بازدید 5376

قطع برق بیمارستان‌های غزه

یکی از مسئولان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: بمباران تنها نیروگاه برق غزه و از کار افتادن کامل آن، بیمارستان­‌ها را در معرض خطری فراتر از فاجعه قرار داده است.
کد خبر: ۴۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲ 30 July 2014
یکی از مسئولان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: بمباران تنها نیروگاه برق غزه و از کار افتادن کامل آن، بیمارستان­‌ها را در معرض خطری فراتر از فاجعه قرار داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی،  یوسف ابوالریش سرپرست وزارت بهداشت فلسطین گفت: بمباران تنها نیروگاه برق غزه و از کارافتادن آن، بیمارستان­های غزه را که پذیرای هزاران زخمی حاصل از حملات اسرائیل است، در معرض خطری فراتر از فاجعه انسانی و درمانی قرار داده است.

وی تاکید کرد، قطع کامل برق، بیمارستان‌­های غزه را در معرض فاجعه‌­ای قرار داده است که نمی­توان آن را توصیف کرد، به ویژه که بیمارستان­ها با کمبود شدید سوخت نیز روبه رو بودند، در نتیجه اکنون جان هزاران بیمار در معرض خطر قرار دارد و هر لحظه امکان فوت آنان وجود دارد.

این در حالی است که فتحی شیخ خلیل رئیس شبکه انرژی غزه روز گذشته گفت که جنگنده­های اسرائیل، مخزن اصلی سوخت نیروگاه برق غزه را هدف قرار داده و آن را به طور کامل از کار انداختند.

فعالیت تمام بخش­های بیمارستان­ها با مشکل اساسی روبه رو است

در این میان ابوالریش هشدار داد که سوخت مورد نیاز بیمارستان­ها تا چند روز دیگر تمام خواهد شد، در نتیجه تمام بخش­های بیمارستان­ها به ویژه بخش مراقبت های ویژه و جراحی و نیز دیالیز با مشکل اساسی روبه رو خواهند شد.

وی تاکید کرد: برخی بخش­های بیمارستان با خطر توقف کامل فعالیت روبه رو هستند زیرا اوضاع به گونه­ای است که قطع برق برای چند دقیقه نیز مشکل ساز است چرا که هزاران بیمار باید به صورت اورژانسی تحت عملیات جراحی قرار بگیرند.

قطع برق، بیماران را در  چند قدمی مرگ قرار داده است

ابوالریش در توضیح این مطلب افزود: تعدادی از موتورهای برق بیمارستان­های غزه به دلیل تمام شدن سوخت، از کار افتاده­اند، بنابراین ادامه قطع برق جان بیماران و مجروحان را در معرض خطر جدی قرار داده است، به گونه­ای که مرگ در چند قدمی آنان است.

این مسئول وزارت بهداشت در ادامه گفت: به دلیل قطع برق به طور مداوم از موتورهای برق استفاده می­شود، در نتیجه ذخیره سوخت بیمارستان­ها تمام شده است و با توجه به اینکه تعداد مجروحان هر لحظه بیشتر می­شود، اوضاع رو به هر چه بدتر شدن است.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه سوخت در بیمارستان­ها در شرایط عادی  300 لیتر بود، یادآور شد که با قطع برق و پایان سوخت، تجهیزات طبی از کار خواهد افتاد و رفته رفته  فعالیت آزمایشگاه­ها و بخش رادیولوژی و عکسبرداری و نیز سایر بخش­ها متوقف خواهد شد، زیرا مصرف سوخت بیمارستان در جریان جنگ به دو برابر مقدار مزبور افزایش یافت.

این در حالی است که برق مورد نیاز غزه تا پیش از این از سه منبع تامین می­شد به این ترتیب که 120مگاوات برق مورد نیاز آن از اسرائیل و 28 مگاوات نیز از مصر تامین می­شد و نیروگاه تولید برق غزه نیز بین 40 تا 60 مگاوات برق تولید می­‌کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان