بازدید 4330

مفاسد بززگ اقتصادی نتیجه ترس رسانه‌هاست

در چند سال گذشته به علت ترس از رفتن به دادگاه و محاکم قضایی، خبرنگاران دچار خودسانسوری شدند و این باعث بروز فسادهای هزاران میلیارد تومانی در کشور شد.
کد خبر: ۴۲۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲ 05 August 2014
مصطفی کواکبیان شامگاه دوشنبه در همایش «مشروطیت، طلوع اصلاحات در بوشهر» گفت: در چند سال گذشته به علت ترس از رفتن به دادگاه و محاکم قضایی، خبرنگاران دچار خودسانسوری شدند و این باعث بروز فسادهای هزاران میلیارد تومانی در کشور شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان با بیان اینکه آزادی بیان و مطبوعات در ایران ریشه در انقلاب مشروطه دارد، افزود: مشروطیت آغاز اصلاحات در ایران بود که با یک جنبش بیداری علیه استبداد و استعمار در تاریخ معاصر ایران جاودانه شد.

وی گفت: هر چند انقلاب مشروطیت دستاوردهای فراوانی از خود برجا گذاشت اما مهمترین آن استقرار نظم و قانون با تشکیل مجلس است.

وی افزود: انقلاب مشروطیت سبب شد از یکه تازی پرهیز و مبنای ایجاد یک ساختار قانونی در کشور شکل بگیرد.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: از جمله دلایل رغبت مردم به ایجاد انقلاب مشروطه، به ستوه آمدن از استبداد شاهان قاجار بود.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: سه چالش عمده سبب ایجاد اشکالات گسترده در مشروطیت شد که هنوز نیز ادامه دارد.

کواکبیان گفت: اختلافات درونی بین انقلابیون، فقدان یک حرکت جدی تشکیلاتی در قالب شکلگیری احزاب و روی کار آمدن افرادی فاقد صلاحیت در عرصه مدیریت سبب شد که مشروطیت، جوان مرگ شود.

وی افزود: به همن دلیل جریانات سیاسی کشور نباید به جان هم بیافتند و باید از اختلافات درونی که مانند آن در انقلاب مشروطیت سبب حاکم شدن نظام رضاخانی شد، پرهیز کنند.

وی، یکی از مصادیق اختلافات درونی در وضعیت کنونی کشور را مساله هسته ای عنوان کرد و گفت: با وجود دفاع مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین جایگاه نظام از تیم هسته ای، عده ای دلواپسی می کنند.

کواکبیان افزود: این افراد، دلواپس های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هستند که مشکل عمده آنها از دست دادن میز و صندلی هایشان است.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه اصلاحات در فرهنگ دینی ما نهادینه شده است، گفت: بزرگترین اشتباه این است که بعضی از روشنفکران، اصلاحات در درون ایران را بدون اسلام تعریف می کنند.

کواکبیان اظهارکرد: افرادی که معتقدند اصلاح طلبان وابسته به غرب هستند نیز سخت اشتباه می کنند و اسلام را به درستی نمی فهمند در حالی که اصلاحات دارای شاخص های قرآنی است.

دبیرکل حزب مردم سالاری یادآورشد: در 35 سال گذشته هر چند با فضاهای باز و بسته سیاسی متعددی در سطح کشور مواجه بوده ایم اما در دولت کنونی فضای خوبی مهیا شده است.

وی اضافه کرد: همین که امروز کنار هم نشسته ایم و می توانیم راحت با هم حرف بزنیم ناشی از دیدگاه دولت یازدهم است در حالی که در دولت قبل چنین مجوزهایی را به ما نمی داد.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: لایحه بازنگری قانون احزاب به مدت سه ماه مسکوت مانده تا دوباره کار کارشناسی روی آن انجام شود.

وی افزود: دراین لایحه، گرفتن مجوز شکل گیری احزاب با اعمال سخت گیری فراوان انجام می شود در حالی که برای منحل کردن، قواعد آسانی وضع شده بود.

کواکبیان ادامه داد: مقرر شده که در یک نشست مشترک با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، دولت و احزاب این قانون بازنگری و سپس به صحن علنی مجلس ارایه شود.

وی درباره علت کنار نکشیدن حزب مردم سالاری در انتخابات مجلس نهم گفت: هر چند تعدادی از احزاب اصلاح طلب در انتخابات مجلس نهم شرکت نکردند اما حزب ما اهل قهر کردن در انتخابات نیست.

کواکبیان افزود: اطلاح طلبانی که برای مجلس نهم سیاست قهر را پیش گرفته بودند امروز بیشتر از گروه های دیگر برای ورود به انتخابات مجلس آینده بی تابی می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل