بازدید 10067

مهمترین عملیات حزب‌الله عراق علیه داعش

رئیس کمیته سیاسی «گردان‌های حزب‌الله» عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس مهمترین عملیات‌های این گردان‌ها علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» در مناطق مختلف عراق را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷ 19 September 2014
رئیس کمیته سیاسی «گردان‌های حزب‌الله» عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس مهمترین عملیات‌های این گردان‌ها علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» در مناطق مختلف عراق را تشریح کرد.

«حسین الرماحی»، رئیس کمیته سیاسی «گردان‌های حزب‌الله» عراق در گفت‌وگو فارس در بغداد به تشریح مهمترین عملیات‌های این گردان‌ها علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» پرداخت و در این خصوص توضیح داد: مهمترین عملیات‌های اجرا شده توسط حزب الله مناطق جرف الصخر،‌ ابراهیم بن علی، الزیدان، جسر الرفوش، العظیم و چندین نقطه در مناطق بحرانی را تشکیل می‌دهد.

الرماحی با بیان اینکه مشارکت رزمندگان حزب الله در این نبردها بسته به نوع نبرد و منطقه تغییر می‌کرد، به تشریح بخش‌هایی از عملیات‌های این حزب پرداخت.

عقب کشیدن کشته‌ها از عمق مناطق تحت تصرف داعش

الرماحی توضیح داد که یکی از عملیات‌های گردان‌های حزب الله که 62 رزمنده به دستور رسمی فرماندهی عملیات ارتش عراق آن را اجرا کردند، عقب کشیدن پیکرهای 50 افسر و سرباز ارتش عراق از عمق مناطق تحت تصرف داعش بود، به گونه‌ای که هیچ یک از نیروهای مسلح عراق ظرف 15 روز نتوانسته بودند، این عملیات را اجرا کنند و داعش تلاش می‌کرد، از این موضوع بهره برداری رسانه‌ای کرده و مدعی شود که نیروهای نظامی و شیعی عراق توان دسترسی به آنها را ندارند، اما رزمندگان حزب الله با نفوذ به عمق 900 متری مناطق تحت تصرف داعش این پیکرها را به پشت جبهه منتقل کردند که عملیاتی بسیار خطرناک و دقیق بود.

دستگیری تک‌تیراندازان داعش


الرماحی در ادامه از عملیات دیگری نام می‌برد که دستگیری تک‌تیراندازان داعش بود، وی در این خصوص می‌گوید: گروهی از تک‌تیراندازان گروه تکفیری داعش با استقرار در مناطق باز اقدام به هدف گرفتن کاروان‌هایی می‌کردند که از حوالی آن منطقه درحال تردد بودند، به همین دلیل گردان‌های حزب الله تصمیم گرفت با اعزام 20 رزمنده خود به منطقه عملیات ربودن این تک‌تیراندازان را به اجرا بگذارد. این عملیات با استفاده از تاریکی شب در ساعت 2 بامداد آغاز و ساعت 5 صبح به پایان رسید و طی آن رزمندگان حزب الله تک‌تیراندازان داعش را که در آن منطقه مستقر شده بودند، دستگیر کردند.

بزرگ‌ترین عملیات منطقه «سبع البور»


الرماحی پس از آن از عملیات «سبع البور» نام می‌برد و می‌گوید که رزمندگان حزب الله پس از آنکه اقدام به گلوله باران شدید نقاط مختلف سبع البور کردند، قصد داشتند، به سمت خیابان اصلی منطقه پیشروی کنند و پس از تصرف و بستن آن مانع استفاده اهالی از آن شوند که در اینجا گردان‌های حزب الله حدود هزار رزمنده خود را راهی منطقه و خیابان مرکزی سبع البور کرد تا پس از 2 ساعت درگیری با تکفیری‌های داعشی آنها را وادار به عقب نشینی کنند و این راه را بگشایند.

روستای الحاوی در انتظار عملیات حزب الله


الرماحی تاکید می‌کند، از جمله طرح‌هایی که گردان‌های حزب الله به «هادی العامری»، وزیر سابق ارتباطات عراق ارائه کرد، پاکسازی روستای الحاوی از عناصر تکفیری داعش بود که در 60 کیلومتری منطقه آمرلی و بین آمرلی ومنطقه العظیم قرار دارد. در حالی‌که تاکنون گروه‌های مسلح عراق امکان پیشروی به سمت این روستا را نیافته‌اند و داعش به دلیل اینکه این روستا نقش حلقه ارتباطی انتقال کمک‌های امدادی بین صلاح الدین و آمرلی و حمرین را ایفا می‌کند، بر آن حساسیت بسیاری دارند. این درحالی است که تسلط داعش بر سد تکریت موجب قطع آب این سد به روستا الحاوی و بلند شدن نی‌های نیزارهای آن به طول 50 متر و تبدیل آن به پناهگاهی امن برای تروریست‌های تکفیری داعش شد. به همین دلیل گردان‌های حزب الله طرح پاکسازی این روستا را ارائه داده که در صورت موافقت با آن، مهمترین عملیات گردان‌های حزب الله خواهد بود.

الرماحی درباره مسلح کردن گردان‌های حزب الله و نحوه تامین سلاح‌های رزمندگان آن می‌گوید که حزب الله خود را وابسته به منطقه خاصی نمی‌کند، اما وارد هر منطقه‌ و نقطه‌ای می‌شو که ورود آن برای نیروهای مسلح عراق سخت و دشوار است و در این خصوص بر نیروهای داوطلب مردمی تکیه می‌کند که دارای مجوز و اجازه فعالیت از دولت هستند. اما در خصوص سلاح این رزمندگان باید گفت که اغلب مجهز به سلاح‌های شخصی سبک و نهایتا نیمه سنگین هستند.

وی افزود: کمیته سیاسی گردان‌ها در حالات فوق العاده اقدام به هماهنگی میان اقدامات خود با اقدامات و عملیات‌های ارتش و نیروهای مسلح در مناطق بحرانی می‌کند و هرآنچه در توان دارد، را عرضه می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر