بازدید 20331

صفحه نمایش یک میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود! + تصاویر

این روز‌ها، بازار فن‌آوری به سمتی می‌رود که هر روز در آن شاهد حضور و بروز فناوری‌های جدیدی هستیم که کمتر کسی می‌تواند تصور آن را بکند. یکی از این تحولات در حوزه صفحه نمایش‌هاست که از چندی پیش با حضور و رونمایی از صفحه نمایش‌های خمیده و منعطف راه خود را پیدا کرده است. اکنون شرکت LG دو نمونه از این صفحه نمایش‌ها را رونمایی کرده ‌که مانند کاغذ لوله می‌شود!
کد خبر: ۴۱۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 15 July 2014
صفحه نمایش یک میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود! + تصاویراین روز‌ها بازار فن‌آوری به سمتی می‌رود که هر روز در آن شاهد حضور و بروز فناوری‌های جدیدی هستیم که کمتر کسی می‌تواند تصور آن را بکند. یکی از این تحولات در حوزه صفحه نمایش‌هاست که از چندی پیش با حضور و رونمایی از صفحه نمایش‌های خمیده و منعطف مسیر خود را پیدا کرده است. اکنون شرکت LG دو نمونه از این صفحه نمایش‌ها را رونمایی کرده ‌که مانند کاغذ لوله می‌شود!

به گزارش «تابناک» ‌به نقل از «فوربس» به تازگی واحد صفحه نمایش‌های شرکت کره‌ای LG اقدام به رونمایی از دو صفحه نمایش جدید کرده‌ که از آخرین تحولات فن‌آوری در این حوزه برخوردار است. این دو صفحه نمایش شامل یک نمونه ۱۸ اینچ OLED با قابلیت انعطافی منحصربه‌فرد است که می‌تواند همانند یک ورق کاغذ لوله شود و دیگری صفحه نمایشی OLED و مجدداً ۱۸ اینچ است که کاملاً شفاف است.

شرکت LG بیان کرده ‌که صفحه نمایش منعطف تولیدشده، وضوح تصویری برابر با ۱۲۰۰ x ۸۱۰ و حجم پیکسلی برابر با یک میلیون مگاپیکسل دارد. این صفحه نمایش می‌تواند تا شعاع ۳ سانتی متر لوله و خمیده شود.

صفحه نمایش 1 میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود! + تصاویر

شرکت کره‌ای اذعان کرده است، به جای استفاده از پلاستیک در این صفحه نمایش برای ایجاد قابلیت انعطاف در آن، از فناوری جدیدی مبتنی بر Polyim-Film با تراکم مولکول بالا استفاده کرده است.

همچنین درباره صفحه نمایش شفاف این شرکت گفته شده ‌که این صفحه نمایش دارای شفافیتی ۳۰ درصدی است که نسبت به صفحه نمایش‌های شفاف موجود با ۱۰ درصد شفافیت یک تحول و پیشرفت اساسی است. LG گفته ‌که این صفحه نمایش با ‌فن‌آوری پیکسل‌های شفاف این شرکت تولید و طراحی شده است.

صفحه نمایش 1 میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود! + تصاویر


آن گونه که گفته ‌شده، این شرکت در نظر دارد ‌از فناوری جدید برای تولید تلویزیون‌های شفاف و قابل‌انعطاف برای سال ۲۰۱۷ استفاده کند. «بایونگ کانگ» نایب‌رئیس شرکت LG اشاره کرده است که تا سال ۲۰۱۷ این شرکت به شکل موفقیت‌آمیزی قادر به تولید صفحه نمایش‌های ۶ اینچ Ultra HD شفاف و قابل‌انعطاف خواهد بود که شفافیتی بیش از ۴۰ درصد و قابلیت انعطافی برابر با ۱۰۰R خواهند داشت.

صفحه نمایش 1 میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود! + تصاویر


اما از آن سوی «جین لی»، مدیر بازاریابی این شرکت اشاره کرده ‌که کارهای بسیاری ‌لازم است تا بتوان این صفحه نمایش‌ها را به تولید تجاری رساند. وی گفته است: انتظار ما این است که زمان زیادی به طول بکشد تا این صفحه نمایش‌ها وارد بازار شوند، زیرا همه ملزومات تولید آن‌ها باید از پیش آماده باشد.

همه اینها در حالی است که پیش از این، LG اقدام به رونمایی از تلویزیون‌های خمیده در نمایشگاه CES در سال جاری کرده است. این شرکت همچنین با شرکت‌های سامسونگ و Nokia که هر دو در تولید صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر فعالیت‌هایی دارند، همکاری می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۱۷
مگه چیه عوضش GLX راحت از جیب در می یاد
1 مگا پیکسل ،نه یک ملیون.
دم ال جی گرم که همیشه از بقیه شرکت ها جلوتره
این که چیزی نیست تهران 10 میلیون نفری ما هم با یک زلزله لوله میشه.
واقعا کره جنوبی خیلی در فناوری پیشرفت کرده است. هیوندای، ال جی، سامسونگ، کیا، دوو و ....
آقا منظورتون يك مگا پيكسله ديگه !؟ مي دونيد يك ميليون مگا پيكسل يعني چند !؟
غذاهای دریایی مانند ماهی و هشت پا که اینها خیلی دوست دارند و غذاهای آب پز مغز اینها را چقدر جلا داده و بیش از 90 درصد مغز اینها دارای ویتامین و امگا 3 است در عوض مردم ایران هر روز از غذاهای سرخ کردنی بیشتر استفاده میکنند ما در سال یکبار از ماهی آنهم بصورت سرخ کرده استفاده میکنیم و اگر ما را بکشند برای بار دوم از بابت بوی ماهی نمی توانیم ماهی بخوریم !
چه فایده، آخرش که میرین جهنم. ی ی ی ی ی ی
اگه یه چیزی می ساختین واسه آدم روزه میگرفت که خیلی بهتر بود.
این کره نیست که داره پیشرفت میکنه ، این ماییم که داریم درجا میزنیم

درود به کسایی که برای تکنولوژی ارزش قائلند
عالی بود اگه بشه یه روزی خونمون رو هم لوله کنیم باخودمون ببریم
با وضوح تصویری برابر با ۱۲۰۰ x ۸۱۰ و حجم پیکسلی برابر با یک میلیون مگاپیکسل دارد!؟
کاربردی از گرافن "جادوی قرن 21"
سطح تکنولوژیکی خود را با با آنها در ابعاد مختلف الکترونیک ، خودرو ، صنایع مختلف ؛ سطح رفاه و اقتصاد مقایسه نماییم !
همه چیز دزدیده بودیم به جز این
واقعا خسته نباشید. مثل ما توی حاشیه نیستید.
بابا این تکنولوژی که مال چند سال پیشه، فکر کنم سامسونگ بود تو نمایشگاه هم آورده بود. قدیمیه!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر