بازدید 13070
شکست ناپذيري يحيي برابر قلعه نويي؛

استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی نرسید

ذوب آهن با درخشش دروازه‌بان جوانش در ضربات پنالتي، استقلال را شکست داد و راهي نيمه نهايي شد.
کد خبر: ۴۵۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹ 27 November 2014
ذوب آهن با درخشش دروازه‌بان جوانش در ضربات پنالتی، استقلال را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.
 
به گزارش «ورزش سه»، استقلال نتوانست برتری ۲ بر صفر برابر ذوب آهن را حفظ کند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود؛ اما در ضربات پنالتی این دروازه‌بان ذوب‌ آهن بود که ستاره‌های استقلال را کیش و مات کرد و تیم خود را راهی نیمه نهایی کرد.

مرحله یک چهارم جام حذفی؛ ورزشگاه فولادشهر، تماشاگر: ۵ هزار نفر
داور: البرز حاجی‌پور
اخطار: قاسم دهنوی ۴۵، مسعود حسن‌زاده ۶۹ از ذوب‌آهن، خسرو حیدری ۶۸، محمدرضا خرسندنیا ۸۳، آندرانیک تیموریان ۹۵، امیرحسین صادقی ۱۲۰ از استقلال
گل‌ها: آرش برهانی ۷ و کرار جاسم ۲۲، برای استقلال و قاسم دهنوی ۲۳، مسعود حسن‌زاده ۷۵ برای ذوب آهن

ذوب‌آهن: محمدرشید مظاهری، کارلوس سانتوس، هادی محمدی، علی حمام، مهرداد قنبری، اکبر ایمانی، قاسم حدادی‌فر، محسن مسلمان (۷۱ احسان پهلوان)، قاسم دهنوی، مهدی رجب‌زاده، مسعود حسن‌زاده
سرمربی: یحیی گل محمدی

استقلال: محسن فروزان، هرایر مگوییان، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، جاسم کرار، خسرو حیدری، آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده
سرمربی: امیر قلعه نویی

شرح گل‌ها


ذوب‌آهن صفر استقلال یک: باز هم جاسم کرار؛ هافبک عراقی استقلال با حرکت جلوی محوطه جریمه ذوب آهن و در ادامه پاس تودر او برای آرش برهانی که مشکوک به آفساید بود با چرخش زیبای این بازیکن و ضربه نهایی‌اش به دروازه رشیدی، گل اول را به نام استقلال کرد.

ذوب آهن صفر استقلال ۲: این استقلال برای شکست نخوردن فقط جاسم کرار را کم دارد. بی‌جهت نبود که محرومیت او در دیدار داربی با واکنش شدید قلعه نویی همراه بود. پاسکاری استقلال پشت محوطه جریمه ذوب آهن که با اشتباه مدافعین این تیم هم همراه بود با هوشمندی کرار و حرکت زیبای و ضربه فوق العاده‌اش گل دوم را به نام استقلال ثبت کرد.
 
ذوب آهن یک استقلال ۲: در حالی که امیر قلعه نویی و شاگردانش در حالی شادمانی بابت گل دومشان بودند مسعود حسن‌زاده درون محوطه جریمه آبی پوشان صاحب توپ شد. در ادامه ارسال کوتاه او در غفلت مدافعان استقلال به قاسم دهنوی رسید تا این بازیکن بدون مزاحمت شوتش را روانه دروازه فروزان کند و اختلاف را به یک گل کاهش دهد.

ذوب آهن ۲ استقلال ۲: دفع توپ بلند کارلوس سانتوس کمی پشت محوطه جریمه استقلال فرودآمد که حسن‌زاده در یک کورس طولانی با سرعتی فوق العاده از اشتباه صادقی استفاده کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

شرح نیمه اول
 

بازی روی زمین دو تیم در چمن نه چندان مساعد فولادشهر یکی از زیبا‌ترین بازی‌های جام حذفی در این فصل را در نیمه اول رقم زد.

ذوب‌ آهن که با ناکامی در نیم فصل اول لیگ بر‌تر و استقلال با شکست در داربی با انگیزه‌های متفاوتی در این دیدار حاضر شده بودند از‌‌ همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند و خطرات زیادی روی دروازه دو تیم به وجود آمد که سهم استقلالی‌ها بیشتر از میزبانشان بود.
نکته جالب توجه در این بازی استفاده از زمین بود و هر دو تیم به فوتبال روی زمین اصرار داشتندو گل‌های به ثمر رسیده (البته جز گل دهنوی) روی زمین شکل گرفت.

استقلال که در خط حمله‌اش بازیکنی نداشت که روی هوا برتری را به آبی پوشان بدهد با اتکا به حرکات تکنیکی جاسم کرار پشت محوطه جریمه و جدال خط هافبک این تیم با حدادی فر و دهنوی توسط امید ابراهیمی توانست نبض بازی را به دست بگیرد و برتری را به حریف دیکته کند. استقلال در ‌‌نهایت با تغییراتی که در ترکیب تیمش به وجود آورد توانست دو گل به ذوب بزند و منتظر ۴۵ دقیقه دوم بماند تا در صورت برتری به دیدار انتقامی‌اش با پرسپولیس بیندیشد.

شرح نیمه دوم
 

امیر قلعه نویی و تیمش که بازی را خوب شروع کرده بودند نیمه دوم را با اشتباهات پیاپی دنبال کردند تا نتیجه این تعلل برای آن‌ها به تساوی کشیده شدن بازی و رفتن به وقت اضافه باشد.

استقلال درست از جایی ضربه خورد که پاشنه آشیل این تیم در نیم فصل اول بود؛ تعلل و اشتباه پیاپی مدافعان استقلال در بازی‌های قبلی باعث شده بود تا امیر قلعه نویی نه تنها قهرمانی در نیم فصل را از دست بدهد که در حساس‌ترین بازی فصل، شکست تلخی در داربی تجربه کند.

در حالی که به نظر می‌رسید با بازگشت امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده بعنوان دو زوج اصلی خط دفاعی استقلال این تیم در فاز دفاعی هم به شرایط مناسبی دست پیدا کند اشتباهات این دو بازیکن در نیمه دوم و روی گل مسعود حسن‌زاده باعث شد تا برتری دو گله استقلال از دست برود و بازی به تساوی کشیده شود و دو تیم منتظر وقت‌های اضافه و شاید ضربات پنالتی باشند.

دقایق حساس


دقیقه یک: اولین خطر استقلال روی دروازه ذوب آهن روی کرنر یعقوب کریمی شکل گرفت. کرنر بازیکن چپ پای استقلال در یک فعل و انفعال به کرار رسید که حرکت او تنها منجر به توقف بازی و مصدومیت گلر ذوبی‌ها شد.

دقیقه ۵: آرش برهانی روی سرعت خود وارد محوطه جریمه ذوب شد که در ادامه حرکت او با خطا روی کارلوس سانتوز به جایی نرسید و توپ به ذوب آهن رسید.

دقیقه ۶: فرار مسعود حسن‌زاده به داخل محوطه جریمه استقلال و ضربه‌اش به سمت دروازه فروزان راه به جایی نبرد و در ادامه رجب‌زاده هم نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند.

دقیقه ۱۸: خسرو حیدری با پیشروی در زمین ذوب آهن از فاصله ۳۰ متری شوتش را به سمت دروازه رشیدی روانه کرد و که ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: ارسال قنبری از سمت راست با اختلاف کم به بیرون رفت تا استقلالی‌ها همچنان با تک گل آرش برهانی از حریفشان پیش باشند.

دقیقه ۳۱: حرکت مسعود حسن‌زاده می‌توانست موقعیت خوبی برای ذوب آهن به وجود بیاورد که ابراهیمی او را متوقف کرد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. توپ برگشتی به جاسم کرار رسید و این بازیکن با پیش روی درون زمین ذوب موقعیت شوت زنی برای خود فراهم کرد که ضربه بدش با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: شوت قاسم دهنوی از پشت محوطه جریمه و زمینی به سمت دروازه فروزان را این دروازه به راحتی دفع کرد.

دقیقه ۴۳: همکاری خسرو حیدری و یعقوب کریمی در گوشه راست دروازه ذوب آهن، با حرکت و چند دریبل موفق حیدری همراه بود که در ادامه پاس به بیرون این بازیکن از گوشه شش قدم به کرار نرسید و این فرصت از دست رفت.

دقیقه ۴۵: فرار سرعتی یعقوب کریمی از سمت چپ و ارسال کوتاه او را رشید مظاهری جمع کرد و آخرین فرصت استقلال در نیمه اول هم از دست رفت.

دقیقه ۵۰: تیم یحیی گل محمدی که با یک تغییر نیمه اول را آغاز کرده بود بعد از گذشت ۵ دقیقه اولین فرصت را روی دروازه استقلال ایجاد کرد که سان‌تر ذوبی‌ها روی محوطه جریمه استقلال با دفع مدافعان یک کرنر را نصیب این تیم کرد و در ادامه ضربه کرنر را فروزان دفع کرد.

دقیقه ۵۳: ارسال قاسم دهنوی روی دروازه استقلال را محسن فروزان جمع کرد تا خطری دروازه آبی پوشان را تهدید نکند.

دقیقه ۵۶: پرتاب اوت استقلال در زمین ذوب آهن و حرکت خسرو حیدری، توپ را به جاسم کرار رساند تا این بازیکن با حرکتی آکروباتیک ضربه‌اش را به سمت دروازه رشیدی روانه کند اما گلر جوان ذوب به راحتی آن را دفع کرد.

از دقیقه ۵۸ تا ۶۵: در این دقایق دو تیم خطری روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند و پاس‌های اشتباه و بی‌هدف و در ادامه خطاهای پیاپی باعث شد تا بازی از کیفیت پایینی برخوردار باشد.

دقیقه ۶۸: اشتباه محسن فروزان روی دفع توپ و توپ مقابل پای تبریزی انداخت اما ضربه آرام تبریزی به دروازه استقلال نرسید.

دقیقه ۶۹: مسعود حسن‌زاده از جناح چپ نفوذ کرد و در حین دریبل حنیف عمران‌زاده به زمین افتاد و در حالی که همه در انتظار اعلام ضربه پنالتی بودند، داور به این مهاجم شمالی کارت زرد نشان داد. داور در نزدیکی این صحنه مشکوک قرار داشت و روی تصمیمش پافشاری کرد. این در حالی است که در بازپخش آهسته این صحنه مشخص نشد که آیا برخوردی با حنیف و حسن‌زاده صورت گرفته یا نه؟

دقیقه ۹۰: اشتباه و تعلل در خط دفاعی فرصت خوبی برای ذوبی‌ها ایجاد کرد که در آخرین دقیقه بازی نتیجه را به نفع خودشان کنند که تعلل در زدن ضربه آخر باعث شد دروازه استقلال برای بار سوم باز نشود.

دقیقه ۱۰۱: ارسال بلند مگویان با دخالت برهانی به حنیف عمران‌زاده رسید و مدافع استقلال که در وقت اضافه بعنوان مهاجم برای تیمش به میدان رفته ضربه‌اش را به سمت دروازه رشیدی زد که گلر ذوب بدون دردسر آن را دفع کرد.
 
دقیقه ۱۰۸: حنیف عمران‌زاده پشت مدافعان ذوب آهن صاحب توپ شد اما ضربه‌اش را به بد‌ترین شکل ممکن به بیرون زد تا این فرصت هم برای استقلال از دست برود.

دقیقه ۱۱۰: روی ارسال کرنر ذوبی‌ها، محمدی بالا‌تر از مدافعان استقلال ضربه‌اش را به کنج دروازه آبی پوشان زد که فروزان آن را به زیبایی در آورد تا مانع از گل سفیدپوشان اصفهانی شود.
دقیقه ۱۱۳: ضربه راه دور هاشم بیگ‌زاده از کنار دروازه ذوب آهن با اختلاف کم به بیرون رفت، هر چند مظاهری کنترل و دید مناسبی روی توپ داشت.

دقیقه ۱۱۵: قاسم دهنوی که زننده گل اول تیمش بود در این لحظه فرصت شوت زنی خوبی در فضای خالی بین مدافعان و هافبک‌های استقلال به دست آورد که ضربه سر ضرب این بازیکن را فروزان جمع کرد.

اتفاق ویژه


آندرانیک تیموریان که در این بازی روی نیمکت نشسته بود در چند صحنه با برخاستن از روی نیمکت به هدایت همبازیانش در زمین پرداخت. آندرانیک تیموریان به نظر می‌رسد با این رفتار، یخ بین خود و هواداران تیمش را آب کند.

یحیی گل محمدی که در بازی با ملوان در جام حذفی به دلیل اعتراض به داوری از زمین اخراج شده بود در این دیدار از جایگاه ویژه نظاره‌گر تلاش شاگردانش است.

امیر قلعه نویی که سابقه اخراج در فولادشهر به دلیل اعتراض به داوری را در کارنامه‌اش دارد در این بازی هم بار‌ها به قضاوت داور دیدار اعتراض کرد که با تذکر جدی قاضی زمین همراه بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر