بازدید 21991

شایعاتی درباره تغییر تابعیت گسترده در تیم ملی هندبال ایران

شایعاتی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که برخی از ملی‌پوشان این لیست تهدید کرده‌اند ‌در صورت محرومیت از حضور در تیم ملی، راهی ترکیه می‌شوند و قصد تغییر تابعیت دارند؛ تهدیدهایی که شاید برای بازداشتن مسئولان کمیته انضباطی از گرفتن جریمه‌های سنگین شایع شده است.
کد خبر: ۴۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ 26 July 2014
شایعاتی درباره تغییر تابعیت گسترده در تیم ملی هندبال ایرانحتی تغییرات مدیریتی در رأس فدراسیون هندبال هم نتوانست به حاشیه‌ فراوان این رشته پایان دهد و در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون، یکی از رشته‌های امیدوار به مدال ایران، دچار حاشیه‌هایی شده است؛ حاشیه‌های‌ ادامه‌دا‌ری که در بهترین دوران هندبال تاریخ کشورمان، گریبان این رشته را گرفته است.

به گزارش «تابناک»، حرکت صعودی هندبال ایران از چند سال پیش آغاز شد؛ جایی که هندبالیست‌های ایرانی توانستند خودشان را به فینال بازی‌های آسیایی گوآنگ‌ژو برسانند و به مدال نقره این رقابت‌ها برسند و چندی بعد برای نخستین بار در تاریخ این رشته، مجوز حضور در رقابت‌های جهانی را که در آغاز سال ۲۰۱۵ در قطر برگزار می‌شود، به دست آورند.

هم‌اکنون و در حالی که در همین هفته رقیبان ایران در رقابت‌های جهانی مشخص شده‌اند و فرصت کوتاهی تا بازی‌های آسیایی اینچئون ‌مانده، ‌حاشیه‌ها هنوز در اردو‌‌ تیم ملی هندبال پایان نیافته و شاید ‌با ادامه‌دار شدن این مسائل، شانس کسب یک مدال ارزشمند از این رقابت‌ها را از دست بدهیم.

بنا بر این گزارش، تقریبا همه در جریان درگیری‌های ملی‌پوشان هندبال ایران با کوزه‌گری، رئیس سابق این فدراسیون هستند؛ اما حتی با آمدن نصیری و رفتن کوزه‌گری هم این مشکلات برطرف نشد تا ۸ تا ۹ بازیکن اصلی و ستاره تیم ملی همچنان از ترکیب تیم ملی بیرون بمانند.

پس از مشخص شدن قرعه هم‌گروه‌های تیم ملی هندبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۵ قطر و بازگشت سرپرست و سرمربی تیم ملی هندبال به کشورمان، کادر فنی با دعوت از ۲۶ بازیکن نسبتا گمنام و نیز ‌دعوت نشدن از مهره‌های اصلی این تیم ـ که با فدراسیون درگیر مشکلاتشان هستند ـ مشخص کرد که مشکلات هندبال همچنان پابرجاست و به همین علت پس از غیبت ملی‌پوشان در اردو‌ نخست تیم ملی، اکنون نامشان از لیست بازی‌های آسیایی خط زده شده و جایگزین‌های گمنامی به ‌جای آن‌ها برای تورنمنت‌های معتبر و دشوار وارد لیست تیم ملی شده است.

این مسائل در حالی رخ می‌دهد که هنوز فدراسیون هندبال، تکلیف ملی پوشان خاطی را مشخص نکرده و این مسأله در نشست روز یکشنبه کمیته انضباطی این فدراسیون مشخص می‌شود؛ اما شایعاتی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که برخی از ملی‌پوشان این لیست تهدید کرده‌اند ‌در صورت محرومیت از حضور در تیم ملی، راهی ترکیه می‌شوند و قصد تغییر تابعیت دارند؛ تهدیدهای که شاید برای بازداشتن مسئولان کمیته انضباطی از گرفتن جریمه‌های سنگین شایع شده است.

الله ‌کرم استکی، یکی از معروف‌ترین بازیکنان معترض به اوضاع کنونی هندبال است. او که پیشتر در جریان مسابقات آسیایی هندبال، شایعات پیشنهاد فدراسیون هندبال قطر در خصوص تغییر تابعیتش مطرح شده ‌و آن را رد کرده بود، درباره نشست یکشنبه کمیته انضباطی و محرومیت‌های احتمالی که برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود، می‌گوید: «وقتی اینجا ما را که جوانی، عمر و سلامتی‌مان را پای هندبال ریختیم، خیلی راحت کنار می‌زنند و اصلا نمی‌خواهند حتی برای یک ساعت هم که شده حرف و درد دل‌هایمان را بشنوند، چه لزومی دارد،‌ برویم در جلسه کمیته انضباطی؟! آن‌ها که از قبل حکمشان را برای ما بریده‌اند و می‌خواهند محروممان کنند. اصلا وقتی کمیته انضباطی خودش یکطرفه به قاضی می‌رود و ما را محکوم می‌کند، دیگر چه لزومی دارد ما هم در این جلسه باشیم؟ بعید می‌دانم که بچه‌ها در این جلسه‌ باشند. باور کنید ما نه به دنبال دعوا با فدراسیون هستیم و نه اینقدر غیرحرفه‌ای که ندانیم بازیکنی نباید در کار سرمربی و مجموعه مدیریتی‌اش دخالت کند. برعکس چون می‌بینیم‌ در روز روشن دارند در حق ما اجحاف می‌کنند، تصمیم گرفتیم که از تیم ملی کناره‌گیری کنیم تا سرانجام مسئولان صدای اعتراض ما را بشنوند و به درد دل‌هایمان گوش کنند‌».

‌استکی در خصوص اینکه آیا قرار است به همراه برخی ‌بازیکنان سر‌شناس دیگر به تیم ملی ترکیه بپیوندند، می‌گوید: «اگر من یا برادرم یا بقیه هندبالیست‌های مطرحی که می‌شناسمشان، دنبال این برنامه‌ها بودیم، مطمئن باشید زود‌تر از این‌ها می‌رفتیم، ولی من که از ‌شانزده، هفده سالگی در تیم ملی توپ می‌زنم و عاشق مملکتم هستم، چطور می‌توانم تیم ملی کشورم را‌‌ رها کرده و برای غریبه‌ها توپ بزنم؟ البته اگر هندبال ایران من و امثال من را نخواهد و تصمیم داشته باشند مادام‌العمر محروممان کنند، شاید در آینده تصمیمات جدی‌تری برای حرفه‌ای که جوانی‌ام را در آن هزینه کردم بگیرم‌».

به هر روی هر چه هست، در ماجرای کشمکش‌های عجیب و غریب این روزهای هندبال یک چیز کاملا مشهود است؛ اینکه مشکلات موجود بین بازیکنان مطرح و مدیریت فدراسیون مدتی است که به بگومگو‌ها و تسویه‌حساب‌های شخصی تبدیل شده که اگر به جای شعله‌ور کردنش از بیرون، مسئولان ورزش با شنیدن حرف‌های دو طرف بین آن‌ها ‌پادرمیانی کنند، این معضل ایجاد شده نیز می‌تواند خیلی ساده‌تر از چیزی که تصور می‌شود حل شده و آرامش دوباره به هندبال برگردد. در غیر این صورت، اگر دعوای دو سر سوخت هندبال همچنان به همین منوال ادامه داشته باشد، تردید نباید کرد که هر دو طرف دعوا، به ویژه بازیکنان مطرح این رشته در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات بیشتری خواهند شد؛ مشکلاتی که در ‌‌نهایت دودش به چشم هندبال می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۵
واقعا دیریت فدراسیون های ورزشی ما بسیار ضعیف است

در فدراسیون شطرنج هموضع بهتر از هندبال نیست
ولی گوش شنوایی هم نیست
متاسفانه بعضی مسئولین نمی دانند هزینه به ثمر رساندن یک ورزشکار در سطح ملی چقدر است
اگر می دونستند اینقدر راحت تیشه به ریشه این افراد نمی زندند

ما کل سرمایه سوزیم
متاسفانه بعضی مسئولین نمی دانند هزینه به ثمر رساندن یک ورزشکار در سطح ملی چقدر است
اگر می دونستند اینقدر راحت تیشه به ریشه این افراد نمی زندند

ما کلا سرمایه سوزیم
فدراسیون ورزشی دست افراد غیر تخصصی و نالایق اداره می شود
بابا بخدا میشه در عرض 4 سال تو یک فدراسیون انقلاب کرد
مگه والیبال نتونست؟؟
بخدا بیشتر روسا فدراسیون ها بی عرضه اند
لابد میره ترکیه اسمش هم میشه الله کرم استکی اوغلو!!!
امان امان امان !!!!!!!!!!!!!!!!!
باور کنید این توطئه امریکاست
می خواهد هندبال ایران را نابود کنه

این ها چشم ندارند ببیند هندبال ما موفق بشه
به نام خدا
به نظر من باید وزیر محترم این مشکل را هر چه سریع تر حل کند.
مدیر فدراسیون را تغییر دهید
امان امان امان !!!!!!!!!!!!!!!!!
احسنت. برو از این خراب شده که تا همین الانشم ضرر کردی
افرادی که به این راحتی می خواند تغییر ملیت بدهند چه بهتر که زودنر این کار را انجام دهند و روی جنین افرادی اصلا نباید حساب باز کرد
با وجود یک سری مدیران نالایق و روشهای غلط مدیریتی، نیروهای جوان متخصص و سرمایه در حیطه های مختلف از قبیل ورزش و صنعت و دانشگاه داره به هدر میره و هیچ کس هم به فکر نیست متاسفانه. حیف این سرمایه ها.... حیف.
بابا این حفها چیه هندبال رو هم بدید رضازاده چه فرقی میکنه قراره حذف وبشن و دوپینگی بشن و پولشم مردم بدن .ورزش سیاسی یعن ی این.ورزش فدای رضازاداه ودایی و کفاشیان و علی آبادی این مهمه که این جماعت ناراحت نشن/
اگه نرن احمق اند . ايران واسه ورزشكاراش چيكار مي كنه ؟
ننوشتید مشکلشان چیست . شما هم که رودربایستی دارید .
ایکاش واضح و روشن و بدون جانبداری صحبتهای بازیکنان ومسئولین وموارد اختلاف برای مردم بازگو بازگو میشد تا دلسوزان ورزش بهترین تصمیم را برای ارتقا هندبال بگیرند.با جوسازی واتهام فقط هندبال ایران متضررمیشود.
هر کسی حق انتخاب داره
یکی مثلا: یاه ست رو انتخاب میکنه
فوتبالیستها: عرب ست
هندبالیستها: ترک ست
فدراسیون: حراست
مسئولین و ... زاده هاشون: ریاست!
جهنم !! پیراهن تیم ملی مقدس است و کسی که ارزش این پیراهن را نداند لایق پوشیدنش نیست. این حرفها را با علم به مشکلات موجود در تمامی تیمهای ملی میگویم.... پیراهن تیم ملی مانند لباس سرباز وطن است که برای دفاع از میهن هیچ عذری از او پذیرفتنی نیست و برای همین در راه هدف خود حتی جانش را فدا میکند و دم بر نمی آورد
فدراسیون ک کاملا کار اشتباهی میکنه اصن معلوم نیس دارن چیکار میکنن!چند نفر رو از تو کوچه جمع کردن آوردن تیم ملی!
ولی بازیکنای ایرانی هم خجالت نمیکشن؟اینکه راحت میتونین از کشورتون دل بکنین خجالت آور نیست؟دارین تابعیتتونو عوض میکنین؟فکر میکنین اینجوری شایسته حضور تو جایی که لفط "ملی" هست رو دارین؟!!!!
واقعا براتون متاسفم!!!!!!
اینقدر حرف زد لااقل درددلش را نیز میگفت میدانستیم مشکل چی هست؟؟
وای به حال این مملکت که هر روزی یه عده افراد غیرحرفه ای ، داستانی برای جوونا و قهرماناش درست می کنند تا روحیه شونو خراب کنندو به عملکردشان آسیب بزنند اون از وزنه برداری، کشتی فرنگی و ... حالا هم هندبال
تابناک خواهشمندیم از مسوولین ورزش مساله را پیگیری کن تا ختم به خیر بشه
خیلی وضعیت کشور از همه لحاظ گل و بلبله اینها (هدبالیستها) فقط جا موندن و مشکلاتشون حل نشده باقی مونده
حق دارند. وقتی بازی میکنن چقدر تامین هستن که بخوادن کنار گذاشته بشن!!! فعلا همه چیز مال فوتبال مسخره و در پیت شده!!!
فرار مغزها و سرمایه ها کم بود حالا فرار ورزشکارها هم اضافه شد. چشم آن دسته مسؤلین مدعی خدمت روشن
رادر برو کشورهای دیکه هم بازی کن چه اشکالی داره.
باز هم اعمال یک مدریت ناشی وزیاده خواه!!!
کی قراره که تو این کشور آرامش ببینیم؟
هندبال هم حاشیه دارد
هندبالیست ها یی که می خواهند تغیر تابعیت بدهند بریئ همتون گم بشید ایرانی بودن لیاقت میخواد ..... خاک بر سر هر چی سست عنصر !!!!1 تغیر تابعیت می خواهید بدهید به درک من به عنوان یه ایران تقاضا می کنم دیگه اجازه ندهید این ملی پوشان لباس تیم ملی را بپوشند ان ها رها کنید هر چه که دلشان می خواهد بروند ! یک وقتی می فرستید به مسابقات خارجی بعد همه انها پناهنده میشوند ابروی مار می برند !
هر چه فشار بی دلیل بیشتر میشو د بهمان اندازه امکان عکس العمل غیر منطقی و منطقی زیاد میشود . گاها" بنام برخورذ انظباطی دنبال منافع خود میگردند . یعنی بهانه و ...
خداحافظ!! به سلامت!! برین که امثال شما زیاد توی این کشور رشد خواهند کرد ولی بی اخلاقی رو باید در نطفه خفه کرد
متاسفم که منافع ورزشکاران اهمیتی نداره و تنها باند و باند بازی و باج دادن در اکثر فدراسیون های ورزشی در جریانه
شرط اول در هر رشته ورزسی اخلاق است. بدون اخلاق حتی جام جهانی هم ارزشی ندارد. بنابر این نباید تسلیم هیچ باج خواهی شد. کسی که تهدید می کند می رود تبعه خارجی می شود بهتر است که برود و هرگز پایش را به ایران نگذارد.
برادران استکی شما بختیاری هستید . بختیاری هیچگاه به مملکت خودش پشت نکرده و نمیکنه . این افکار اگر هست ، بچگانه اس پس بریزیدش دور
وقتی فقط به فوتبال توجه میشود و رشته های دیگه در حاشیه قرار میگیرن بازکنان حق دارن که چنین واکنش هایی نشون بدن.
وقتی فقط به فوتبال توجه میشود و رشته های دیگه در حاشیه قرار میگیرن بازکنان حق دارن که چنین واکنش هایی نشون بدن.
حق دارن! یه عده می شینن حق و ناحق با زندگی جوونای مردم بازی می کنن و فقط فکر قدرت طلبیه خودشونن، اونوقت این بچه ها که اگه نباشن آقایون باید برن پی نخود سیاه حتا نمی تونن اعتراض کنن!!!
براي مسئولان غير مسئول متاسفم.
كار دشمن است
آقای تابناک..چرا به بیشتر شدن مشکلات دامن میزنی.بجای اینکه جو را آرام کنی تیتر اینجنینی میزنی و باعث بروز تشنج در دیگر رشته ها هم میشوی.مدتی است برای مطرح شدن بیشتر به هر دری میزنی.داری تبدیل به سایت زرد میشی.میدونم که سانسور میشم ولی باید این مسائل گفته میشد.
فدارسيون هندبال و بازيكنان عزيز مرد باشين
چرا ما ها اينقدر ظرفيتمون كمه
عالی است
به نظر من کار خوبیه.یه درس درست و حسابی به مسولینی که به اعتراض زیر دستانشون توجه نمی کنن میده.تازه بعدا بازیکن ها دوباره می تونن برگردن.
واقعاً حکم فدراسیون بودار و مسخره بود...اصلا بازی در تیم ملی افتخار بازیکنان است ولی نمیشه کسی را مجبور کرد و به خاطر قبول نکردن دعوت محروم کرد!
خوب يكي از مسولان پاي صحبتشون بنشينه ببينه واقعا چه مشكلي دارن
اگر يكي دو نفر بودن قطعا مقصر بودن ولي وقتي تعدادشون زياده بالاخره مشكلي هست كه فقط مربوط به بازيكن نيست
باسلام
همه تمیم ها از نداشتن ستاره قهرمان نمیشن تیم ما از داشتن مدیرای ورزشی که کار بلد نیستن و نمیتونن از استعداهایی که داریم بازی بگیرن........
به نظر من مدیرایی که نمیتونن مشکلات بازیکوناشونو حل کنن و باعث رکود تیم ملی میشن باید اخراج بشن از این آدمها توقع استفا نمیشه داشت چون این آدما برای حماقتشون مرزی وجود نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل