بازدید 38327
این‌ روزها حمایت از غزه هزینه برمی‌دارد؛

یوتیوب ویدئو‌ «فردوسی‌پور» را سانسور می‌کند، ریحانا توییترش را

در حالی که هفته دوم حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم رو به پایان است، حجم واکنش‌های جهانی به رخدادهای فلسطین در سرتاسر دنیا در حال گسترش است؛ اما به رغم ایجاد یک جو بین‌المللی به این حوادث، گویا این روزها اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی چندان هم بی‌هزینه نیست.
کد خبر: ۴۱۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵ 17 July 2014
یوتیوب ویدئو‌ «فردوسی‌پور» را سانسور می‌کند، ریحانا توییترش رادر حالی که هفته دوم حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم رو به پایان است، حجم واکنش‌های جهانی به رخدادهای فلسطین در سرتاسر دنیا در حال گسترش است؛ اما به رغم ایجاد یک جو بین‌المللی به این حوادث، گویا این روز‌ها اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی چندان هم بی‌هزینه نیست.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز چهار کودک فلسطینی در ساحل غزه در حال بازی فوتبال بودند که با موشکباران ساحل جان‌ باختند؛ اما این تنها باری نیست که فوتبال با جنگ پیوند می‌خورد.

همین هفته گذشته بود که وقتی آلمان در نیمه‌نهایی برزیل را گلباران کرد، بار دیگر،‌ رژیم صهیونیستی، نوار غزه را آماج موشکباران خود قرار داد تا از حواس‌پرتی جهانی به یاری جام‌جهانی بهره برده و اهداف جنگ‌طلبانه‌اش را در فلسطین مظلوم پیش‌ ببرد.
 
اما شدت قساوت رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به اندازه‌ای بود که حتی روزهای داغ جام‌جهانی هم نتوانست مانع توجه جهانی به رخدادهای غزه باشد. تنها چند روز پس از آغاز موشکباران بود که واکنش‌های جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شد و مردم سراسر دنیا نسبت به اتفاقات غزه ابراز نگرانی کردند؛ اما گویا این ابراز نگرانی‌ها چندان هم بی‌هزینه نبود!

بنا بر این گزارش، ۲۰۱۴ پرطرفدار‌ترین برنامه تلویزیونی یک ماه گذشته تلویزیون ایران بود که با تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور، مسابقات جام‌جهانی را پوشش می‌داد. یکی از بخش‌های جذاب این برنامه ـ که از برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش همراه فردوسی‌پور به این برنامه کوچ کرد ـ گزارش‌های جذاب اجتماعی این برنامه بود که ادبیاتی جذاب و شنیدنی و با چینشی مناسب فکر شده پخش می‌شد.

دمیده شدن در شیپور جنگ در بحبوحه مسابقات جام‌جهانی، موجب شد تا سازندگان برنامه ۲۰۱۴ و شخص عادل فردوسی‌پور هم نتوانند در برابر این رویدادها بی‌تفاوت بنشینند، به گونه‌ای که در یک گزارش جذاب با صدای عادل فردوسی‌پر، به روایت تاریخ جنگ‌هایی که با مسابقات فوتبال همزمان شده‌اند، پرداخته شد؛ گزارشی درباره سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از توجه جهانیان به رویدادهای جهانی در عرصه ورزش همانند المپیک و جام جهانی فوتبال برای تشدید جنایت علیه مردم فلسطین.

‌گزارش بلافاصله پس از پخش از تلویزیون، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ اما تنها یک روز از پخش این گزارش گذشته بود که مخاطبانی که برای دیدن این گزارش به یوتیوب سر می‌زدند، نمی‌توانستند آن را ببیند.

کاربران ایرانی که قصد انتشار فیلم پخش شده از برنامه «بیست چهارده» در یوتیوب را داشته‌اند، با این پیغام عجیب روبه‌رو شده‌اند: «this video contains content from FIFA، who has blocked it on copyright grounds»
یعنی: «این ویدیو شامل محتویاتی است که فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) به علت نقض کپی رایت، خواستار بسته شدن آن ‌شده است‌».
 
عادل فردوسی‌پور در واکنش به این اتفاق با ناباوری می‌گوید: من این گزارش را با یک نگاه انسانی خواندم و به هیچ وجه نگاه سیاسی به مسأله نداشتم.

به هر حال اتفاقات رخ داده در فلسطین، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و هر کس با هر ابزاری که ‌دارد، می‌خواهد به نوعی در برابر این رویدادها واکنش نشان دهد؛ اما گویا این واکنش نشان دادن‌ها هم چندان بی‌هزینه نیست.

همین چند روز پیش ریحانا، یکی از سلبریتی‌های مورد توجه رسانه‌های خارجی در حسابی توییترش هشتگ آزادی فلسطین را توییت نمود، ولی به فاصله هشت دقیقه پس از این توییت بنا به دلایل نامشخص، آن را از صفحه خود پاک کرد. علاوه بر او دیویت هوارد بازین ان‌بی‌ای هم توییتی با همین مضمون در حسابش منتشر کرد و پانزده دقیقه بعد، وی نیز آن را از حساب کاربری‌اش پاک کرد و بعد در دو توییت دیگر اعلام کرد که کارش اشتباه بود.
 
رژیم صهیونیستی طی این ده روز فجیع‌ترین اتفاقات بشری را نوار غزه شکل داده ‌و هر روز تصاویر وحشتناکی از این رخدادها به جهان مخابره می‌شود. از همین صبح امروز تصاویر چهار کودک کشته شده در ساحل غزه، صفحه همه شبکه‌های اجتماعی را فتح کرده است. حجم این اتفاقات چنان گسترده است که به نظر نمی‌رسد، با سانسورهای اینچنینی بتوان جلو‌ واکنش‌های جهانی به این رخدادها را گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
مرگ براسراییل
مرگ برامریکا
کجای پیغام یوتیوب عجیبه؟ لینک چنتا پیغام مثل این برای برنامه‌هایی که اصلاً ربطی به اسرائیل ندارن براتون بذارم؟ اینکه فیفا خواستار حذف تصاویری که مالک حق تکثیرشون هست شده لزوماً‌ ربطی به محتوای گفته‌های فردوسی‌پور نداره، این چهره‌ای که سعی شده از یوتیوب در مقاله نشون داده بشه حاصل یک ذهن بیماره که حاضر هرچیزی رو بدون شواهد کافی بپذیره.
فردوسی پور بهتره چندتا کلیپ هم از بدبختی مردم ایران بسازه
ای کاش اون کلیپ فردوسی پور هم میذاشتید.
اونا فردوسیپور رو سانسور می کنن اینا کل یوتیوبو.
راستی شما چطور فهمیدین که سانسور شده؟!
شمايي که تصاویر ساده والیبال رو سانسور میکنین حق ندارید در مورد سانسور نظر بدين!!
خود غربی ها سیاست را با فوتبال قاطی می کنند, بعد به بقیه گیر می دهند...
اللهم عجل الولیک الفرج
خوب شما چرا کلیپ رو نذاشتی که ما ببینیم
آزادي از نوع غربي
۲۰۱۴ پرطرفدار‌ترین برنامه تلویزیونی یک ماه گذشته تلویزیون ایران بود که با تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور، مسابقات جام‌جهانی را پوشش می‌داد. یکی از بخش‌های جذاب این برنامه ـ که از برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش همراه فردوسی‌پور به این برنامه کوچ کرد ـ گزارش‌های جذاب اجتماعی این برنامه بود که ادبیاتی جذاب و شنیدنی و با چینشی مناسب فکر شده پخش می‌شد.
توییتر و مانند آن که در ابتدا دامی بود برای جهانیان از طرف شیاطین ، حالا مانند چاهی زیر پای خود آن ها سر باز کرده است .
دنیا دست این صهیونستهاست
برای مقابله راههای دیگری باید پیدا کرد.
فکر کنید دوستان
فردوسی پور دوستت داریم
فعلا کاری جز دعا برای مردم فلسطین و نفرین برای اسراییلیها از دستمون برنمیاد.
داعشیهای وحشی و خون آشام شما که به اسم اسلام میجنگید آیا کورید نمیبینید چطور هم کیشانتان را به خاک و خون میکشن؟
ننگتان باد
آقاجان ریحانا یک خواننده نیمه عریان و [...] است بهتر نیست این آدم رو اینقدر بزرگ نکنید؟ طرفداری چنین اشخاصی نباید اهمیت چندانی داشته باشد. در ضمن بهانه ی یوتیوب می تواند "محتوای خشونت آمیز" باشد
هشتگ چیه؟
لعنت برانکار...
درود برا ایران وایرانی!!
البته خودش گفته که دلیلش کلیک اشتباهی بوده! در ضمن از این خواننده ی بدکاره خبر نذارید بهتره . حمایت اشتباهی(و حتی خالصانه!) چنین مانکن هایی به هیج کار مردمی نمیاد که توسط کسانی سلاخی میشن که همین خانوم! براشون کنسرت برگزار میکند. برید یه سرچ کنید تا منظور رو بگیرید
تصمیم شخصی افراد برای نمایش یا عدم نمایش اعتراضاتشان هیچ ربطی به فشار دولت ها و سانسور ندارد ، من ده ها بار در وب سایت شما کامنت های کاملا محترمانه گذاشنتم چرا منتشر نکردید ؟؟؟
اکثر تصاویر منتشر شده از غزه و اسرائیل را شبکه های غربی نظیر CNN / EuroNews / BBC / DW / و خبر گزاری های رویتر ، آسوشیتدپرس منتشر کردند حتی شبکه های ایرانی هم تصاویر آنها را پخش میکنند سایت خوب شما هم که من همیشه دنبال کننده اخبار متناقضش هستم تا کنون یک تصویر مستقل از این وقایع منتشر نکرده کسی در ضرورت محکومیت و مقالبه با جنایات اسرائیل شکی ندارد ولی بی انصافی رسانه ای هم امری غیر قابل قبول است
فیفا بار ها بر ضرورت عدم دخالت دولت ها و سیاست در فوتبال و تصمیم گیری های مربوط به فوتبال تاکید کرده و در آخرین مورد از آن فوتبال نیجریه را تحریم کرد که اتفاقا با استقبال رسانه های ایرانی مواجه شده تقاضای حذف این ویدئو هم به دلیل استفاده مکرر از آرم فیفا و لوگوی رسمی مسابقات جام جهانی در آن هست نه حمایت از مردم فلسطین
سلام برای دیدن یوتیوب از چه فیلترشکنی استفاده میکنید؟
مرگ بر اسراییل
عزیزم موقع آپلود در یوتیوپ باید قبلش بگی که این ویدئو شامل تصاویر فیفا می باشد و از یک برنامه تلویزیونی آزاد و با مجوز ضبط شده است . تا ارور کپی رایت نده
هشتگ و سلبریتی‌ چیه؟
آخه ما که کل سایت را فیلتر (سانسور) کردیم
این یوتیوب و توئیتر که میگین چی هستند
یعنی ما اینارو داریم واقعا داریم داریم؟؟!!!!
صحنه های درون فیلم از قیقا کپی رایت داره. دایی جان
شما که لالایی بلدین پس چرا خوبتون نمیبره، شما کلا یوتیوب و تویتر و ..... فیلتر کردین
این نشون مشده که غده سرطانی صهیون همه جا ریشه دار شده
آفرین به فیسبوک که آزادی بیان کامل رو رعایت میکنه و مثل توییتر و یوتیوب اهل فیلتر کردن نیست
خارج از بحث جنايت غير انساني اسرائيل در اين جنگ آيا اسم اين جنگ حماس را ميتوان مقاومت ناميد كه بدون سياست ورزي مردم غير نظامي خود را به كام مرگ ميفرستد؟آيا حماس با قدرت نظامي اندك خود قادر به جنگ با اسرائيل با آن قدرت نظامي ميباشد؟ آيا نبايد در اين برهه زماني مسئولان حماس به فكر سياست درست و خرد ورزي در تصميم گيري هاي خود باشند؟
ای بابا دیگه دم دسترس ترش همین انرزی هسته ای خودشون بمب اتم دارن و انداختن رو سرو کله ژاپنی ها به بقیه می گن نه بده نباید داشته باشید
فردوسی پور: واقعا عادله
دمش گرم
خیلی مرد هستش
خودتان که دلیلش را نوشته اید "فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) به علت نقض کپی رایت" پس مشخصه سانسور نبوده است.
یه سر به یوتیوب بزنید میبینید پراست از تصاویر مربوط به غزه . پس دلیلی براشون نداره بخوان فیلم فردوسی پور رو سانسور کنن. مسئله ای که هست یوتیوب برای حفظ قانون کپی رایت سیستم پیشرفته ای برای بررسی ویدئو ها داره که اگه ویدئویی قبلا در اون به اسم شرکتی خاص ثبت شده باشه به هیچ عنوان اون رو منتشر نمی کنه و حتی در صورت تکرار تلاش برای این کار، حساب کاربری منتشر کننده را می بنده. یک بار سر خودم اومده برای انتشار تصاویری که مربوط به مستند سیاره زمین بی بی سی بود با اینکه حتی تصاویر و دستکاری هم کرده بودم ولی موضوع رو فهمید در کمتر از 10 ثانیه و مرجع اصلی تصاویر رو هم به عنوان مدرک به من نشون داد.
این توت که میگید خوردنیه!؟
توئتر که مسدوده پس چطور میرن توی حسابشون واسه دفاع از مردم غزه!؟
شما از کجا دیدی ؟
فیلت.ر شکن داری !؟ وای ..! جرم نیست مگه ؟
وقتی کشور خودمون سابقه تیره ای در سانسور و حذف همه چی داره، چطور اینقدر راحت از دیگران ایراد می گیریم!
متشکرم تابناک
عالی بود
فکر نمیکنم زنده بمونم و روزی رو ببینم که دیگه ظلم وبیعدالتی تو هیچ کجای دنیا نباشه.شاید هرگز چنین روزی نیاد.
لعنت خدا بر کسانی که انسانیت را می کشند.
مگه ایرانیا میتونن برن یوتیوب؟؟
دم عادل گرم
تابناک فکر میکنی چند درصد مردم ایران معنی سلبریتی رو بلدن؟
وقتی داخل ایران تمامی این ابزار فیلتر است ، شما دلواپس نشید
شما نه خواننده زن قبول دارید ، نه یوتوب نه شبکه های اجتماعی پس اظهار نظر نکنید
کشور ما بزرگترین سانسور چی هست در مورد این هم گزارش تهیه کنید
والیبال ایران دیشب معلوم نبود بازی داره انجام میشه یا تصویر آهسته
شما حق اعتراض ندارید
انگار واقعا صهیونیستها، حاکمان این دنیا شدن.
یک کار زیبای بین المللی.
شما نظرات مارو سانسور می کنی چه انتظاری از اونا داری
اگه اونا يه برنامه رو سانسور كردن كه دولت محترم ايران كل يوتيوب و همه چيزو سانسور كرده.چطور كار اونا بده كار ما خوبه؟
یعنی خبر شما یک کامنت هم نداشته یا شما هم سانسورمیکنید
زنده باد فلسطین زنده باد قدس زنده باد غزه مرگ بر صهیون
تصاویری ک همال فیفا است را از فیلم حذف کنید و دوباره ارسال کنید.
hgfghgfgfhgg
کار یوتیوب به روایتی درسته! تصاویر مسابقات جام جهانی که فردوسی پور استفاده کرده بود، مالکیتش متعلق به فیفاست چون در طول جامهای جهانی گرفته شده. بنابراین مالکش فیفاست و می تونه بگه من نمی خوام از مایملک من استفاده کنید.
اگر چند تا ویدیو رو یوتیوب اپلود کرده باشین، این موضوع براتون عجیب نخواهد بود، در خیلی موارد حتی انسانی هم در کار نیست و محتوا به صورت اتوماتیک تشخیص داده میشه.
هر چند در نهایت، کثیفی کار صهیونیستها چیزی نیست که بشه با هیچ اب زمزم و کوثری شست!
طبیعی است اولین و پرقدرتترین ابزار صهیو نیستها سیطره بر رسانه های جمعی جهان (مورداک و...) است و الان همه شبکه های ان لاین رو هدف گرفته اند.
ننگ بر این رژیم کثیف و جنایتکار
درود بر عادل هر جا که غربیا منافشون ایجاب کنه سانسور می کنند بعد تو دهنه دیگران میندازن که ایران همه چیزو سانسور میکنه
نظرم راجع به ریحانا دوباره مثبت شد :)
با اینکه از شعار مرگ بر خوشم نمیاد ولی مرگ بر اسراییل مرگ بر اسراییل مرگ بر اسراییل
وقتی یوتیوب واسه خود ما فیلتره میخوای فیلتر نکنن
مي شود لطفا بگيد منظورتون از كلمه سلبرتي چيه؟؟؟؟ آيا ما اينقدر بدبخت شده ايم كه هر واژه اي را بايد در مطبوعات اينترتي به كار ببريم؟؟
ریحانا، ستاره موسیقی پاپ و برنده جایزه گرمی که تاکنون بیش از صد میلیون نسخه از آلبوم‌هایش فروش رفته، پنجشنبه ۱۷ ژوئیه در صفحه توئیترش با انتشار دو کلمه «آزادی فلسطین» از فلسطینی‌ها دفاع کرد و خواهان آتش‌بس و کمک به مردم غزه شد. بیش از هفت هزار فلسطینی از نوشته ریجانا استقبال کردند و رسانه‌های نزدیک به اسرائیل هم از او انتقاد کردند. ریحانا که انتظار چنین بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای را نداشت، فقط پس از هشت دقیقه نوشته‌اش در توئیتر را پاک کرد.
عقل کل! یوتیوب کاری به بحث انسانی یا سیاسی بودن این کلیپ نداشت، نقض قانون کپی رایت به علت پخش قسمت هایی از بازیهای جام جهانی علت حذف این کلیپ بوده. خیلی خیلی مزخرفه که فکر کنید یوتیوب از محتوای سیاسی یا انسانی این کلیپ که بر علیه اسراییل بوده خوشش نیومده و اقدام به حذف اون کرده!
حمایت از حماس تو غرب مثل حمایت از جیش العدل تو ایران می مونه؛ سعی کنید این قضیه را بفهمید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل