بازدید 23276

کشتار عزاداران حسینی علامت بازگشت داعشی‌ها به عربستان است؟

امسال عربستان سعودی به جمع کشورهایی مانند پاکستان، عراق و افغانستان پیوست که در سالهای اخیر، شاهد حمله به عزاداران حسینی در روز عاشورا بوده‌اند. با وجود ادعای دولت مبنی بر مقابله با تفکرات افراطی، تفکر گروه‌های افراطی یا ایدئولوژی وهابی حاکم بر عربستان قرابت زیادی دارد و نگرانی در مورد گسترش خشونت فرقه‌ای علیه شیعیان عربستان افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۴۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 04 November 2014

امسال عربستان سعودی به جمع کشورهایی مانند پاکستان، عراق و افغانستان پیوست که در سالهای اخیر، شاهد حمله به عزاداران حسینی در روز عاشورا بوده‌اند.

به گزارش «تابناک» و به نقل از العالم، این حمله تروریستی به حسینیه المصطفی در منطقه "الدالوه" در الاحساء و هنگام خروج عزاداران حسینی صورت گرفت.

برخی منابع از شهادت 7 نفر از جمله 3 کودک و مجروح شدن 30 تن دیگر در این حمله تروریستی خبر دادند.

به گفته شاهدان عینی، هنگام خروج عزاداران حسینی، چند فرد مسلح پس از شلیک تیر هوایی، به صورت مستقیم عزاداران را هدف قرار دادند.

این حمله درحالی صورت گرفت که به صاحبان حسینیه‌ها و هیأتهای عزاداری در قطیف توصیه شده است در صورت مشاهده اشیاء عجیب و یا دیدن افراد ناشناس در مراسم عاشورا، بسیار هوشیار و محتاط باشند.

خبرگزاری عربستان هم به نقل از سخنگوی رسمی پلیس منطقه الشرقیه اعلام کرد که این حمله ساعت یازده و نیم شامگاه دوشنبه به وقت محلی توسط 3 فرد نقابدار صورت گرفت.

این در حالی است که طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان این حمله تروریستی 5 شهید و 9 مجروح بر جا گذاشت. در همین حال، فایننشال تایمز این حادثه را باعث بروز نگرانی از خشونت‌های فرقه‌ای در عربستان علیه شیعیان این کشور دانسته است.

این حادثه در شرایطی به وقوع پیوسته است که عربستان سعودی در حال اماده شدن برای مقابله با سرزیر خشونت داعش به داخل این کشور و یا از طریق نیروهای افراطی داخلی این کشور است.

ناظران هشدار داده‌اند که هوادران داعش احتمالا به سمت خشونت علیه شیعیان عربستان و یا خارجیان مقیم این کشور خواهند رفت و فجایع ایجاد شده توسط گروه‌های افراطی در منطقه را در این کشور تکرار خواهند کرد.

هزاران سعودی که به صفوف گروه‌های مختلف افراطی در منطقه پیوسته‌اند، تحت تاثیر علمای تندرویی هستند که خشونت علیه دیگران را در عربستان تبلیغ می‌کنند.

با وجود ادعای مقابله دولت سعودی با گروه‌های افراطی، قرابت زیادی بین ایدئولوژی این گروه‌ها و تفکر وهابی مورد حمایت دولت مرکزی عربستان وجود دارد.

مناطق شرقی عربستان از سال 2011 به این سوی شاهد اعتراضات اکثریت شیعه این مناطق بوده که اخیرا به صدور حکم اعدام برای شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه مخالف دولت منجر شده است. در کشور همسایه یعنی بحرین نیز، راه حلی سیاسی برای حل اختلافات اکثریت شیعه در برابر اقلیت حاکم وابسته به سعودی‌ها یافته نشده و پیش‌بینی می‌شود اعتراضات مردمی در این کشور ادامه یابد.

این در حالی است که شیعیان در مناطق شرقی عربستان نسبت به تبعیض در شئون مختلف از جمله در موضوع برگزاری شعائر دینی و استخدام در ادارات دولتی معترض هستند.


تعداد بازدید : 30


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۱
شهادتتان گرامي لعنت برحكومت فاسدال سعودومزدوران فاسدش زمان زوال ال سعودداردميرسد
آل سعود دیگر از این تابلوتر نمیتوانست شمشیر را از رو ببندد.
الا لعنت الله علی قوم ظالمین
مرگ بر ال سعود و وهابيون يزيدا صفت
شهادتتان گرامی،خوشا به سعادتتان،خدا لعنت کند قوم ظالمین را
کار آل شیطان است.خودشان برنامه ریزی کرده اند تا شیعیان مظلوم عربستان را نابود کنند.که صد البته نخواهند توانست.
در آینده نه چندان دور سران آل سعود تاوان این رفتارها را خواهند داد.
چه عجب یه سایت خبرشو زد!
ازکجا معلوم داعشی هاستند وحاکمان وهابی عربی نسیتند؟
خوشا به حالشان. لعنت بر وهابیت نوکر صهیونیسم.
سلام بر این شهیدان که درسالروز شهادت سرورشان مظلومانه. وبه جرم شیعه بودن شهید شدند. "بای ذنب قتلت؟"
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان