بازدید 25495
۲
در پی گروکشی غیراخلاقی عرب‏ها بر سر خیلج فارس؛

بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی منتفی شد

مطمئناً عکس‏العمل قاطع ایران با مسئله ملی خلیج فارس و انصراف از میزبانی بازیهای کشورهای اسلامی به واسطه این طرز برخورد توهین‏آمیز کشورهای عربی با میزبان که به تحریک برخی کشورهای حاشیه خلیج‏فارس صورت پذیرفته، می‏تواند جدیت کشورمان را در حفظ نام خلیج‏فارس برای تمامی اعراب مدعی مشخص سازد.
کد خبر: ۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵ 27 April 2009
كميته عربستانی سرپرستي، نظارتي و هماهنگي فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي (ISSF)، در شرایطی روز گذشته با مسئولان دستگاه ورزش ایران و ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی دیدار کرد که حاوی پیغامی محرمانه برای مسئولان ورزش ایران بود که با لحنی کاملاً تهدیدآمیز همراه بود؛ پیغامی که فضای ساختمان سئول سازمان تربیت بدنی را عصر دیروز ملتهب‏تر از هر زمان ساخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، بشیر طرابلسی، رییس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی به همراه محمد صالح قذدر (دبيركل ISSF)و یازده از اعضاي كميته‌هاي هماهنگی، نظارتی، سرپرستی و پزشکی و دوپینگ پس از بازديد پس از ديدار با معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، با حضور در ستاد اجرايي بازيها، از كليه‌ طبقات بازديد به عمل آورد، از ستاد، اولين جلسه كاري خود را با حسن ميرزاآقابيگ، دبير اجرايي ستاد برگزار كردند و طي آن به بررسي موشكافانه شرايط ميزباني كشورمان، كارهاي انجام شده و كاستي‌هاي موجود پرداختند.

در اين نشست كه با حضور نمايندگان كميته‌هاي اسپانسرينگ، تشريفات، داوطلبين، پزشكي و دوپينگ، ترانسپورت و بانوان ستاد اجرايي بازيها برگزار شد، درباره نحوه ارسال فرمهاي دعوت نامه به كشورها، محل اقامت ورزشكاران و روسا، كيفيت‌ هتل‌ها و چگونگي انتخاب آنها، نقل و انتقال تيمها و همراهان، اسپانسرينگ و... بحث و تبادل نظر شد.

اما این مسائل تنها موضوعات معمول بود که می بایست مورد بررسی قرار می گرفت و پیغام اصلی مسئولان فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی برای سازمان تربیت‏بدنی که پس از جلسه، هیچ یک از حاضرین در این نشست‏ها به آن اشاره نکردند، خواست همراه با تهدید کشورهای عربی از ایران بود که نشست‏های روز گذشته را به التهاب کشاند و باعث شد طرفین با تندی به موضع‏گیری بپردازند.

بشیر طرابلسی، رییس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی که به نظر می‏رسید برای بررسی آخرین وضعیت میزبان دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به تهران سفر کرده است، حامل پیغامی تهدیدآمیز از کشورهای عربی بود. وی ضمن اشاره به خواست کشورهای عربی مبنی بر اینکه نام خلیج مجعول یا خلیج در تمام بروشورها، تصاویر و نقشه‏های و پوسترها و همچنین مدال‏های بازیهای کشورهای اسلامی نوشته شود، تاکید کرد این خواست مشترک کشورهای عربی است که به این فدراسیون اعلام شده تا به ستاد برگزاری این بازیها در تهران ابلاغ شود.

با ابلاغ این خواست کشورهای عربی به مسئولان دستگاه ورزش کشورمان، طرف ایرانی به شدت به موضع‏گیری و مخالفت با این خواست پرداخت که باعث شد طرابلسی بخش دوم پیغام عرب‏ها را مبنی بر اینکه در صورت بکارگیری نام خلیج‏فارس، کشورهای عربی در بازیهای تهران شرکت نخواهند کرد، ذکر نماید که بیان این موضوع باعث وارد آمدن شوک به مسئولان حاضر از کشورمان در این نشست شد.

در پی گروکشی غیراخلاقی عرب‏ها بر سر خلیج فارس که اوج رفتار غیراخلاقی کشورهای عربی برای وادار کردن ایران برای به رسمیت شناختن عنوان مجعول برای خلیج فارس است و با توجه به آنکه انصراف کشورهای عربی به منزله، انصراف قریب به اتفاق کشورهای اسلامی از حضور در این دوره از مسابقات است، عملاً برگزاری این بازیها در ایران با این شرایط منتفی شد و تنها در صورت عقب‏نشینی کشورهای عربی، امکان میزبانی کشورمان همچنان پابرجا می‏ماند که وقوع این امر بعید به نظر می رسد.

مطمئناً عکس‏العمل قاطع ایران با مسئله ملی خلیج فارس و انصراف از میزبانی بازیهای کشورهای اسلامی به واسطه این طرز برخورد توهین‏آمیز کشورهای عربی با میزبان که به تحریک برخی کشورهای حاشیه خلیج‏فارس صورت پذیرفته، می‏تواند جدیت کشورمان را در حفظ نام خلیج‏فارس برای تمامی اعراب مدعی مشخص سازد.

بدین جهت قطعاً رئیس‏جمهور نیز در پاسخ به نامه‏ای که سازمان تربیت بدنی برای کسب تکلیف به وی ارسال کرده، حتی با درج عنوان خلیج (بدون پسوند فارس) در سطح مسابقات که به منزله عقب نشینی ایران از موضاع گذشته‏اش در خصوص این نام تاریخی است، مخالفت خواهد کرد و  ایران با تایید محمود احمدی نژاد، در اقدامی انقلابی، برای حفظ عزت و اقتدار ملی، از میزبانی این رویداد در این شرایط غیراخلاقی انصراف خواهد داد که این عکس‏العمل سنجیده به طور حتم با حمایت تمامی ایرانیان جهان همراه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چه عجب !!! خدا کنه دیگر مسامحه نکنند و برای یکبار مقتدرانه جلوی اعراب بایستند... البته من یک پیشنهاد دارم و آنهم اینکه خیابان یا کوچه هایی که سفارتخانه این کشورهها وجود دارد را به خلیج فارس تغییر نام دهند...چون آنها هیچ کاری نمیتوانند بکنند..همانطور که سفارت ایران در ابوظبی در خیابان خلیج العربی قرار دارد!!!
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل