بازدید 49278

تصاوير جالب: حيوانات نمادين

کد خبر: ۴۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹ 28 April 2009

جام جم آنلاين: بسياري از كشورهاي جهان يك حيوان را به عنوان نماد خود انتخاب كرده‌اند. برخي كشورهاي ديگر نيز به دليل اينكه زيستگاه جانوري خاص هستند به نام كشور اين موجود شهرت دارند.

خروس يكي از نمادهاي كشور فرانسه و نيز پرتغال است. البته شهرت خروس‌هاي فرانسوي بيشتر است. در فرانسه خروس اشاره‌اي تاريخي به سقوط امپراتوري رم غربي و ظهور دوباره سرزمين گل «فرانسه قديم» است. در پرتغال خروس نماد ايمان و عدالت است.


كانگورو نماد كشور استرالياست و حدود 63 گونه اين جانور كيسه‌دار در كشور استراليا زندگي مي‌كنند. در عين حال زيستگاه برخي از گونه‌هاي كانگورو در كشور گينه نو پاپوازي است.

سگ آبي نماد كشور كانادا است و در تاريخ توسعه اين كشور به دليل تجارت پوست در دوره استعمار بريتانيا نقش دارد. تصوير سگ آبي بر روي برخي از سكه‌هاي كانادا و نيز تمبرهاي پستي اين كشور مشاهده مي‌شود.

شير نماد كشور بريتانيا است و تصوير آن به روي نشان‌ها و علايم سلطنتي و برخي از سكه‌هاي واحد پول اين كشور نقش بسته است.

عقاب ماهيخوار سر سفيد از سال 1782 ميلادي به عنوان نماد ملي ايالات متحده انتخاب شد. تصوير اين گونه عقاب روي مهر رياست جمهوري ايالات متحده و نيز نيروي هوايي اين كشور و برخي از سكه‌هاي آن ديده مي‌شود.

چين مركزي زيستگاه پاندا است و نام پاندا مترادف با نام كشور چين بوده كه اين جانور را به عنوان يك گنجينه ملي خود تلقي مي‌كند.

جگوار يا پلنگ آمريكاي جنوبي نماد كشور آرژانتين است.

لاما نماد كشور بوليوي بوده و تصوير آن روي پرچم اين كشور و نيز نشان‌هاي رسمي آن مشاهده مي‌شود.

كندور كه زيستگاهش سلسله جبال آند در آمريكي جنوبي است يكي از نمادهاي اصلي كشور شيلي است.

ببر يكي از نمادهاي ملي كشور هند است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۰
نماد ايران چيه؟
جاي گربه ي ايراني در اين تصاوير خالي است كه يكي از شناخته شده ترين نژادهاي گربه در جهان است. البته گوزن زرد ايراني نيز يك موجود كمتر شناخته شده است.
شیر و عقاب نشان های تاریخی ایرانیان از چند هزار سال پیش بوده است و بعدها از چند صد سال پیش مزدکی های فراری از ایران که بعداز یمن در اروپا ساکن شدند شیر را با اندکی تغییر برای انگلستان بر گزیدند. آخرین سردارفاتح ایرانی که نماد شیر را برپرچم ایران کذاشته بود نادرشاه افشار است که به گفته ناپلئون فرانسه همه همسایگان آن زمان یعنی انگلستان، فرانسه، و... را به وحشت انداخته بود .صاحب شیر ایران بوده و هست حال اگر کسی میخواهد آنرا مثل الماس نور و شهر های قفقاز ببخشد حرف دیگریست،
در جنگ هشت ساله ایران با نیمی از جهان ،همه دنیا دیدند که کشور شیران کجاست و ملک روباه ها کجا.

سربلند باشید
از دوستان تابناک به جهت ارسال این تصاویر بسیار بسیار زیبا تشکر می کنیم بالاخص تصویر خروس
هما نشانه نمادين ايران هست. گونه کمياب اين پرنده فقط در ايران يافت ميشود
خیلی جالب بود
نماد کشور های ترک، گرگ سفید (بوزقورد) و نماد کشور روسیه خرس سفید است. کشور ایران فاقد چنین نمادی است زیرا که این نماد ها از روی فراوانی آن حیوان برگرفته نمی شود بلکه ریشه در افسانه ها کهن دارد. برای مثال افسانه های متعددی در رابطه با بوزقورد (آسنا، دده قورقوت و غیره) در داستان های کهن ملت ترک وجود دارد. قرار نیست هر کس هر چیزی داشت ما هم مثل بچه ها یه چیزی درست کنیم. گربه ایرانی چه ربطی به نماد ملی داشت؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر