بازدید 4346

طرح جدید دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان

کد خبر: ۴۳۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷ 27 September 2014
دولت میانمار قصد دارد در طرحی جدید اقلیت مسلمان روهینجا را مجبور کند تا بین پذیرفتن طبقه بندی قومی و به ازای آن دریافت حق شهروندی و یا بازداشت یکی را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اکثر جمعیت 1/1 میلیون نفری مسلمانان قوم روهینجا در میانمار در شرایط مشابه آپارتایت در غرب این کشور و در ایالت راخین زندگی می‌کند.

این ایالت در سال 2012 صحنه درگیری های خونینی بود که موجب آوارگی 140 هزار نفر شد. در طرح جدیدی که دولت میانمار ارائه داده به مقامات ایالت راخین پیشنهادات داده شده تا به میزان لازم اردوگاه‌های اسکان موقت برای کسانی که از ثبت نام خودداری می‌کنند وهمچنین کسانی که مدارک کافی ندارند بسازد.

بسیاری از مسلمانان روهینجا در جریان خشونت های گسترده در میانمار مدارک خود را از دست داده اند و اخیرا از ثبت هویت خود به عنوان بنگالی سرباز زده‌اند.

دولت میانمار در طرح جدید خود این مسلمانان را ملزم کرده تا هویت خود را به عنوان بنگالی ثبت کنند زیرا این عبارت به این معنی است که اینها مهاجران غیرقانونی از بنگلادش هستند.

این طرح تاکید دارد که یکی از اهدافش ایجاد هم زیستی مسالمت آمیز و جلوگیری از تنش و درگیری فرقه ای است. این طرح شامل بخش هایی در خصوص حل مسئله فقدان شهروندی از طریق یک برنامه بررسی اعطای شهروندی و پیشبرد توسعه اقتصادی است.

به گفته فعالان حقوق بشر این طرح می تواند هزاران تن از مسلمانان روهینجا را به ویژه آنهایی که در روستاهایی با سابقه طولانی زندگی می‌کنند با خطر بازداشت نامحدود مواجه کند.

دولت میانمار تنها شهروندی را به کسانی می‌دهد که این طبقه بندی قومی را بپذیرند و اسناد لازم را داشته باشند. این ممکن است برخی از آنان را تشویق کند تا با تعیین هویت خود به عنوان بنگالی موافقت کنند.

حق شهروندی به مسلمان روهینجا برخی حمایت های قانونی و حقوق دیگر را می‌دهد اما یک مقام ایالت راخین که عضو کمیته ناظر در برنامه بررسی اعطای شهروندی است گفت: این طر ح نیز باعث حل تنش ها میان بودایی ها و مسلمان ها در ایالت راخین نشده و جلوی احیای خشونت های قومی که در سال 2012 رخ داد را نمی گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار