بازدید 4115

واکنش طیب نیا به نوسانات اخیر ارزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نوسان روزهای اخیر در بازار ارز، گفت: در شرایط بنیانی بازار ارز و سرمایه ایران، هیچ تغییر خاصی رخ نداده و انتظار ما وضع باثبات در بازار ارز و سرمایه است
کد خبر: ۴۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵ 30 November 2014
به گزارش تابناک اقتصادی، علی طیب نیا در واکنش به سقوط شاخص بورس و نوسانات اخیر ارزی گفت: مردم بدانند در شرایطی که عوامل واقعی تغییر نکرده است، نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند.

 وزیر اقتصاد گفت: کسانی که در این شرایط متأثر از عوامل روانی ، رفتار می‌کنند با زیان مواجه خواهند شد؛ همان طور که در گذشته هم شاهد این وضع بودیم.

طیب نیا افزود: در دوره کوتاه مدت نرخ ارز افزایش می یابد و کسانی که در این دوره خرید می کنند، قطعا با زیان مواجه و پشیمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر چند بار این موضوع را تجربه کرده ایم، گفت: مردم ما که این تجربه را داشته اند، از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

طیب نیا اظهار داشت: تغییرات چند روز اخیر عمدتاً ناشی از برخی هیجانات و عوامل روانی است که در بازار رخ می‌دهد و متأثر از برخی خبرهای منتشره در بازار است.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند در شرایط بنیانی و واقعی اقتصاد کشور هیچ تغییر خاصی حاصل نشده و این تغییرات گذراست.

طیب نیا درباره اینکه برای تقویت بازار سرمایه چه تمهیداتی اندیشیده اید؟ گفت: اقدامات مثبتی شده است.

وی افزود: با فعالان بازار سرمایه تماس‌هایی داشته ایم و اشخاص حقوقی و افراد مؤثر بازار سرمایه به خوبی واقف هستند که نوسانات کوتاه مدت است و ادامه پیدا نمی‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: بنابراین انتظار ما این است که این روند به زودی به انتهای خود برسد و باز شاهد یک روند مثبت و با ثبات در بازار باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار