بازدید 5903
مشاور وزیر کشور در امور بانوان خبر داد

ایجاد پاتوق‌های زنانه گفت‌وگو در کشور

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اهمیت پر کردن اوقات فراقت بانوان به شکل صحیح تأکید کرد: ایجاد پاتوق‌های گفت‌وگو و همفکری برای بانوان را در دستور کار داریم که از طریق آن بخشی از اوقات فراغت بانوان پر شود.
کد خبر: ۴۲۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 22 August 2014
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اهمیت پر کردن اوقات فراقت بانوان به شکل صحیح تأکید کرد: ایجاد پاتوق‌های گفت‌وگو و همفکری برای بانوان را در دستور کار داریم که از طریق آن بخشی از اوقات فراغت بانوان پر شود.

به گزارش ایسنا، فهیمه فرهمندپور در جمع خبرنگاران محلی استان مرکزی با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود جهت رفع نیازهای بانوان استفاده کنیم؛ یکی از رنج‌های چند سال اخیر در حوزه بانوان را ناهماهنگی و نیز مشکلات اداری عنوان کرد و افزود: از همه پتانسیل های موجود و نیز موازی کاری در این حوزه کمک می گیریم که مشکلات را کاهش دهیم.

وی به اعتیاد بانوان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه آمار معتادین زن نسبت به گذشته بیشتر شده و باید به سرعت در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان وخانواده به بالا بودن آمار طلاق در استان مرکزی نسبت به متوسط نرخ کشور اشاره و تصریح کرد: تحکم خانواده‌ها در انتخاب فرد برای ازدواج باید کاهش پیدا کند و نیز لزوم انجام مشاوره قبل از ازدواج به شکلی کاملاً کارشناسانه‌تر حس می‌شود.

فرهمندپور افزود: یکی از بزرگترین مشکلات استان مرکزی در حوزه بانوان کم بودن امکانات تفریحی جهت اوقات فراغت بانوان است و این باعث تأسف است که در شهر صنعتی اراک پارکی برای بانوان وجود ندارد.

وی به پیامدهای استفاده از قلیان اشاره کرد و افزود: استفاده دختران جوان از قلیان به ویژه در جمع خانواده زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و حاکی از آن است که هنجارها دچار تغییر شده اند و به عنوان یک جریان فرهنگی قابل بررسی است.

این استاد دانشگاه به اهمیت پر کردن اوقات فراقت بانوان به شکلی صحیح تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد پاتوق‌های گفت‌وگو و همفکری برای بانوان را در دستور کار داریم که از طریق آن بخشی از اوقات فراغت بانوان پر شود.

فرهمند پور بیان کرد: در فرمانداری ها باید یک کارشناس امور بانوان داشته باشیم و نیز بازسازی و بهسازی، تکمیل و ارتقاء دفاتر زنان و خانواده در استانداری ها را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: داشتن تجربه در حوزه زنان کافی نیست و زمانی مسئولان امور بانوان کار مطلوبی را ارائه خواهند داد که دانش مدیریتی کافی را داشته باشند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: جهت برنامه توانمندسازی مدیران کل و میانی فعال در حوزه زنان در سال جاری 600 نفر تحت آموزش قرار گرفته اند.

فرهمندپور به حساسیت‌های تدوین برنامه های در نظر گرفته حوزه زنان در برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار کرد: با حکم وزیر کشور، یکی از اقدامات در مرحله مقدماتی تشکیل کارگروه های تخصصی است.

این محقق دانشگاه افزود: در دولت دهم برنامه‌ای در نظر گرفته شد که بر اساس آن همه دستگاه ها موظف شدند مشاور در امور بانوان در سازمان خود قرار دهند که این برنامه به طور درستی اجرا نشد. متأسفانه با وجود تعریف این ساختار، شرح وظایف و ویژگی شخص جهت اشغال پست تعریف نشد، که این امر ناکارآمدی این حوزه را به دنبال داشت.

فرهمندپور به کار زنان در اماکن خصوصی و در معرض خطر قرار گرفتن بانوان اشاره کرد و افزود: پر کردن مشاغلی که از زن به عنوان ابزار و جلب نظر مشتری استفاده می شود شأن و شخصیت یک زن را لگدمال می کند. بخش دولتی باید ناظر بر کار بانوان باشد و محیط های امنی را با سالم سازی به وجود آورد.

وی با تأکید بر عدم لزوم تفکیک جنسیتی در کلاس های درس دانشگاه بیان کرد: تفکیک باید منطق داشته باشد. تفکیک محل استراحت بانوان از آقایان منطقی است ولی تفکیک در محل کار منطقی به نظر نمی رسد. مشکلات فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و نیز نگاه مردان به بانوان در طی چند روز به وجود نیانده بلکه برآیند یک جریان تدریجی است.

فرهمندپور با اشاره به نبود بانک اطلاعاتی در خصوص زنان ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات به ویژه در خصوص زنان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست آغاز شده است تا بتوانیم با شناسایی این بانوان به بهبود وضعیت آنها کمک کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر