بازدید 18418
۴

واکنش کیارستمی و ایوبی به سخنان حاتمی کیا

عباس کیارستمی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش او به اظهارات ابراهیم حاتمی کیا به جمله کوتاهی بسنده کرد و بیتی از اشعار سعدی به روایت عباس کیارستمی را کافی دانست. او گفت: «گر خسته دلی نعره زند بر سر کویی / ای بس نتوان گفت که بی خویشتن است او.»
کد خبر: ۴۳۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ 27 September 2014
عباس کیارستمی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش او به اظهارات ابراهیم حاتمی کیا به جمله کوتاهی بسنده کرد و بیتی از اشعار سعدی به روایت عباس کیارستمی را کافی دانست. او گفت: «گر خسته دلی نعره زند بر سر کویی / عیبش نتوان گفت که بی خویشتن است او.»

حجت الله ایوبی درباره سخنان عباس کیارستمی در گفت وگو با «شرق» عنوان کرد: «گفته ام متن کامل سخنرانی آقای کیارستمی را به طور کامل پیاده کنند و بعد از خواندن آن اظهارنظر خواهم کرد.»

وی همچنین عنوان کرد: «از آنجایی که این صحبت ها برای شش ماه قبل است و انتشار آنها در هفته دفاع مقدس برای من جای سوال دارد، بنابراین خواسته ام که متن کامل سخنرانی را برای من بیاورند تا پس از خواندن آن اظهارنظر کنم. اما من به شما اطمینان می دهم سینمای ایران خودش را مدیون، وابسته و دلبسته دفاع مقدس می داند.»

این درحالی است که محمود عاطفی، رییس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ضمن دعوت از عباس کیارستمی برای سفر به مناطقی که حوادث هشت سال دفاع مقدس در آن روی داده، عنوان کرد: «او می تواند در لابه لای سفر های متعددی که به غرب و کشور های اروپا دارد سفر به مناطق جنوب و راهیان نور را نیز در برنامه های خود بگنجاند. امید است که این سفر و مواجهه او با آثار و مفاهیم عالی و متعالی هشت سال دفاع مقدس پیوندهای شخصیتی وی را با ریشه های عمیق سرزمین مادری برقرار کند.»

این درحالی است که قرار است عباس کیارستمی هفته آینده کارگاه آموزشی فیلمسازی در جنوب کشور (خوزستان) برگزار کند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۴
عیبش نتوان گفت که بی خویشتن است آن ... درست است نه آنچه شما نوشته یا کیارسمی احیانا گفته است. آنچه کیارستمی گفته معنی منفی می دهد آنچه سعدی گفته مثبت است.
مدیر پایگاه با سپاس از شما درست شد
چرا بعضی ها فکر می کنند جنگ فقط مال اونا بوده؟! همه که نباید به شیوه شما رفتار کنند و برن راهیان نور و .... این مملکت مال همه است و هر کس به شیوه خودش کمک می کنه. آقای کیارستمی هر بار که فیلمی رو در کشوری نشون میدن به روش خودشون به این کشور کمک می کنند. اگه بلدید د ر حوزه دفاع مقدس هم فیلمی بسازید که در کشورهای دیگه نمایش داده بشه، وگرنه مردم خودمون که همه زیر و بم جنگمون رو می دونند. کشورهای دیگه فیلم هایی از جنگ هاشون می سازن که هم اغراق نشده است و هم تاثیر جهانی داره.به جای این دعواهای زرگری باید توان فیلم سازی رو ببرید بالا.
واقعا جای تاسف که بااصطلاح فرهیخته های!! مملکت اینجوری همدیگرو به کیش هم می خوانن. خوشبحال خودمون که به هیچ کدومشون اعتقادی نداشتیم و دنبال خدا توی قرآن و تاریخ قومهای گذشته در منابع مختلف بودیم....
مسایل هنرمندان را نباید با انگیزه های سیاسی خلط کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان