بازدید 40109
رونمایی نشریه تایم از دلیل سکوت‌ ستاره‌ها در مقابل فاجعه غزه؛

خاویر باردم و پنلوپه کروز در لیست سیاه هالیوود

نشریه تایمز انگلیس تأیید کرده که این زوج موفق، در لیست سیاه استودیوهای هالیوود قرار گرفته‌اند. بنا بر ‌این خبر، شماری از مدیران سطح بالای هالیوود چنین تصمیمی داشته‌اند که با توجه به نفوذ وسیع یهودیان در لایه‌های گوناگون هالیوود، این اتفاق می‌تواند منجر به حذف کامل این زوج یا پایان دوران حضورشان در اوج باشد.
کد خبر: ۴۲۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 10 August 2014
خاویر باردم و پنلوپه کروز، زوج مطرح سینمای آمریکا به واسطه مواضع صریحشان در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، در لیست سیاه هالیوود قرار گرفتند تا علت عقب‌نشینی برخی دیگر نظیر ریحانا از موضعشان در حمایت از مردم غزه و سکوت دیگران در قبال کشتار ساکنان بزرگ‌ترین زندان جهان بیش از پیش معنا یابد.

به گزارش «تابناک»، کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان در نوار غزه، آنچنان تکان‌دهنده بود که جامعه جهانی، یکی از بزرگ‌ترین اعتراض‌ها نسبت به کشتار تاریخی فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی را ثبت کند؛ حرکتی که با همراهی معدودی از چهره‌های مطرح موسیقی و سینما در عرصه جهانی نیز همراه شد.

بنا بر این گزارش، راجر واترز که از گذشته، همواره حرکت‌های گسترده‌ای در مخالفت با رژیم نامشروع اسرائیل داشته، در جریان جنگ اخیر نیز پیشتاز بود.
با این حال، افزون بر راجر واترز، چهره‌های دیگری نیز وارد این میدان شدند. ریحانا خواننده مشهور و پرطرفدار آمریکایی در توئیتر خود هشتگ آزادی فلسطین (‪#‎FreePalestine‬) را نوشت، ولی کمتر از ده دقیقه، آن را حذف کرد و پس از جنجال‌آفرین شدن این کار در توئیت دیگری نوشت: «بیایید برای صلح و پایان آرام درگیری اسرائیل ت فلسطین دعا کنیم؛ آیا امیدی هست؟»

اما شدید‌ترین انتقادات ‌به جنایات رژیم صهیونیستی از سوی خاویر باردم منتشر شد؛ برنده جایزه اسکار برای بازی در «جایی برای پیرمرد‌ها نیست» که به کمپین ‌راه افتاده توسط اصغر فرهادی با نام «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» پیوسته بود، در نامه‌ای نوشت: «در اتفاقات وحشتناکی که هم‌اکنون در غزه می‌افتد، جایی برای بی‌طرفی و فاصله گرفتن نیست. این یک جنگ اشغالگرانه و کشتار علیه مردمی است که هیچ وسیله‌ای برای دفاع ندارند و در یک منطقه محدود حبس شده‌اند؛ بدون اینکه آب، بیمارستان یا آمبولانسی ‌باشد. در این جنگ، کودکان هدف قرار می‌گیرند، به این بهانه که تروریست هستند. واقعا درک این موضوع سخت و توجیه آن ناممکن است.

خاویر باردم و پنلوپه کروز در لیست سیاه هالیوود

این شرم‌آور است که کشورهای غربی، اجازه چنین نسل‌کشی را می‌دهند. من نمی‌توانم این وحشی‌گری را درک کنم که حتی خشن‌تر و غیرقابل فهم‌تر از همه رخدادهای تلخی است که مردم یهود در گذشته متحمل شده‌اند. فقط اتحادهای ژئوپولیتیک و ماسک ریاکارانه‌ تجارت ـ مثلا فروش تسلیحات ـ می‌تواند موضع شرم‌آور آمریکا،‌‌ اتحادیه اروپا و اسپانیا را توصیف کند.

من می‌دانم افراد خاصی هستند که معمولا حق اظهار‌نظر من را با حملات شخصی زیر سؤال می‌برند. برای همین می‌خواهم در اینجا به موارد زیر اشاره کنم؛

بله، پسر من در یک بیمارستان یهودی به دنیا آمد، چون من دوستان بسیار صمیمی دارم که یهودی هستند و البته یهودی بودن الزاما به این معنا نیست که شما از این نسل‌کشی حمایت می‌کنید. همین ‌طور که عبری بودن به این معنا نیست که شما صهیونیست هستید و همین‌ طور فلسطینی بودن معنایش این نیست که شما عضو حماس هستید. این‌ها همگی به همین اندازه بی‌معنی‌اند که تصور می‌شود آلمانی‌ بودن یعنی شما نازی هستید.

بله، من در آمریکا کار می‌کنم؛ جایی که دوستان و آشنایان یهودی دارم که مخالف این مداخلات و سیاست‌های جنگی هستند. یکی از همین دوستانم دیروز تلفنی به من گفت: کشتن کودکان بی‌گناه را نمی‌توان دفاع از خود دانست‌ و با بقیه این افراد نیز من نظراتم را به راحتی در میان می‌گذارم.

بله، من اروپایی هستم و از اتحادیه اروپا خجالت‌زده‌ام که با سکوت و سخنان شرم‌آورش، نماینده من است. بله، من در اسپانیا زندگی می‌کنم و مالیات می‌پردازم و نمی‌خواهم پول من برای حمایت از سیاست‌هایی هزینه شود که هدف آن‌ها، حمایت از این وحشی‌گری‌ها و تجارت اسلحه با کشورهایی است که با کشتن کودکان بی‌گناه ثروتمند می‌شوند.

بله، من از این همه بی‌عدالتی و کشتار انسان‌ها عصبانی، شرمسار و آزرده‌خاطرم. کودکانی که کشته می‌شوند فرزندان ما هستند. این وحشتناک است. من فقط امیدوارم آن‌هایی که دست به کشتار می‌زنند، بتوانند در قلب‌هایشان به شفقت برسند و این سم کشنده که به نفرت و خشونت بیشتر می‌انجامد، بتواند آن‌ها را درمان کند. آن دسته از مردم اسرائیل و فلسطین که تنها در آرزوی صلح و همزیستی هستند، روزی در کنار هم این راه حل را پیدا خواهند کرد».

خاویر باردم و پنلوپه کروز در لیست سیاه هالیوود

پس از این نامه، گروهی از هنرمندان اسپانیا در نامه‌ای سرگشاده ـ که نخست در روزنامه‌های اسپانیایی منتشر شد ـ حملات اسرائیل به نوار غزه را «نسل کشی» خواندند و آن را محکوم کرده‌اند؛ بیانیه‌ای که البته لحنش به مراتب آرام‌تر از نامه شدیداللحن خاویر باردم بود؛ اما با واکنش مشابهی همراه شد.

در این نامه که علاوه بر پنلوپه کروز و خاویر باردم، لولا هررا، ادواردو نوریغا، رزا ماریا سردا، بازیگران سینما و پدرو آلمودووار، مونتو آرمنداری و بنتیو زامبرانو، از فیلمسازان اسپانیایی آن را امضایش کرده بودند، خطاب به اتحادیه اروپا آمده بود: «این روز‌ها غزه روزهایی دهشتناکی را پشت سر می‌گذارد؛ در محاصره و زیر حمله‌های زمینی، هوایی و دریایی. خانه‌های فلسطینیان نابود می‌شود، به آب و برق دسترسی ندارند و نمی‌توانند ‌راحت‌ به مدارس و بیمارستان‌های خود بروند. امضاکنندگان این نامه نسبت به آثار فیزیکی، اخلاقی و روانی حمله‌های اسرائیل بر مردم غزه ابراز تأسف کرده‌اند و خواهان پایان ‌محاصره این منطقه شده‌اند‌».

فشار‌ها به سرعت پیرامون این بازیگران افزایش یافت تا این دو مجبور به عقب نشینی شوند و ‌ ‌بیانیه‌هایی جداگانه صادر نمایند. خاویر باردم در بخشی از بیانیه خود نوشته است: «امضای من صرفا به معنای درخواست برای صلح بود. ویرانگری و نفرت صرفا نفرت و ویرانی بیشتر تولید خواهد کرد... من در حالی که منتقد واکنش ارتش اسرائیل بودم، احترام زیادی برای مردم اسرائیل قائلم و بابت خسارت‌هایی که برایشان رخ داده، عمیقا همدردی می‌کنم. من و نیز همسرم [پنه لوپه کروز] اکنون از سوی عده‌ای متهم به داشتن احساسات ضدیهودی شده‌ایم. ما‌‌ همان قدر از یهودستیزی متنفریم که از عوارض وحشتناک و دردناک جنگ‌».

پنه لوپه کروز هم در بیانیه مستقلی نوشت: «نمی‌خواهم حرف من در چنین موضوع مهمی اشتباه برداشت شود. در خصوص این وضعیت، متخصص نیستم و از پیچیدگی آن آگاهم. تنها آرزو و نیت من در امضای این نامه گروهی این بوده که امید داشته باشیم ‌هم در اسرائیل و هم در غزه صلح برقرار شود. امیدوارم ‌هر دو طرف آتش‌بس را بپذیرند و دیگر هیچ قربانی بی‌گناهی در هیچ طرف مرز‌ باشد. من آرزوی اتحاد و صلح دارم».

خاویر باردم و پنلوپه کروز در لیست سیاه هالیوود

با این حال چنین موضع‌گیری‌هایی برای در امان ماندن این دو بازیگر کافی نبود و حملات به این دو ادامه یافت تا آنجا که جان ویت، بازیگر برنده اسکار و پدر آنجلینا جولی در بیانیه‌ای ضمن حمله به این بازیگران، بیانیه‌ای وقیحانه ‌در حمایت از کشتار در غزه صادر کرد و در بخشی از آن به ایران نیز حمله کرد.

در بخشی از این بیانیه عجیب جان ویت آمده بود: «من از تمام همکارانم که این نامه را علیه اسرائیل امضا کردند، می‌خواهم تا انگیزه‌های خود را دوباره ‌بررسی کنند. ‌شما به شهرت و پول رسیده‌اند، به خاطر اینکه در امریکا بودید. آیا می‌توانستید به چنین موفقیت‌هایی در ایران، سوریه، لبنان و... برسید؟ شما وظیفه دارید تا از شهرت خود در راستای اقدامات خوب استفاده کنید. اما در مقابل تنها دولت دموکراتیک در خاورمیانه یعنی اسرائیل را تحقیر کردند! شما باید سرتاپا شرمنده باشید و با پشمیانی عمیق از آنچه انجام دادید، جلو آمده و از مردم رنج دیده در اسرائیل طلب بخشش کنید!».

پس از بیانیه تند و بی‌منطق پدر آنجلینا جولی، مشخص شد که قرار است به این زوج بابت حمایت از مردم غزه هزینه بالایی تحمیل شود تا دیگر کسی جرأت موضع‌گیری مشابه را نداشته باشد؛ هزینه‌ای که نشریه تایمز انگلیس از آن پرده برداشته و تأیید کرده که این زوج موفق در لیست سیاه استودیوهای هالیوود قرار گرفته‌اند. شماری از مدیران سطح بالای هالیوود چنین تصمیمی گرفته‌‌اند که با توجه به نفوذ وسیع یهودیان در لایه‌های گوناگون هالیوود، این اتفاق می‌تواند منجر به حذف کامل این زوج یا پایان دوران حضورشان در اوج باشد.

ایجاد چنین هزینه‌هایی، نشان می‌دهد که چرا بسیاری از ستارگان مطرح سینمای جهان و چهره‌های برجسته موسیقی از واکنش نسبت به نسل کشی رژیم صهیونیستی وحشت دارند و حتی از بیان مواضع کلی در قبال آنچه در فلسطین رخ می‌دهد نیز پرهیز می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۴۶
جنايتهايي كه صهيونيستها در غزه مرتكب ميشن هرگز از صفحه روزگار پاك شدني نيست.اگر چه به ظاهر لابي صهيونيزم از حمايتهاي اكثر مردم جهان و به خصوص هنرمندان جلوگيري ميكنه ولي حس همدردي مردم جهان رو از قلبهاشون نميتونه بيرون كنه.
پاسخ ها
محمدامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
صرفاً جهت اطلاع کسانی که اطلاع ندارند.
هشتک چیه؟ :دی!
هشتگ درسته
hashtag
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اتفاقی که چند سال قبل وقتی میکروفن کری و یکی دیگه باز بود و گفت نتانیاهم مثل بچه ها زنگ میزنه و هی غرغر میکنه و منو خسته کرده با این دروغاش نشون میده اونا میدونن داره چه اتفاقی میوفته ولی جرات گفتنشو ندارن
به نظر من به جای این کار یک کمپین راه بیوفته به صورت منفی و بگه بیاین غزه رو فراموش کنیم تا راحت و بی دردسر زندگی کنیم و پولدار بشیم
هدفش اینه که تمام کسایی که توش شرکت میکنن میدونن اسرائیل جنایت کاره ولی میترسن یا نمیتونن حرف بزنن برای عافیت طلبی خودشون
ببینین چه کسایی طرفدار این کمپین میشن
مطمئنن تاثیرم داره
ناشناس
| United States |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جنایات اسراییل و یهودی ها محدود به غزه نیست و بسیار فراتر در همگی قاره ها صورت می گیرد. تا نابودی اسراییل اتحاد را فشرده تر کنیم.
دم همه هنرمندان آزاده گرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خاک عالم برسر پدر انجلیاجولی که مردم اسرائیل رو ستم دیده می دونه و احتمالا خاک عالم ودیگر سیارت منظومه شمسی برسر همه جیره خورهای صهیونیست ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
همون خاک عالم رو بگی کفایت می کنه چون عالم شامل دیگر سیارت منظومه شمسی هم می شود!!!
ممکنه آدم مومن نباشه ولی آزاده باشه مثل این دو عزیز
به نظرم اگه دیگه بهشون کار ندادند آقایی که یوسف رو ساخت می تونه ازشون استفاده کند تو کارهاش
شاید واسه همینه که آنجلینا جولی که مدام به کشور های بد بخت و جنگ زده مسافرت می کرد و به نوعی سفیر سازمان ملل بود در قبال اسراییل موضع سکوت اختیار کرده.
صهیونیستها تمام هالیوود و تمام خواننده ها رو در دست خود کرفته اند هم کاسبی راه انداختن هم دنیای عرب و دنیای غرب و دنیای آسیایی هارو و دنیای برخی ایرانیان و نسل آینده را تخریب می کنه
قابل توجه اونایی که آمریکا رو مهد آزادی می دونن.
یا مثلا فرانکنشتاین استاد دانشگاه در آمریکا که به دلیل اظهار نظری در مورد صنعت هولوکاست از دانشگاه اخراج شد.
از این نمونه ها زیاده
خلاصه اینکه تو آمریکا آزادی سیاسی هست، اما نه در اون حدی که تبلیغ میشه یا برخی ایرانی های خارج ندیده فکر می کنند.
بیانیه پدرزن برادپیت ته ته ته ته ته پاچه خواریه
الان مسولین فرهنگی ما میتونن این زوج رو به کشور خودمون دعوت کنن و استفاده تبلیغاتی کنن
این اقا که گفته بخاطر پول و ثروت که امریکا به شما داده باید سکوت کنید خودش، خودش را محکوم کرده
خلاصه جملش این است که باید بخاطر پول و شهرت انسانیت خود را بفروشید
با این نامه ها ، یاد جمله سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا می افتم که فرمودند:
" اگر دین ندارید ، لااقل آزاده باشید. "
مطمعنا" روزی میرسد که اسراییل نابود میشود وعده خدا محقق میشود و ظلم از زمین برچیده میشود وظیفه ی انسانهای آزاده دفاع از مظلوم است با هر دین و مذهبی.
فامیل بابای آنجلینا جولی چرا با فامیل دخترش یکی نیست؟ جان ویت پدر انجلینا جولی؟
الان نادر طالب زاده و بقیه جو گیرها ازش دعوت میکنن بیان ایران و حتی در یک فیلم هم بازی کنند برای جشنواره عمار
مرگ بر صهیونیست
مرگ بر نتانیاهو
و مرگ بر تندروی و افراط گری
ریحانا نه برادر، ریانا. ح سایلنته.

حقوق بشر واقعا فقط یک ابزار سیاسیه کامله. هرجا منافعی باشه، حقوق بشر هم مطرحه. بقیه جاها، بشریت حقوقی نخواهند داشت.
این هم از آمریکا، مهد از آزادی و دموکراسی!!!
کاری کردند که این دو بیچاره حقوق مظلومین احتمالن مجبور به عذرخواهی از اسراییلی های صهیونیست هم بشوند!
این بیانیه این بازیگر بهترین ومانگارتر ترین نقش آفرینی او خواهد بود. چنین حرکاتی همه را به وجود وجدانهایی که زیر کوهی از دنیا طلبی و شهرت طلبی هالیوودی دفن نشده اند امیدوار میکند.
خاویر باردن هم به جمع مل گیبسون و راجرواترز پیوست. آفرین.
سالها ست رابرت دنیرو گفته اسراییل سگ هاری است که قلاده اش دست امریکاست ولی همیشه دارد فیلم بازی میکند البته متناسب با سنش...
احسنت به این دو نفر که به مصداق فرمایش امام حسین (ع) اگر هم مسلمان نیستند لااقل آزاده هستند و شهرت و ثروت آنها را از جوهره انسانی خود دور نساخته است آنهم با هزینه بالایی که بیان اینگونه حقایق در هالیوود دارد.
عیب نداره فرج سلحشور تو فیلماش بازیشون میده
باید عکسهای کودکان بی گناه کشته شده را به پدر آنجلینا جولی نشان داد تا انگیزه خود را در حمایت از اسرائیل مورد بازبینی قرار دهد.
بیخود نیست آنجلینا جولی با پدر صهیونیستش صحبت نمیکنه .....
اینها همون هایی نیستند که فیلماشون غیر قانونی تو کشور پخش میشه..
حتی در برخی از موارد قبل از اینکه از پرده پایین بیاد..
یه میکروفون گرفتید به دست هرجا به نفعتونه میدوید اونجا.
باز خوشا به غیرت بعضی از هنرمندان کشور و خارج از کشور که موضع مشخصی دارن
تابی :به این زن و شوهر شجاع و دوست داشتنی سلام و درود باد که در جوی صهیونیستی زندگی و کار می کنند، که ابراز احساس و عقیده پاک( نسل کشی وکودک کشی ) جرم و ممنوع می باشد ؟
درد و بلای خاویر باردم و پنلوپه کرورز تو سر بعضی از هنرمندای داخلی که موضع علی السویه در قبال مردم مظلوم غزه و اسرائیل جنایتکار دارند.
در اينكه اسراييل داره نسل كشي مي كنه كه شكي نيست و مردم غزه هم بي دفاع هستند اما در اينكه صهيونيستا لابي دارن و قدرتمند هستند هم شكي نيست..كاش اين لابيو قدرت مسلمونا داشتن يا حداقل يه سري ادم بي تعصب قدرت داشتن
بلی این نشان میدهند که پول صهیونیستها فقط بمزاج سلاطین شکم گنده عرب اثر مثبت گذاشته نه برانسانهای آزاده وهنرمندان که از روح لطیف انسانی برخوردارندودرخدمت بهمنوعان خود میکوشند.وظلم بخلق راظلم بخودمیدانند.
عجب عوضی هست این جان وویت!!!
آدم باید کور باشه این همه درندگی و وحشی گری رو نبینه. اینها دیگه چه جور موجوداتی هستند؟!
پول درآوردن به چه قیمتی؟؟
فکر کردید آنجا هم مثل اینجاست..
ازشون دعوت كنيد بيان ايران بازي كنند
واقعا نشان میدهد این پدر انجلیا جولی چقدر احمق است بخاطر پول چکار میکند
نگران نباشید،خود آنجلینا جولی هم از پدرش بیزاره،از بس که انسان نفرت انگیزیه!
شاید برای همینه که انجلینا جولی مدتهاست با پدرش صحبت نمیکنه
مگه فقط این دو نفر بودند؟ خیلی های دیگه از بازیگرهای هالیوود هم بودند که از اسرائیل انتقاد کردند.
آزادي بيان !؟ مركز دروغ دنيا زنداني بنام امريكا
khaK TOO SAERE PEDARE ANJELINAJOOLI KE INGHADR MOZDOOREH
جان ویت کیلویی چند!
آفرین بر کروز و باردم - از طرفداران فیلمهاشون بودم ولی حالا واقعا عاشق مرامشون شدم حقشه از این حرکتشون قدردانی بشه
اگه آدم درستي بود دخترش كه قبولش مي داشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل