بازدید 9729
۵

سرقت ۲۰۰ میلیونی با تقلید صدا

مجرم سابقه‌دار که با تقلید صدا توانسته بود ۲۰۰میلیون تومان از حساب مشتریان خوش‌نام بانک‌ها سرقت کند به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۴۵۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰ 01 December 2014
همشهری نوشت: مجرم سابقه‌دار که با تقلید صدا توانسته بود ۲۰۰میلیون تومان از حساب مشتریان خوش‌نام بانک‌ها سرقت کند به دام پلیس افتاد.

تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري مرد شياد از شهريور امسال شروع شد. شاكي پرونده نماينده حقوقي يكي از بانك‌ها بود كه پس از حضور در پايگاه سوم پليس آگاهي تهران گفت: چند روز پيش مردي با بانك تماس گرفت و خودش را به نام يكي از مشتريان خوش‌نام و خوش‌حساب شعبه معرفي كرد. او بعد از احوالپرسي از كارمند بانك خواست كه 54ميليون تومان از حسابش به‌حساب ديگري منتقل كند. كارمند بانك هم با شنيدن صداي وي، باورش شد كه تماس گيرنده مشتري خوش‌نام بانك است و بي‌آنكه از او مدركي بخواهد، قبول كرد كه اين كار را برايش انجام دهد اما با تماس صاحب اصلي حساب معلوم شد كه كارمند بانك فريب يك كلاهبردار را خورده است.

با شكايت نماينده حقوقي بانك، پرونده‌اي در اداره آگاهي به جريان افتاد و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد. هنوز مدت زيادي از اين ماجرا نگذشته بود كه شكايات ديگري نيز در اختيار پليس قرار گرفت. طبق همه اين شكايت‌ها، مردي در تماس با شعبه‌هاي بانكي خودش را به نام يكي از مشتريان خوش‌حساب معرفي و با گفتن اين جمله كه كار بانكي فوري دارد، درخواست انتقال مبالغي هنگفت از حسابش به‌حساب ديگري كرده بود. كارمند بانك نيز فريب وي را خورده و به تصور اينكه تماس‌گيرنده، خود صاحب حساب است، اقدام به انتقال وجه كرده بود.

بررسي‌هاي پليس نشان مي‌داد كه مرد كلاهبردار با اين شگرد توانسته مبلغي حدود 200ميليون تومان از حساب 4نفر سرقت كند. از سوي ديگر مأموران دريافتند كه اين مرد تمامي اين مبالغ را به حسابي منتقل كرده بود كه با مدارك شناسايي مسروقه افتتاح شده بود.

مأموران در ادامه متوجه شدند كه مرد كلاهبردار بعد از هر سرقت راهي صرافي‌ها شده و با پول‌هاي سرقتي اقدام به خريد دلار و سكه كرده است. در بررسي تصاوير ضبط شده در دوربين مداربسته اين صرافي‌ها تصوير مرد كلاهبردار به دست آمد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد براي اينكه صاحبان صرافي‌ها به او مشكوك نشوند، هربار كه براي خريد سكه و ارز به آنجا مي‌رفته لباس خلباني به تن مي‌كرده تا همه تصور كنند كه وي كاپيتان هواپيماهاي مسافربري است.

تصويري كه از متهم به‌دست آمده بود بررسي و مشخص شد كه اين تصوير متعلق به يك مجرم سابقه‌دار است. مردي به نام مهران، 40ساله كه پيش از اين نيز به جرم كلاهبرداري دستگير و راهي زندان شده بود. با اين سرنخ، مخفيگاه متهم در شهرستان كرج شناسايي و او در يك عمليات ضربتي دستگير شد. متهم در بازجويي‌ها به سرقت و كلاهبرداري 200ميليون توماني با تقليد صداي مالباختگان اعتراف كرد. به‌گفته سرهنگ جان‌پرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران، تحقيقات براي مشخص شدن شگرد متهم براي دستيابي به مشخصات مالباخته‌ها ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵
در بانکهای خارجی ، در چنین مواذردی معمولا سئوالات از پیش طرح شده ای که فقط صاحب حساب از جواب آن اطلاع دارد از وی پرسیده میشود و پس از اطمینان از هویت وی انتقال پول انجام میشود ، البته راههای دیگری نیز هم هست . . .
در اين سرقت كارمندان و سيستم بانك نيز بي تقصير نبودند چون اگر هم صاحب اصلي حساب جزء مشتريان خوش حساب هم باشد مي توانست بصورت اينترنتي جابجايي مبلغ در حساب را داشته باشد و اصلا نياز به تماس و يا حتي مراجعه به بانك نداشت (اگر محدوديتي در جابجايي مبلغ نيز در حساب ها نداشته باشيم )
با تشكر از سايت خوبتان
ذكر يك نكته را لازم ديدم و آن اينكه شما در متن خبرتان ذكر كرديد شهرستان كرج. درحاليكه تا آنجاييكه بنده و خيلي ها در جريان هستند چند سالي ميشه كه كرج استان البرز شده است و ديگر شهرستان نيست. متشكر ميشم اين قبيل موارد را رعايت فرماييد.
جالبه بانك هاي من هر گاه بخواهم تلفني موجودي حساب يا پاس شدن قسط وام و ... را جويا بشم، باهام همكاري نمي كنند و مي گند حتما" بايد بصورت حضوري مراجعه كنم، چطور اين كارمند بانك با يك تلفن 54 ميليون را انتقال داده؟ جاي شك داره ؟؟؟
باوررم نمیشه. من چندین ساله که هر ماه که میرم بانک حقوق بگیرم و تحویلدار بانک منو میشناسه و کلی حال و احوال میکنیم و حتی بکبار کاری داشت برایش انجام دادم برای دادن مبلغ ناچیز کارت شناسایی میخواد . حالا چطور بانک با تلفن اینهمه پول جابجا میکنه ؟ من که باور نمیکنم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر