزرگ یعنی آمریکا پایگاه های مختلفی را در کشورهای جنوب خلیج فارس ایجاد کرده است، حضور شیطان کوچک تر در کنار آن شیطان بزرگ، چندان مهم نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر این که شناورهای انگلیسی نیز در خلیج فارس تحت اشراف اطلاعاتی سپاه قرار دارند، گفت: هیچ تحرکی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز صورت نمی گیرد که تحت کنترل، رصد و اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه نباشد.

سردار فدوی در ادامه به هیاهوی تبلیغاتی رسانه های غربی بر سر تجهیز تجهیز ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به توپ های لیزری اشاره و تصریح کرد: اساساً لیزر در مناطق دریایی به دلیل وجود رطوبت بسیار بالا و شرجی هوا، کارایی بسیار کمی دارد حتی اگر ادعای آمریکایی ها مبنی بر کارایی اینگونه توپ ها صحت داشته باشد، خودشان اذعان کرده اند که بُرد این توپ ها 500 متر است و این برد تأثیری در نبردهای احتمالی ندارد.

ساخت زیردریایی های ویژه توسط سپاه

فرمانده ندسا همچنین درباره ویژگی زیردریایی های سپاه، گفت: زیردریایی مورد نظر نیروی دریایی سپاه با تعریف روال معمولی که دنیا از زیردریایی دارد، متفاوت است.

وی افزود: هر وسیله ای اگر طبق تعریف روال معمول دنیا که عمدتا از سوی آمریکایی هاست ساخته شود، برای مقابله با تهدیدات آمریکا کارایی ندارد؛ چراکه علوم پایه چنین تجهیزاتی در اختیار آمریکایی هاست و لذا توان رویارویی با آن ها را دارند. زیردریایی نیروی دریایی سپاه نیز همانند قایق های تندرو در چارچوب جنگ ناهمطراز ساخته و به کار گرفته شده اند.

دریادار فدوی با اشاره به تلاش نیروی دریایی سپاه برای دستیابی قایق های تندرو سپاه به سرعت 80 نات، اظهار داشت: طبق برنامه مقرر است تا آخر برنامه پنج ساله پنجم به این سرعت دست پیدا کنیم؛ ولی امیدواریم خیلی زودتر از انتهای برنامه پنجم این کار صورت گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص قایق های پرنده نیز گفت: این قایق ها سال هاست که در سازمان رزم ما حضور دارد و درباره قایق پرنده «باور 3» نیز در آینده اخباری را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین به برخی تلاش ها برای دور زدن تنگه هرمز اشاره کرد و افزود: این کار مانند ایجاد خطوط لوله نفت به خارج از خلیج فارس، به لحاظ جغرافیایی امکان پذیر نیست و اگر به فرض محال این کار صورت بگیرد، تأثیری در اهمیت خلیج فارس ندارد؛ به این دلیل که انرژی در ساحل خلیج فارس است و امکان جابه جایی مخازن انرژی در عمق سواحل برای کسی مقدور نیست.

سردار فدوی افزود: این موضوع جدید نیست و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی این گفته ها وجود داشته و این اقداماتی که از آن ها نام برده می شود، هیچ گونه تاثیری در کاهش اهمیت خلیج فارس ندارد.

همکاری نیروی دریایی سپاه با ارتش در رزمایش محمد رسول الله(ص)

فرمانده ندسا با اشاره به رزمایش آتی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: انواع مختلفی از واحدهای شناوری نیروی دریایی سپاه در این رزمایش و در محدوده ای که پایگاه های چابهار و جاسک قرار دارد، شرکت دارند.

وی افزود: شلیک هایی که در چارچوب رزمایش باید انجام شود، توسط واحدهای شناوری نیروی دریایی سپاه صورت می گیرد، ولی با توجه به این که این رزمایش مختص ارتش است، این کار مطابق با طرح ارتش انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص همکاری متقابل این نیرو با نیروی زمینی سپاه نیز گفت: در واقع دفاع ما از دریا آغاز می شود؛ که طبیعتاً این موضوع، پشتیبانی متقابلی را برای همه نیروها به وجود می آورد و در هنگام مواجهه با دشمن، نیروهای زمینی و دریایی سپاه یکدیگر را پشتیبانی خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر