بازدید 4677

سپاه نیازی به شبکه تلویزیونی مستقل ندارد

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران ضمن تشریح تعاملات سپاه با رسانه ملی تصریح کرد: دلیلی وجود ندارد که به دنبال شبکه اختصاصی برای سپاه باشیم.
کد خبر: ۴۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲ 11 November 2014
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران ضمن تشریح تعاملات سپاه با رسانه ملی تصریح کرد: دلیلی وجود ندارد که به دنبال شبکه اختصاصی برای سپاه باشیم.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، پیرامون ابزارهای رسانه ای سپاه به خبرنگار مهر، گفت: معتقدم سپاه به دلیل تعلق خاطری که به تمامی مردم کشور دارد همه رسانه های فعال در کشور را می تواند رسانه خود بداند.

وی افزود: لااقل در این 10 سالی که بنده عهده دار مسئولیت روابط عمومی سپاه بوده ام این نگاه را داشته و همواره از ظرفیت کلیه رسانه های موجود در کشور بهره گرفته ایم.

شریف در ادامه با اشاره به اوج گیری جنگ نرم در باره برنامه های سپاه پاسداران در این حوزه تأکید کرد: بسیج در واقع بستر مناسبی برای تأثیرگذاری در این زمینه است چراکه اساسا ماهیت فعالیت های سپاه فرهنگی است و بین فعالیت های رسانه ای و فرهنگی همواره چسبندگی ویژه ای وجود داشته است.

بسیج رسانه ای فراگیر و بسیجی خبرنگار است

وی افزود: بسیج خود یک رسانه فراگیر است و از این منظر هر بسیجی را می توان یک خبرنگار تلقی کرد. در این باره برنامه هایی از جنس راهیان و یادواره های شهدا هم نقش فرهنگسازی و تأثیرگذاری رسانه ای دارند و این را می توان یک شبکه رسانه ای گسترده و تأثیرگذار تحلیل کرد.

شریف در ادامه با اشاره به برخی حمایت های مصداقی سپاه از رسانه ها ادامه داد: حمایت از رسانه هایی مانند روزنامه جوان و یا خبرگزاری فارس را هم می توان در امتداد همین فعالیت های رسانه ای تحلیل کرد که البته صرف این دو رسانه نیست و باقی رسانه ها هم می توانند از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از زیرمجموعه های سپاه مانند بسیج اصناف مختلف هم سایت های خبری خود را دارند و در این زمینه فعالیت رسانه ای دارند.

وی تصریح کرد: در مجموع بنای سپاه همواره بر حرکت در مسیر اهداف و آرمان های انقلاب و دفاع مقدس و نیز تحکیم وحدت در جامعه بوده است.

سپاه نیوز تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی سپاه است 

مدیرکل روابط عمومی سپاه ادامه داد: در کنار تمام این فعالیت های سایت سپاه نیوز به عنوان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی سپاه هم فعال است که ذیل مجموعه روابط عمومی سپاه تعریف می شود و کلیه جهت گیری ها و مواضع ما از طریق آن منعکس می شود.

شریف درباره دورخیز سپاه برای ورود به عرصه رسانه های عمومی مانند راه اندازی روزنامه سراسری و یا شبکه تلویزیونی اختصاصی هم گفت: بنای سپاه بر این است که از تمام بسترهای رسانه ای به نحو معقول و حساب شده بهره بگیرد چرا که به جهت گستردگی فعالیت های، سپاه و بسیج با طیف و قشر خاصی نمی تواند وابستگی پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا حضور دکتر سرافراز به عنوان یکی از چهره های نزدیک به سپاه پاسداران در رأس مدیریت سازمان صداوسیما تأثیری بر تعامل این نهاد با رسانه ملی خواهد داشت هم گفت: سپاه در چارچوب قوانین کشور رفتار می کند و از آنجا که امروز شبکه خصوصی در کشور نداریم بنای سپاه هم استفاده از ظرفیت های موجود رسانه ملی است.

شریف گفت: هر تولیدی که در حوزه گفتمان انقلاب و دفاع مقدس باشد فارغ از اینکه در کدام شبکه تلویزیونی و رادیویی تولید می شود به نحوی از حمایت های سپاه بهره مند خواهد بود. پس دلیلی وجود ندارد که به دنبال شبکه اختصاصی برای سپاه باشیم.

وی ادامه داد: در این زمینه اگر توانی هم داشته باشیم در قالب همین چند شبکه رادیویی و تلویزیونی آن را به کار می گیریم و این خیلی منطقی تر است تا اینکه خود را محدود به یک شبکه تلویزیونی خاص کنیم.

تولیدات موسسه «اوج» محصول سپاه نیست

شریف در بخش دیگری از این گفتگو درباره نسبت سازمان رسانه ای «اوج» با سپاه پاسداران هم گفت: موسسه اوج از همان آغاز جهت گیری معینی را برای فعالیت در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و بیداری اسلامی اعلام کرد که هر سه حوزه چسبندگی خاصی با حوزه فعالیت های سپاه پاسداران دارد. از این منظر بدون همکاری تنگاتنگ و حمایت های نهادهایی مانند سپاه و ارتش این فعالیت به ثمر نمی رسید.

وی افزود: این موسسه به اعتبار نوع تعریفی که از فعالیت های خود داشته توانسته بیشتر از امکانات حمایتی سپاه بهره مند شود و به این اعتبار اگر در آینده افراد دیگری هم بخواهند فعالیت هایی با همین مختصات داشته باشند می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند.

مدیرکل روابط عمومی سپاه در ادامه تإکید کرد که با توجه به رویکرد حمایتی سپاه از مجموعه اوج تولیدات این مرکز را نمی توان الزاما خروجی و محصول رسمی مجموعه سپاه دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی