بازدید 3956

ربيعي: سياست‌هاي رفاهي را ادامه مي‌دهيم

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با برشمردن برخي از سياست هاي رفاهي اجرا شده توسط وزارتخانه خود گفت: به اجراي سياستهاي رفاهي ادامه خواهيم داد.
کد خبر: ۴۲۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳ 14 August 2014
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با برشمردن برخي از سياست هاي رفاهي اجرا شده توسط وزارتخانه خود گفت: به اجراي سياستهاي رفاهي ادامه خواهيم داد.

به گزارش مهر، علي ربيعي عصر پنجشنبه در جلسه شوراي اشتغال استان يزد اظهار داشت: دولت بين 7.5 ميليون نفر كه در معرض گرسنگي بودند، در مرحله جديدي كالا توزيع كرد و تنها بين 10 تا 12 درصد افراد مدنظر در اين طرح هنوز سبد كالايي خود را دريافت نكرده اند.

وي با بيان اينكه اين مرحله از توزيع كالا بسيار در آرامش و سكوت برگزار شد، افزود: در مرحله نخست، دولت تجربه اي در زمينه توزيع كالا نداشت و برخي مشكلات به وجود آمد.

ربيعي همچنين با اشاره به اجراي طرح بيمه سلامت اظهار داشت: بيش از شش ميليون نفر در اين طرح ثبت نام كردند كه براي چهار ميليون و 800 هزار نفر دفترچه بيمه صادر شد كه با ارائه اين دفترچه، خروج پول از جيب بيماران از 60 درصد به 10 درصد رسيده است.

شرايط بايد براي آرامش دولت فراهم شود

وي همچنين از توزيع شير در مدارس طي هشت ماه و سه هفته در سال تحصيلي گذشته و سال تحصيلي پيش رو خبر داد و بيان كرد: دولت بسته هاي رفاهي بسيار مدنظر دارد و به اجراي سياست هاي رفاهي خود ادامه مي دهد اما موضوع مهم، نياز دولت به آرامش است و بايد شرايط آرامش براي دولت فراهم شود.

ربيعي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه مهار تورم استراتژي اصلي دولت است، بيان كرد: عده اي نقدهايي به اين استراتژي دارند و معتقدند به هر قيمتي نبايد به مهار تورم دست زد اما دولت معتقد است اگر از تورم خارج نشويم، حتي اگر از ركود بيرون بياييم، به سمت يك اقتصاد ورشكسته مي‌ رويم كه دير يا زود دوباره دچار ركود مي‌ شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گلايه ‌هايي كه از عدم تزريق پول پرقدرت به بخش صنعت تصريح كرد: دولت بنا ندارد با بانك‌ها دستوري وارد عمل شود و گرچه در شوراي پول و اعتبار نيز در تلاش هستيم تا بانك‌ها را به حمايت از صنايع ترغيب كنيم اما در عين حال در تلاش براي حفظ استقلال بانك مركزي نيز هستيم.

اگر با همين روند پيش برويم، مي توانيم تورم را حتي به زير 25 درصد برسانيم


وي با بيان اينكه در حال حاضر، گراني‌هاي مقطعي داريم، عنوان كرد: در مجموع نرخ تورم اكنون قابل قبول است و با توجه به اينكه قول داديم تورم را در نهايت به 25 درصد برسانيم، اگر با همين روند به پيش برويم، مي ‌توانيم نرخ تورم را به زير 25 درصد نيز برسانيم اما در عين حال بايد از ركود نيز خارج شويم.

ربيعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پرداخت بدهي دولت به بسياري از پيمانكاران خاطرنشان كرد: بسياري از افراد شريف كشور ما در زندان‌ها به سر مي‌بردند و به خاطر اينكه دولت بدهي خود را به آنها پرداخت نكرده بود، دچار مشكل شده و زنداني شده بودند اما پرداخت بدهي‌هاي اين قشر، به طور قطع رونقي در كشور ايجاد و فضا را عوض مي‌كند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اجراي طرح‌هاي مشترك بين وزارت تعاون و سازمان مديريت عنوان كرد: برخي از اين طرح‌ها تهيه شده و به تصويب شوراي اشتغال رسيده است كه بر اساس اين طرح‌ها، حداقل در مجموع 90هزار ميليارد ريال از منابع بانكي، بازار سرمايه و ... براي ايجاد 500هزار شغل پيش ‌بيني شده است.

ايجاد 100 هزار شغل در بخش كشاورزي با تامين پول براي آب


وي ادامه داد: امسال حتي در بخش كشاورزي براي تامين آب پول خوبي در نظر گرفته شده كه اشتغال‌زاست و براي 100 نفر شغل در اين بخش پيش‌بيني شده است كه 50هزار شغل جديد است و 50 هزار شغل در واقع جلوگيري از ريزش‌هاي شغلي است و برش استاني آن را نيز اجرايي خواهيم كرد.

ربيعي همچنين خبري براي كارگران مشاغل سخت و زيان آور داشت و بيان كرد: بحث توالي مشاغل سخت و زيان آور نياز به اصلاح آيين‌نامه داشت كه اين اصلاحات انجام شد و به زودي شرايط جديد تصويب و ابلاغ خواهد شد.

وي همچنين با نقدي به دولت گذشته بيان كرد: در هشت سال گذشته، 700ميليارد دلار پول خرج شد اما بي‌عدالتي، تبعيض، فقر و تورم كاهش يافت و بايد بررسي شود كه اين پول‌ها كجاست و كجا هزينه شده است.

ربيعي همچنين با اشاره به اينكه شش استان در سطح كشور به صورت پايلوت انتخاب شده اند تا سرمايه گذاري در آنها مورد بررسي قرار گيرد، افزود: در اين طرح به دنبال اين هستيم تا ببينيم در كجا و كدام نقطه اگر تحركي ايجاد شود، مي توان تحركي به ساير بخش ها نيز داد و اميدواريم با اجراي اين طرح بتوانيم منابع را جهت دار هزينه كنيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل