بازدید 10038

دخالت ۵ بانک در فساد ۱۲ هزار میلیاردی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه بزرگترین محکمه برای مقابله با فساد افکار عمومی هستند، گفت: فساد در عدم شفافیت اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۴۵۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ 11 December 2014
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه بزرگترین محکمه برای مقابله با فساد افکار عمومی هستند، گفت: فساد در عدم شفافیت اتفاق می‌افتد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اعلام خبر کشف فساد مالی 12 هزار میلیارد تومانی، اظهار داشت: چند وقت پیش آقای وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان در مجلس حضور یافته بود که بنده در این زمینه از وی سؤال کردم که این رقم فساد 12 هزار میلیارد تومان است یا 70 میلیارد تومان؟

وی افزود: وزیر اقتصاد در این زمینه به بنده توضیح داد و گفت که اصل پول اولیه که در اختیار بانک بوده حدود 75 میلیارد تومان بوده و شاید نزدیک به 10 سال گردش مالی این پول به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه در موضوع فساد 12 هزار میلیاردی گردش مالی مهم است، تصریح کرد: بسیاری از مواقع پیش می‌آید که برخی برای اخذ پول چکی که در اختیار دارند، به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و عملاً پولی دریافت نمی‌کنند و به حسابشان واریز می‌کنند که در واقع تنها یک عدد به حسابشان اضافه می‌شود، این گردش مالی است.

وی بر همین اساس یادآور شد: رقم گردش مالی در آن فساد به 12 هزار میلیارد تومان رسیده و این پول به تدریج از حساب بانک خارج و بانک این سرمایه را در تجارت و اقتصاد هزینه کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در با بیان اینکه اصل فساد در عدم شفافیت و اطلاع‌رسانی اتفاق می‌افتد، متذکر شد: به گفته وزیر اقتصاد 4 یا 5 بانک در موضوع فساد 12 هزار میلیارد تومانی دخیل بودند، اگر شفافیت وجود داشته باشد بخش عمده‌ای از فساد سقوط می‌کند و همه مسئولان باید بدانند عدم اطلاع‌رسانی باعث فساد می‌شود یعنی محرمانه بودن امور فساد را به وجود می‌آورد.

وی گفت: به گفته وزیر اقتصاد 4 یا 5 بانک در این فساد دخیل بودند، هزاران میلیارد تومان این چند بانک با آن پول کار اقتصادی انجام دادند که تخلف است.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 3 قانون ارتقای سلامت اداری، همه دستگاه‌ها باید اقداماتشان را به اطلاع عموم برسانند؛ شفاف‌سازی یکی از راهکارهای مقابله با فساد است و بزرگترین محکمه برای مقابله با فساد افکار عمومی هستند؛ شفاف‌سازی اولین مسئله‌ای است که باید برای مبارزه با فساد در نظر گرفته شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر