بازدید 8926

شرط بازگشت برای شیعیان تبعیدی در اندونزی

یکی از علماي با نفوذ اهل سنت، با برنامه دولت جهت بازگشت شهروندان شيعه به زادگاهشان به اين شرط كه آن‌ها از اعتقادات شيعه خارج شوند موافقت كرد و گفت: اگر هنوز به تعاليم شيعه پايبند هستند، بهتر است به زادگاه خود باز نگردند.
کد خبر: ۴۲۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴ 17 August 2014
لقمان حكيم سيف الدين، وزير جديد دين اندونزي در ديدار با «كيايي حاجي علي كرار شينهاجي» از علماي با نفوذ اهل سنت شهر پامكاسان درخصوص ارايه راه‌حل براي مسائل شيعيان سامپانگ به بحث و گفتگو پرداخت.

به نوشته جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه كمپاس اندونزي، وي در اين ديدار به تشريح برخي از پيشرفت‌ها در قضاياي شيعيان آواره سامپانگ كه درحال حاضر در پناهگاهي در شهر "سيدوارجو" در جاوه شرقي به سر مي‌برند پرداخت و افزود دولت برنامه‌اي براي بازگشت شهروندان شيعه به خانه‌هاي خود در روستاي «بلوووران» و «كارانگ گاجام» منطقه «اومين» شهر سامپانگ دارد اما قبل از اجراي اين طرح، لازم بود با برخي از چهره‌هاي بانفوذ منطقه ديدار نمايد.

وزير دين اندونزي، ضمن مهم شمردن اطلاع از نظرات مختلف اعم از علماء، رهبران جامعه و مردم گفت: با ساكنان آن دو روستا براي كسب اطلاعات دقيق و عميق به گفتگو خواهد پرداخت.

براساس اين گزارش، كيايي حاجي علي كرار، با برنامه دولت جهت بازگشت شهروندان شيعه به زادگاهشان به اين شرط كه آن‌ها از اعتقادات شيعه خارج شوند موافقت كرد و گفت: اگر هنوز به تعاليم شيعه پايبند هستند، بهتر است به زادگاه خود باز نگردند.

«شيخ تاج الملوك» رهبر شيعيان منطقه سامپانگ در استان جاوه شرقي اندونزي در سال 1391 به اتهام تشويش اذهان جامعه با تدريس آموزه‌هاي انحرافي، دستگير و روانه زندان گرديد. در ادامه 250 خانوار شيعه منطقه نيز بالاجبار از موطن خويش رانده و در اردوگاه‌هاي موقت اسكان داده شدند. برخي علماي افراطي اهل سنت منطقه و مجالس علماء استاني اندونزي نيز ضمن صدور فتاواي مكرر مبني بر ضلالت شيعه بر لزوم توبه و بازگشت شيعيان سامپانگ به مذهب اهل سنت تاكيد دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس