بازدید 28409

انصار حزب‌الله هفته آينده با ۴ هزار نيرو می‌آید

چهار هزار نيروي انصار حزب‌الله كمتر از يك هفته ديگر براي مبارزه با بدحجابي به خيابان‌ها مي‌آيد. گشت‌هاي موتوري كه دبيركل انصار حزب‌الله مي‌گويد سرعت اقداماتشان از «لاك‌پشت» هم كندتر خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸ 15 September 2014
«با چهار هزار نيرو از هفته آينده به خيابان‌ها مي‌آيند.»

به گزارش اعتماد، اين برنامه انصار حزب‌الله براي اين روزهاي‌شان است كه ظاهرا هم جدي است. از هفته آينده با چهار هزار نيرو به خيابان‌ها مي‌آيند تا با بدحجابي مبارزه كنند. چهار هزار نيروي آنها در مساجد و توسط روحانيون آموزش ديده‌اند. سه هزار نيروي مونث دارند و هزار نيروي مذكر. كارت شناسايي هم ندارند و مي‌گويند كارت براي نيروهاي حكومتي است. صورت مساله مورد نظر منتقدان را نادرست مي‌دانند و معتقدند زماني كه به خيابان‌ها بيايند منتقدان متوجه اشتباه‌شان مي‌شوند. تاكيد دارند كه در طرح سراسري‌شان خبري از «گرفتن» و «بردن» نيست. كارشان فقط «تذكر زباني» اما از نوع جدي‌اش خواهد بود. در خيابان‌هاي شمال شهر هم اگر خانم ساپورت‌پوش ببينند تنها به دادن تذكر اكتفا مي‌كنند اما معتقدند كه اين تذكر تاثيرگذار خواهد بود.

انصارحزب‌اللهي‌ها در مورد علت اطمينانشان از تاثيرگذاري تذكراتشان توضيحي نمي‌دهند اما اعتقادات مخصوص به خودشان را دارند. آوردن چهار هزار نيرو به سطح خيابان‌ها براي مبارزه با بدحجابي را «ايثار» خودشان مي‌دانند تا نشان دهند نسبت به آنچه در جامعه رخ مي‌دهد بي‌تفاوت نيستند. براي وزارت كشور هم پاسخ دارند. از تلاششان براي اقناع وزير كشور كه اصلي‌ترين متولي حجاب در كشور شناخته مي‌شود خبر مي‌دهند اما از متن نامه‌شان چيزي نمي‌گويند. چهار هزار نيروي انصار حزب‌الله كمتر از يك هفته ديگر براي مبارزه با بدحجابي به خيابان‌ها مي‌آيد. گشت‌هاي موتوري كه دبيركل انصار حزب‌الله مي‌گويد سرعت اقداماتشان از «لاك‌پشت» هم كندتر خواهد بود.

اين جملات، اظهارات عبدالحميد محتشم، دبيركل انصار حزب‌الله است كه روز گذشته براي نخستين بار سكوت خود را شكست، با خبرگزاري آريا گفت‌وگو كرد تا هم جوابي به علي اكبر جوانفكر داده باشد و هم جوابي به علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي؛ گفت‌وگويي كه در آن پاسخي به انتقادها داده نشده اما از اطمينان انصار حزب‌الله براي حضور در خيابان‌ها خبر مي‌دهد. حضوري كه شايد منتقدان زيادي را به دنبال داشته باشد و در نهايت وزارت كشور كه تا امروز ترجيح مي‌داده به صورت گفتاري انصار حزب‌الله را متقاعد كند نيز وارد عمل شد. اطميناني كه براي آوردن نيروهاي‌شان به خيابان‌ها دارند آن هم در روزهايي كه اكثر شخصيت‌ها و مسوولان از مخالفان جدي اين كار آنان هستند كمي عجيب است اما آنها جدي‌اند، هرچند كه مي‌گويند خبري از گرفتن و بردن افراد نيست اما تذكر لساني آنها هم از نظر وزارت كشور نياز به مجوز دارد. مبارزه با بدحجابي يكي از معضلات اوليه دولت يازدهم بود؛ دولتي كه از همان ابتداي كار با فوران اعتراضاتي كه در هشت سال اخير فروكش كرده بود مواجه شده بود و هر روز با نوعي از تهديد‌ها و انتقادها مواجه مي‌شد. يك روز تجمع مقابل وزارت كشور ترتيب مي‌دادند و روز ديگر خبر از آمدن گشت‌هاي موتوري در خيابان‌ها منتشر مي‌شد.

روز گذشته روز انصار حزب‌الله بود. از «مجلس» گرفته تا «حوزه» و از «مسوولان دولت سابق» تا «فعالان احزاب» از فعاليت انصار حزب‌الله گفتند. مسوولان دولت سابق به‌شدت انتقاد كردند. عده‌يي ديگر از لازمه‌هاي برخورد با مقولات ضدفرهنگي گفتند و در نهايت همگي بر لزوم توجه به «قانون» در اين‌گونه برخوردها اشاره كردند. زمزمه آمدن نيروهاي انصار حزب‌الله به خيابان‌ها دو ماهي است كه مطرح شده است. هرچقدر كه حجم واكنش‌هاي منفي به حضور گشت‌هاي موتوري اين نيروها در خيابان‌ها براي مبارزه با بدحجابي مطرح مي‌شد آنها مصمم‌تر مي‌شدند. حالا هم در صداي دبيركل‌شان براي حضور در خيابان‌ها آن هم با چهار هزار نيرو اطمينان است كه موج مي‌زند. برخورد با بدحجابي هنوز در ايستگاه ابهام به سر مي‌برد. از يك‌سو انصار حزب‌الله اعلام مي‌كند كه كاري به كار قانون ندارد و آن‌گونه كه باور دارد با بدحجابي مبارزه مي‌كند و از سوي ديگر واكنش‌هاي مقامات دولتي، حزبي و غيردولتي آنها را در مسير ديگري قرار مي‌دهد. با اين حال دو تن از روساي قوا از مخالفان جدي آنان در مورد نحوه مبارزه با بدحجابي هستند حالا عزم انصار حزب‌الله آنقدر جدي است كه ديدن گشت‌هاي موتوري در سطح شهر آن هم كمتر از يك هفته ديگر موضوع دور از ذهني به نظر نمي‌رسد. گشت‌هاي موتوري كه شايد هزار نفر مرد باشند و سه هزار نيروي زن انصار حزب‌الله در خيابان‌ها مستقر شوند. اين همان شرايطي است كه انصار حزب‌الله معتقد است كه حسن روحاني روزي به آن نيازمند مي‌شود اما آنان با ايثارگري شرايط را براي دولت مهيا مي‌كنند.

واكنش استانداري‌و فرمانداري تهران به ادعاي انصارحزب‌الله


دبير شوراي اطلاع‌رساني استانداري تهران و معاون سياسي، انتظامي فرمانداري تهران درخواست مجوز انصار حزب‌الله براي حضور در خيابان‌ها را تكذيب كردند. پيام برازجاني، دبير شوراي اطلاع‌رساني استانداري تهران در همين را بطه به سايت تدبير گفته است: «انصارحزب‌الله تاكنون درخواستي مبني بر دريافت مجوز براي حضور در خيابان‌ها به استانداري تهران ارايه نكرده است.» او در ادامه مي‌افزايد: «تنها مرجع اعطاي مجوز به گروه‌ها استانداري و نهادهاي مرتبط از جمله فرمانداري هستند. در صورتي كه انصارحزب‌الله تقاضاي كتبي خود را به اين نهادها ارايه كند پس از طي فرآيند اداري و بررسي صلاحيت‌ها به درخواست آنها رسيدگي خواهد شد.» از سوي ديگر علي اصغر ناصر‌بخت، معاون سياسي انتظامي فرمانداري تهران به تدبير اعلام كرد: «فرمانداري تا به حال مجوزي به گروه انصار حزب‌الله نداده و از طرف اين گروه هم تا به حال هيچ درخواست مجوزي براي اجازه ورود به خيابان به فرمانداري داده نشده است.» ناصربخت تاكيد كرد: «رويكرد فرمانداري تهران درباره گروه انصار حزب‌الله همان رويكرد وزارت كشور است و ما نيز براساس قانون عمل خواهيم كرد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان