بازدید 16143

با ابزار فوق‌العاده ویندوز فون خود یک خواب آسوده داشته باشید!

حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده که بخواهید شب‌ها با خیال آسوده استراحت کنید و پیامک‌های تبلیغاتی و تماس‌های تلفنی اشتباه، مزاحم خواب و استراحت شما نشود. از طرفی نیز تلفن همراه گاه‌ تنها ابزاری است که دیگران در صورت ضرورت، می‌توانند با آن ‌‌تماس بگیرند. حتما می‌پرسید در این مواقع تکلیف چیست؟!
کد خبر: ۴۳۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 18 September 2014

با ابزار فوق العاده ویندوز فون خود یک خواب راحت داشته باشید!حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده که بخواهید شب‌ها با خیال آسوده استراحت کنید و پیامک‌های تبلیغاتی و تماس‌های تلفنی اشتباه، مزاحم خواب و استراحت شما نشود. از طرفی نیز تلفن همراه گاه‌ تنها ابزاری است که دیگران در صورت ضرورت، می‌توانند با آن ‌‌تماس بگیرند. حتما می‌پرسید در این مواقع تکلیف چیست؟!

به گزارش «تابناک»، در مواقعی که نیاز دارید یک خواب راحت و بدون مزاحمت داشته باشید، اگر گوشی را در حالت بی‌صدا گذارید، تماس‌های ضروری را از دست خواهید داد و اگر این کار را نکنید، باید قید خواب‌ آرام را بزنید!

اما نیاز نیست نگران باشید. مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز فون خود برای این مسأله، راهکار جالبی اندیشیده است. در اینجا یکی از امکانات گوشی‌های ویندوزی مجهز به ویندوز ۸.‌۱ را به شما معرفی می‌کنم که به کمک آن می‌توانید در ساعات مشخصی از شبانه روز، به گوشی خود بگویید ساکت شود؛ یعنی نه از صدای زنگ خبری باشد، نه از هشدار پیامک.

البته در این حین می‌توانید تعیین کنید که گوشی در این حالت، کدام شماره‌های‌ تماس‌گیرنده‌ یا پیامک دهنده به شما خبر دهد. این ابزار امکانات جالب‌تری ‌دارد که در زیر به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

با ابزار فوق العاده ویندوز فون خود یک خواب راحت داشته باشید!

برای این کار نیاز نیست هیچ نرم‌افزار خاصی ‌نصب کنید. این امکان از آغاز در گوشی ویندوزی شما تعبیه شده است. کافی است، مراحل پایین را دنبال ‌تا این قابلیت را فعال کنید؛

۱ـ به تنظیمات گوشی بروید

۲ ـ پس از اطمینان از اینکه زبان گوشی شما انگلیسی است، روی گزینهٔ quiet hours ضربه بزنید. نکته اینکه دقت کنید ‌برای استفاده از «quite hours» باید Cortana شما فعال و روشن باشد. همچنین باید گزینه Driving Mode خاموش باشد و برنامهٔ Battery Saver در حال ذخیرهٔ انرژی نباشد.

با ابزار فوق العاده ویندوز فون خود یک خواب راحت داشته باشید!

۳- گزینهٔ Right now: می‌توانید با on یا off کردن این گزینه، قابلیت ساعات خاموشی را ‌دستی فعال کنید.

با ابزار فوق العاده ویندوز فون خود یک خواب راحت داشته باشید!

۴ ـ گزینهٔ Automatic rules: با فعال کردن این گزینه، چند امکان فراهم می‌شود که به ترتیب می‌توانید آن‌ها را بسته به نیاز خود فعال کنید.

‌اگر می‌خواهید به Cortana بگویید ‌دقیقا در چه ساعاتی می‌خواهید گوشی شما بی‌صدا شود، تیک گزینهٔ turn on during these times را بزنید. با فعال کردن این تیک، سه گزینه فعال می‌شود.

با ابزار فوق العاده ویندوز فون خود یک خواب راحت داشته باشید!

در قسمت repeats می‌توانید روزهایی از هفته را که می‌خواهید «ساعات خاموشی» در گوشی شما فعال شود، مشخص کنید. در بخش دوم، یعنی start، ساعت آغاز به فعالیت برنامهٔ ساعت خاموشی و در قسمت End می‌توانید ساعت پایانی آن را مشخص کنید.

‌اگر تیک گزینهٔ Turn on when I have a calendar event marked Busy را بزنید، می‌توانید با انتخاب تقویم (های) خود، به کورتانا بگویید که در روز‌ها و ساعاتی که در تقویم گوشی با نام «مشغول» (Busy) علامت زدید، گوشی را بی‌صدا کند.

با ابزار فوق العاده ویندوز فون خود یک خواب راحت داشته باشید!

۵ ـ در پایین بخش Breakthrough rules قسمی به نام edit inner circle ‌می‌‌بینید. در این بخش می‌توانید شماره‌هایی را ‌استثنائا معرفی کنید تا در ساعت‌های خاموشی، در صورت تماس با شما، صدای زنگ گوشی را بشنوید! برای فعال‌سازی این قابلیت، باید گزینهٔ یاد شده در قسمت ۷ همین مطلب روشن باشد.

۶ ـ با فعال کردن تیک گزینهٔ Anyone breaks through if they call ۲ times in ۳ minutes به گوشی فرمان می‌دهید تا اگر شماره‌ای در سه دقیقه، بیش از یک بار تماس گرفت، صدای زنگ تماس آن شماره را نیز بشنوید!

۷ ـ همان گونه که در شماره ۵ آمده، برای فعال‌سازی قابلیت inner circles یا‌‌ همان معرفی شماره‌های استثناء، باید حتما تیک گزینهٔ Inner circle breaks through زده باشد.

۸ ـ در پایین صفحه، زیر قسمت Texts می‌توانید سه گزینه ببینید.

با ابزار فوق العاده ویندوز فون خود یک خواب راحت داشته باشید!

ـ Inner circle breaks through: پیامک فرستاده شده توسط شماره‌های لیست استثنائات می‌تواند از فیلتر بگذرد.

ـ Ask inner circle: Break through؟: شماره‌های لیست استثنا با پاسخ دادن به پیامک خودکار فرستاده شده توسط Cortana، می‌توانند از فیلتر شما بگذرند.

ـ No one can break through: پیامک ارسالی از هیچ شماره‌ای نمی‌تواند مزاحم شما شود.

همان گونه که می‌بینید، ابزار quiet hours مایکروسافت در ویندوز فون، یکی ابزار خلاقانه و بسیار کاربری برای جایگزینی با حالت ساکت یا Silent در گوشی‌های هوشمند است. با این ابزار ضمن آنکه می‌توانید یک خواب آسوده داشته باشید، هیچ تماس ضروری را نیز از دست نخواهید داد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۲
تو اندروید هم چنین چیزی هست
عالیه، فقط اگه می تونست صبح که از خواب بیدار میشیم یه صبحانه خوب هم برامون تهیه کنه دیگه حرف نداشت.
عالی بود مر30
اقا مي گن موقع خواب تلفن همراه نبايد نزديك شما باشه اونقت اين اقا گذاشته زير گوشش؟!!!!
آینده از آن ویندوز فون است...
یعنی واقعا نوکیا گوشی بود. از اولین نسل خودش که هنوز صفجه هاش سیاه سفید بود. میتونستی هر کدوم از پروفایلهاتو در ساعت مشخصی فعال یا نافعال کنی.
بسيار عالي
اين خلاقيت مايكروسافت كه ازش اسم برديد تماما رو از روي يكي از نرم افزارهاي منشي تلفني كه براي سيستم عامل اندرويد ساخته شده كپي برداري شده است. البته قابليتهاي اين منشي تلفني بسيار بيشتر از اينهايي هست كه ويندوز كپي برداري كرده است.
كافيست سابقه و قابليتهاي Sanity Donate را توي گوگل يه نگاهي بندازيد
عالی بود
مایکروسافت بی نظیره
خوب بود، استفاده کردم. به دلیل استفاده از ویندوز موبایل در گوشی های هوشمند که به تازگی بعد از چند سال آغاز شده است، جا دارد از این گونه مطالب بیشتر نشر و استفاده شود. متشکرم
در هنگام خواب بهترین ابزار موبایل Airplane mode است چون می توانید از شر تشعشعات دائمی موبایل در امان باشید و مطمعنا خواب راحت تری خواهید داشت. امتحان کنید
من ویندوز فون دارم و این قابلیتش رو فعال کردم. واقعا کاربردی است. خیلی خوشم اومد.
iOS خیلی وقته که این برنامه رو داره Do not Disturb
این امکانات خیلی وقته روی اندروید هست موفق باشید
يه تلفن روميزى چينى داشتم
شماره هاى VIP بهش ميدادى
گزينه dont disturb داشت
مثلا ٧ ساعت كسى مزاحم نشه
كه واسه VIP غيرفعال بود
حالا اينا يه جورى تبليغات ميكنن انگار شاخ غول شكستن
ضمنا تلفن را حدود ٨ هزار تومان خريده بودم !
ممنون
من یه مدت پیش گوشیمو به ویندوزفون 8.1 (Cyan) آپدیت کردم، اما خبری از Cortana در بین امکانات جدید نیست. برای من اسم سازنده رو زده: RM-875_im_mea3_1035. آیا برای گوشیهای مربوط به خاورمیانه(mea) آپشن Cortana وجود نداره؟
منحصر به ویندوز فون نیست. گوشی اندرویدی من همین قابلیت ها را دارد (بدون اینکه چیزی روش نصب کنم)
عالی بود
مرسی
واقعا سیستم عامل سبک و کاملی هست.
در قیمت پایین بهترین گوشی ها را دارد
اين قابليت را كه اندرويد هم داره!
چيز عجيبي نيست.
گوشي هاي مجهز به سيستم عامل اندرويد 4.1 به بالا ميتوانند در قسمت تنظيمات حالت Blocking mode را انتخاب كنند و از شر تماس هاي مزاحم آسوده شوند.
به همين سادگي!!
آیفون هم داره
درود بر ویندوز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار