بازدید 49181

خبرنگار شبکه «پرس‌.تی‌.وی» در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه کشته شد

شبکه تلویزیونی «پرس‌.‌تی‌.‌وی» در خبری فوری و زیر‌نویس اعلام کرد که سرنا شیم خبرنگار این شبکه در نزدیکی مرز بین ترکیه و سوریه کشته شده است.
کد خبر: ۴۴۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵ 19 October 2014

خبرنگار شبکه «پرس‌.تی‌.وی» در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه کشته شدشبکه تلویزیونی «پرس‌.‌تی‌.‌وی» در خبری فوری و زیر‌نویس اعلام کرد که سرنا شیم خبرنگار این شبکه در نزدیکی مرز بین ترکیه و سوریه کشته شده است.

به گزارش «تابناک»، روز یکشنبه رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند، «سرنا شیم» خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی در یک سانحه رانندگی در این کشور جان خود را از دست داد؛ اما با توجه به اینکه در چند روز اخیر، مقامات اطلاعاتی ترکیه این خبرنگار را به جاسوسی متهم کرده بودند، مرگ وی بسیار مشکوک است!

خبرنگار شبکه«پرس تی وی»در نزدیکی مرز بین ترکیه و سوریه کشته شد

هفته گذشته، مقامات اطلاعاتی ترکیه، خانم شیم را به جاسوسی برای مخالفان دولت متهم کرده بودند. شبکه پرس‌تی‌وی، دلیل این اتهام‌زنی را گزارش‌های وی از مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات شهر کردنشین کوبانی اعلام کرده بود.

‌‌حمیدرضا عمادی‌، مدیر اتاق خبر پرس‌تی‌وی نیز با اشاره به اقدام اخیر ترکیه، مبنی بر متهم کردن خبرنگار این رسانه به اتهام جاسوسی گفته بود: به محض اطلاع از این خبر با خانم «سرنا شیم» صحبت کردم و وی گفت، زمانی که برای تهیه خبر، هتل محل اقامت خود را ترک کرده، افرادی که به گفته وی، مأموران امنیتی ترکیه بودند به محل اقامت او رفته و درباره‌ وی سؤالاتی کرده‌اند و وقتی که به مأموران امنیتی اعلام می‌شود که خانم سرناشیم فقط یک خبرنگار است، آن‌ها ادعا می‌کنند، ‌وی جاسوس است و باید به محض دیدن این خانم، حضور وی را به مأموران امنیتی اطلاع دهند.

عمادی همچنین تصریح کرده بود: به گفته خانم سرناشیم، مأموران امنیتی به چندین هتل دیگر برای جستجو‌ وی ‌می‌‌روند و این خبرنگار این موضوع را در یک ارتباط زنده با شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرده که احتمال می‌رود، دلیل این اتهام پوشش اخبار مربوط به موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و مناطق پیرامون آن بوده باشد.

همچنین خانم شیم هم در پاسخ به این اتهام گفته بود، او از معدود خبرنگارانی است که به گزارش‌هایی در مورد سفر تروریست‌ها از خاک ترکیه به سوریه دست یافته و تصاویری هم از انتقال تروریست‌ها با کامیون‌های سازمان تأمین غذا و دیگر نهادهای غیردولتی از ترکیه به سوریه، دریافت کرده است.

وی همچنین از اتهام خود ابراز تعجب کرده و گفته بود: «من چیزی برای مخفی کردن ندارم و هرگز غیر از شغل خود، کار دیگری انجام نداده‌ام».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۰
انتشار یافته: ۲۲
روحش شاد خبرنگار نترس و توانمندی بود.
بنده خدا
مرگ بر رژیم فاشیست ترکیه
چرا نمی گین دولت ترکیه کشته این خبرنگار رو ؟
خواهشا مسئولین به فکری بکنید برا این وضعیت این طوری دیگه کسی نمی یاد عضو خبرنگاری شبکه های ایرانی بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
همین که شما مطمئنی خودش کافیه...
یقینا ایشون توسط دستگاه اطلاعاتی ترکیه به شهادت رسیدن ، دولت اردوغان که از هیچ جنایتی برای خدمت به اسرائیل باکی نداره بایدم راحت این بنده خدا رو ساکت کرده باشه، باید در روابط با ترکیه تجدید نظر کرد
ترکیه پست فطرت و آمریکایی که از طریق ترکیه با موش مردگی داره این کارهای کثیف و انجام میده
مطمئنا ترور شده . از این دولت کثیف ترکیه هر چیزی برمیاد.
با تسلیت به خانواده ایشان و اصحاب رسانه.
نباید در این موارد احساساتی شد و تنور دشمنان را گرم کرد.
امکان اینکه بعد از اعلان ترکیه و خانم سرنا شیم ، مبنی بر اتهام جاسوسی ، داعش از این فرصت بدست امده استفاده کرده ، هم ایشان را به قتل رسانده و هم بذر نفاق را بین ترکیه و ایران کاشته. پس باید با درایت و تدبیر سخن گفت و موضوع را پیگیری کرد. چه بسا موضوعی این چنینینی ،، باعث اختلاف عمیق بین ایران وترکیه باشه که این قطعا به نفع داعشیان هست.
هر چی مذاکرات هسته ای داره به پایان خودش نزدیک تر میشه این ترکیه و عربستان بیشتر دارن چهره واقعی خدوشون رو رو می کنن چه در مورد کردها چه شیعه ها و چه حمایت از داعش
ایشان قطعا شهيداست اين مقام براين خانم شجاع مبارك وبرخانواده ايشان تسليت باد R N
خانم سرونا یک مرد بود و یک شهید
با توجه به اينكه مدام اخبار پرس تيوي را دنبال ميكنم گزارشگر بسيار توانمندي بود. دو شب قبل در خصوص اتهام جاسوسي با پر س تيوي مشغول گفتگو بود.تركيه از تمام جهات در حال ضربه زدن به ماست
ترکیه و عربستان،ننگ به نیرنگتان
بانوي مسلمان شهادتت مبارک
اميدوارم درست نباشد، خبرنگار خوبي است.
شهادتش مبارک
اکنون وظیفه وزارت امور خارجه هست که پیگیری کنه؛
فقط خدا را شکر که خدا هست پایان همه این ترورها و کثافت بازی ها خیر است حالا می بینید. زورگو هر چقدر هم قوی باشد روزی به خاک می افتد حالا می بینید.
لطفا یه خورده احساساتتون رو کنترل کنید ... بی ادبی هنر نیست
چند ساعت قبلش خودش تو پرس تی وی گفته بود که مامور های ترکیه دنبالش بودن
یقیناً اگر این خانم یک آمریکایی بود وزارت خارجه آمریکا تا حالا پدر ترکیه رو در می‌آورد!
کاش ما هم به جای اینکه فقط شعار بدیم، دست کم یه اخطار کوچیک به ترکیه میدادیم.
ترکیه و عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بشدت از موقیعت ایران دچار وحشت شدند. و بعید نیست طی چند روز آینده حتی بعضی از دیپلماتهای مارو هم به جاسوسی متهم کنند . ترس چه کارها که نمیکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار