بازدید 1507

تروریسم، بحران سوریه را تغذیه می‌کند

کد خبر: ۴۲۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ 22 August 2014
دبیر کل سازمان ملل متحد پس از گذشت سه سال از بحران سوریه بالاخره اذعان کرد که عامل تداوم بحران در این کشور، تروریسم است.

به گزارش  فارس به نقل از  (سانا)، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به خطر تروریسم در سوریه که ملت این کشو از آن رنج می‌برند، اذعان کرد.

این مقام در سازمان ملل ضمن تاکید بر اینکه تروریسم در سوریه بزرگترین چالش در صلح و امنیت جهانی است، ضمن صدور بیانیه‌ای گفت: اوضاع سوریه به گسترش تروریسمی می‌انجامد که همچنان بزرگترین چالش برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه، تروریسم در سوریه به کشورهای همسایه انتقال یافته، افزود: تروریسم باعث فاجعه انسانی و تجاوزات تازه‌ای در حقوق بشر و جنایات ضد بشری شده است.

اعتراف بان کی مون به این مسئله که تروریسم، بحران سوریه را تغذیه می کند، زمانی مطرح شده است که سه سال از انکار متوالی این حقیقت در سوریه و بینانیه¬هایی می گذرد که دولت سوریه به سازمانهای بین المللی ارسال می‌کرد.

دبیر کل سازمان ملل ضمن درخواست برای همکاری و همیاری سریع به منظور جلوگیری از بحران سوریه که ثبات همه منطقه را به هم زده است، متعهد شد که با «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه این سازمان به سوریه، فعالیت خود را برای تحقق این هدف ادامه خواهد داد.

در همین راستا «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هشدار داد که سیاستهای بین المللی، روابط بین الملل را به هرج و مرج و نابسامانی خواهد کشاند و این مسئله را می‌توان به جنگ جهانی سومی تشبیه کرد که دولتهای استعمارگر آن را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین ابراز ناامیدی کرد که سازمان ملل به هدفی که به خاطر آن بنا نهاده شده، نرسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل