بازدید 17314
۹
پنجمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون؛

روز آفتابی ووشوکاران ایرانی با یک طلا و دو نقره در اینچئون

پنجمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی آغاز شد که ووشو‌کاران ایرانی در سه وزن برای کسب مدال طلا، ‌با حریفان خود ‌رقابت کردند که نتیجه کار آن‌ها یک طلا و دو نقره بود.
کد خبر: ۴۳۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 24 September 2014
روز آفتابی ووشوکاران ایرانی با یک طلا و دو نقره در اینچئونپنجمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی آغاز شد که ووشو کاران ایرانی در سه وزن برای کسب مدال طلا ‌با حریفان خود ‌رقابت کردند و نتیجه ‌کار آن‌ها، یک طلا و دو نقره بود.

به گزارش «تابناک»، لحظاتی پیش، محسن محمدسیفی ووشوکار وزن ۶۵- کیلوگرم کشورمان، توانست حریف قرقیزستانی خود را شکست بدهد و دومین مدال طلای کاروان ایران را به دست آورد. پیش از او، الهه منصوری دیگر فینالیست ایرانی از رسیدن به طلا بازماند و مدال نقره این بازی‌ها را از آن خود کرد.

محمد سیفی از‌‌ همان آغاز مبارزه، با اقتدار ظاهر شد و ضربات سنگین به حریف وارد آورد. او در کنار زدن این ضربات چندین بار هم حریف را درو کرد و به زمین زد تا فاصله امتیازی خوبی از حریف بگیرد. این ووشوکار خوب ایران، آنقدر خوب امتیاز گرفت که در ثانیه‌های پایانی دیگر از شدت حملاتش کاست و هوشمندانه مبارزه کرد و سرانجام ‌راند اول به سود نماینده ایران به پایان رسید.

در راند دوم محمد سیفی با هیجان بیشتری شروع کرد و در‌‌ همان سی ثانیه ابتدایی دو بار حریف را به زمین زد و توانست امتیازات خوبی به دست‌ آورد. او در ادامه یکی دو ضربه از حریف دریافت کرد و یک بار هم به زمین خورد، ولی فاصله او با حریف آنقدر زیاد بود که این نتایج اثری برای او نداشت. محمد سیفی مبارزه را هوشمندانه ادامه داد و امتیازاتی هم گرفت و راند دوم را هم برنده شد و طلا به دست آورد.

وی پس از پایان این مبارزه، با پرچم ایران دور افتخاری ‌کنار رینگ زد و در آغوش مربیان خود قرار گرفت.

ووشوکاروزن ۶۵- کیلوگرم ایران برای رسیدن به این مرحله، نمایندگان قرقیزستان و فیلیپین را ناک اوت کرد و در مبارزه نیمه نهایی هم نماینده چین را شکست داد.

محمد سیفی مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، برنز مسابقات آسیایی بزرگسالان ۲۰۰۷ ماکائو، نقره مسابقات جهانی ۲۰۰۹ کانادا، طلای جام جهانی ۲۰۱۰ چین، طلای مسابقات جهانی۲۰۱۱ ترکیه، طلای مسابقات بزرگسالان آسیا ۲۰۱۲ ویتنام، طلای مسابقات ورد گیمز ۲۰۱۳ کلمبیا، طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مالزی را در کارنامه خود دارد.

محمد سیفی دومین طلایی ایران در اینچئون

پیش از این نیز در وزن ۵۲- کیلوگرم ساندای بانوان، الهه منصوریان دو بر صفر مقابل «ژانگ لو آن» از چین شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در راند نخست، طرفین بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداختند؛ اما حریف چینی روی چند صحنه از غفلت منصوریان استفاده کرد و او را به زمین زد. در ادامه هم حریف چینی چند ضربه مشت به بدن منصوریان زد و توانست در پایان راند نخست پیروز شود.

در راند دوم نماینده ایران حملات بیشتری انجام داد و امتیازاتی هم گرفت؛ اما حریف چینی وقتی دید در حال عقب افتادن است، حملاتش را بیشتر کرد و ‌باز هم پیروز شد تا نماینده ایران نقره داغ شده و به مدال طلا نرسد.

منصوریان پیش از اعزام به مسابقات گفته بود همه تلاشش را می‌کند که در اینچئون نقره داغ نشود، ولی نتوانست در مبارزه فینال از سد حریف نامدار خود بگذرد.

او برای کسب این مدال در دور نخست «هرتاتی» از اندونزی، در دور دوم «گورلینگ» از نپال، دور سوم «کیم هی بین» از کره جنوبی را شکست داده بود.

الهه منصوریان مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۳ مالزی، برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، طلای مسابقات جام جهانی چین۲۰۱۰، نقره مسابقات جهانی کانادا ۲۰۰۹، طلای مسابقات جام قفقاز ۲۰۱۰، نقره مسابقات آسیایی کره جنوبی ۲۰۰۷، طلای مسابقات آسیایی جوانان ماکائو ۲۰۰۹، برنز یازدهمین دوره رقابتهای جهانی ترکیه ۲۰۱۱ را در کارنامه خود دارد.

دیگر نماینده بانوان ایران در ساندای بازی‌های آسیایی اینچئون، شهربانو منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم بود که مقابل نماینده چین شکست خورد و حذف شد. بدین ترتیب باز هم طلسم پیروز نشدن بانوان ایران برابر نمایندگان چین همچنان پا برجا ماند.

محمد سیفی دومین طلایی ایران در اینچئون


در آغاز پنجمین و آخرین روز رقابت‌های ووشو‌ بازی‌های آسیایی اینچئون، مسابقات فینال اوزان مختلف برگزار شد که در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم مردان، حمیدرضا لادور مقابل «کیم میون جین» از کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

لادور در راند نخست، حملات خوبی انجام داد و امتیازات مناسبی گرفت؛ البته حریف کره‌ای هم امتیازاتی گرفت ‌و سرانجام این راند به سود نماینده ایران به پایان رسید.

در راند دوم، حریف کره‌ای مبارزه بهتری ‌کرد و لادور را روی چند صحنه به زمین زد. ووشوکار ایران هم حملاتی انجام داد، ولی‌ سرانجام این راند در صورتی که نزدیک به هم کار می‌کردند،‌ به سود حریف کره‌ای به پایان رسید.

در راند سوم هر دو مبارز احتیاط را در سرلوحه کار خود قرار داده بودند و تلاش می‌کردند تا از ضدحملات استفاده کنند. لادور هم حملاتی انجام داد که در پایان حریف کره‌ای، فرد پیروز لقب گرفت تا مدال طلا را کسب کند.

وی برای رسیدن به فینال، در دور نخست، «ماهارجان» از نپال و در دوم «محمد زید» از اردن را شکست داد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت. لادور در مرحله نیمه‌نهایی «نور سلطان تورسینکالوف» از قزاقستان را برد و فینالیست شد.

لادور طلای مسابقات جوانان جهان اندونزی ۲۰۰۸ و طلای مسابقات کامبت گیمز روسیه ۲۰۱۳ را در کارنامه خود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ایول ایوله! مممد گل پسره!
آفرین! صدآفرین
جای زن روی تشک بوکس و کشتی و تکواندو نیست، جای زن در منزل است.
ياشا محسن ياشا...
afarin
آفرین به بانوان حماسه آفرین ایران .
یاشاسین زنگان اوغلو محمد سیفی
زنده باد محمد سیفی پسر خلف زنجان
زنده باد همشهری با غیرتمان محمدسیفی در زنجان . کاش بدانیم کی به زنجان می آید برویم پیشوازش.خدا حفظش کند انشالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار