بازدید 19679
۱

اسارت یک سرکرده داعش

پس از آرامش نسبی چند ساعته در کوبانی بعد از ظهر روز جمعه درگیری‌هایی میان کردها با تروریست‌های داعش به‌ وقوع پیوست. پیشمرگ‌ها همچنین خواهان سلاح‌های پیشرفته بیشتری برای مقابله با داعش شده‌اند.
کد خبر: ۴۴۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ 08 November 2014
پس از آرامش نسبی چند ساعته در کوبانی بعد از ظهر روز جمعه درگیری‌هایی میان کردها با تروریست‌های داعش به‌ وقوع پیوست. پیشمرگ‌ها همچنین خواهان سلاح‌های پیشرفته بیشتری برای مقابله با داعش شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک هفته پس از اینکه سلاح‌های سنگین‌وزن و همچنین نیروهای کرد به کمک مدافعان شهر کوبانی شتافتند نیروهای پیشمرگ توانستند محاصره اعمال شده توسط داعش بر شهر کوبانی را کم کنند اما نتوانستند این محاصره را بشکنند.

در همین حال رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در سخنانی عنوان داشت: علی‌رغم حضور پیشمرگ‌ها تغییری در کوبانی حاصل نشده است و آن‌ها شاید توانسته‌اند فقط یک یا دو خیابان را تحت کنترل مجدد خود درآورند.

وی افزود: پایگاه‌های داعش در شهر کوبانی بسیار مستحکم است و کردها برای ایجاد شکاف در میان تروریست‌های داعش به سلاح سنگین‌وزن نیاز دارند. همچنین باید هماهنگی میان یگان‌های کرد با نیروهای هوایی ائتلاف صورت بگیرد.

رامی عبدالرحمان افزود: حملات انتحاری تروریست‌های داعش نیز کارآمد بودن خود را ثابت کرده است.

از سوی دیگر، یک منبع میدانی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: توازن قدرت تغییر نکرده است و سلاح‌هایی که پیشمرگ‌ها برای کردها در کوبانی آورده‌اند جهت مقابله با داعش کافی نیست.

وی افزود: داعش بیش از 60 درصد کوبانی را تحت تصرف خود دارد و در صورتی که کردها سلاح‌های پیشرفته و کارآمد به دست نیاورند این واقعیت را نمی‌توان تغییر داد.

در همین حال دیگر منابع میدانی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز نیز عنوان داشتند: خطوط مقدم در کوبانی زیاد تغییر نکرده است و بخش شرقی کوبانی تحت تصرف داعش بوده و غرب کوبانی نیز تحت کنترل یگان‌های حمایت مردمی کرد است.

یک منبع دیگر نیز در خصوص اختلافات میان یگان‌های حمایت مردمی کرد با ارتش آزاد در کوبانی گفت: مشکلات قدیمی میان کردها و ارتش آزاد پایان نیافته است و ورود ارتش آزاد به کوبانی تنها برای اجرای خواسته‌های ترکیه صورت گرفت تا آنکارا نیز با ورود پیشمرگ‌ها به سوریه از طریق خاک ترکیه موافقت کند.

وی تصریح کرد: نیروهایی که به همراه عبدالجبار العکیدی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه وارد کوبانی شده‌اند به صورتی تاثیرگذار در کنار کردها نمی‌جنگند و همچنین در میان نیروهای ارتش آزاد سوریه گروهی با نام "تیپ انقلابی‌های رقه" وجود دارد که بر اساس بیعت خود با داعش از چند ماه قبل با کردها می‌جنگد.

از سوی دیگر، نیروهای ائتلاف دست به حملات جدیدی در کوبانی زده‌اند.

خبرنگار اسکای‌نیوز گزارش داد که در این حملات ائتلاف مواضع داعش در روستای ترمیک در جنوب کوبانی هدف قرار گرفت.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن و کشورهای هم‌پیمان آن دست به هفت حمله هوایی به مواضع داعش در نزدیکی کوبانی زدند.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند که نیروهای حمایت مردمی کرد و پیشمرگ‌ها توانستند ابو مصعب از سرکرده‌های داعش را در جنوب کوبانی به اسارت بگیرند.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد: علی‌رغم اینکه جنگ در کوبانی وارد دومین ماه خود شده است و بیش از 200 هزار تن از ساکنان کوبانی خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند اما صدها تن از غیرنظامیان تصمیم گرفته‌اند در این شهر بمانند و با تروریست‌های داعش بجنگند.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش روز پنج‌شنبه با بیش از 30 بمب شهر کوبانی را هدف قرار داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
بایداین جنایتکاروحشی رامثل شمرملعون گردن زدودرروغن داغ جوشاند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل