بازدید 3213
شمخانی:

اروندرود با همکاری عراق لایروبی می‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: وزیر امور خارجه عراق در سفر به ایران، در خصوص لایروبی اروندرود قول مساعد داده است.
کد خبر: ۴۵۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸ 13 December 2014
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: وزیر امور خارجه عراق در سفر به ایران، در خصوص لایروبی اروندرود قول مساعد داده است.

به گزارش ایرنا، علی شمخانی عصر جمعه در خرمشهر در جمع خبرنگاران رسانه های محلی گفت: موضوع لایروبی اروندرود، بحث دو جانبه ایران و عراق است و در سفر وزیر امور خارجه عراق به تهران، لایروبی اروندرود و توسعه اقتصادی این منطقه مطرح شد.

وی ادامه داد: طرف عراقی قول مساعد داد که اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار دهد و ایران نیز در تلاش است که این مهم محقق شود.

شمخانی لایروبی اروندرود را عامل موثری در رونق منطقه ای و تحقق اهداف توسعه پایدار آبادان و خرمشهر خواند.

اروندرود، رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و مرز ایران و عراق است که از ریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده است. دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در 375 کیلومتری جنوب بغداد به هم می پیوندند.

طول اروندرود از قرنه تا ریزش گاه آن در خلیج فارس 190 کیلومتر است.

به گزارش ایرنا، 'علی شمخانی' دبیر شورای عالی امنیت ملی و 'اکبر ترکان' دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه کشور روز جمعه با حضور در مرز شلمچه خوزستان، از روند خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات بازدید کردند.

شمخانی و ترکان در این بازدید در گفت گو با جمعی از زائران و مسوولان، روند تردد زائران از این مرز را بررسی کردند.

همچنین در نشست مشترکی با حضور مسوولان مرزی، مشکلات و کاستی های پیش روی تردد زائران بررسی و دستورات لازم در خصوص سرعت بخشی و بهبود کیفیت خدمات رسانی به زائران صادر شد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل