بازدید 10813
۴

حضور دوباره اسپانسر در يک سريال سيما

ردپاي موسسه مالي اعتباري که حامي اين سريال شده نه‌تنها در باکس آگهي‌هاي پيش و ميانه سريال و ورودي آن ديده مي‌شود که در سکانس‌هاي بسيار تاثير‌گذار آن تابلو اين موسسه اعتباري مقابل چشمان بينندگان قرار مي‌گيرد
کد خبر: ۴۱۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ 12 July 2014
زينب تقوايي، تهيه‌کننده مجموعه تلويزيوني «مدينه» مي‌گويد سعي ‌شده حضور اسپانسر اين سريال به‌صورت اغراق‌شده‌اي به نمايش گذاشته نشود. با اين حال، برخلاف نظر او، ردپاي موسسه مالي اعتباري که حامي اين سريال شده نه‌تنها در باکس آگهي‌هاي پيش و ميانه سريال و ورودي آن ديده مي‌شود که در سکانس‌هاي بسيار تاثير‌گذار آن تابلو اين موسسه اعتباري مقابل چشمان بينندگان قرار مي‌گيرد. همچنين زيرنويس تلويزيون نيز اين موسسه اعتباري را تبليغ مي‌کند.

به گزارش شرق، رسم حضور شاخص و به‌اصطلاح گل‌درشت حامي مالي مجموعه تلويزيوني هرچند به امسال و اين ماه رمضان بازنمي‌گردد اما از سريال نوروزي سيروس مقدم که اتفاقا کارگردان سريال مدينه هم هست، باعث بروز انتقاداتي شد. اين‌بار هم در سريال مدينه، مقدم مانند پايتخت3 اسپانسر را در متن فيلم آورده است.

به‌طورمثال در صحنه‌اي که پنجشنبه‌شب از اين سريال پخش شد در صحنه‌اي مدينه -با بازي پريوش نظريه- که خانه و فرزند ناخوانده‌اش را از دست داده است داخل ماشين به‌سمت شمال مي‌رفت و با حال بد به شيشه ماشين تکيه داده بود که تصوير تابلو اين موسسه اعتباري روي شيشه ماشين نشان داده شد؛ صحنه‌اي که در چند قسمت قبلي هم به گونه‌هاي ديگري ديده شد. با اين‌همه تقوايي به «شرق» مي‌گويد سعي شده اغراق‌آميز نباشد: «سعي کرديم حضور اسپانسر در سکانس‌هاي فيلم کمتر به چشم بيايد. بعضي از شب‌ها شما اصلا اين اسپانسر را نمي‌بينيد. سعي شده در بطن کار به حامي مالي فضايي داده شود و تلاش شده که خيلي اغراق‌آميز نباشد. در حد چند پلان عبوري و محو از اين اسپانسر ياد کرديم و فکر نمي‌کنم که اين موضوع خيلي باعث آزار باشد.»

تقوايي که هفته گذشته، به‌همراه گروه سازنده براي فيلمبرداري قسمت‌هاي باقيمانده سريال به شمال کشور رفته بود، درباره حضور اسپانسر در سکانس‌هاي سريال گفت: «فکر مي‌کنم شما با ذهنيت پايتخت اين فيلم را ديديد و با آن مدينه را قضاوت مي‌کنيد.» تقوايي البته اين را رد نکرد که اين تبليغ‌ در بطن سريال هم هست: «اگر آنچنان که مي‌گوييد اين تصويرهاي متعدد از حامي مالي، مخاطب را آزار می‌دهد آن را کمتر خواهيم کرد؛ يعني هرجايي که بخواهد به کليت مجموعه آسيب برساند قطع خواهد شد. شک نکنيد. اين را در قرارداد با موسسه اعتباري هم عنوان کرديم. تا الان من به موردي برنخورده‌ام که مردم ناراضي باشند و به کار ضربه‌اي وارد کرده باشد. با اين‌همه مخاطب براي ما از هر اصل ديگری بيشتر اهميت دارد.»

او با بيان اينکه برخلاف سريال پايتخت که اسپانسر يک شرکت ساختمان‌سازي بود، اسپانسر اين سريال را بي‌ربط به موضوع سريال ندانسته، گفت: «اين موسسه اعتباري را به اين دليل که موضوع فيلم درباره ربا بود، انتخاب کرديم. زماني که قرار بود مدينه را بسازيم شرکت‌هاي زيادي آمدند و براي حمايت از فيلم با ما مذاکره کردند. اما بيشترشان ربطي به موضوع نداشتند. ما سعي کرديم اسپانسري را انتخاب کنيم که علاوه بر حمايت مالي، بي‌ربط به موضوع فيلم هم نباشد. موضوع فيلم درباره لقمه حلال و جلوگيري از رباست و موسسه‌اي که در زمينه بانکداري اسلامي فعاليت مي‌کند بهترين گزينه بود.»

تقوايي با بيان اينکه موضوع حضور اسپانسرهاي بخش خصوصي در ساخت مجموعه‌هاي تلويزيوني اتفاقي غيرمعمول نيست، تاکيد کرد: «زماني که مذاکره مي‌کرديم تاکيد کرديم که قرار نيست تبليغ گل‌درشت در فيلم مشخص باشد. اما به‌هرحال بحث اسپانسرهاي مالي در فيلم‌ها موضوع عجيب‌وغريبي نيست و سال‌هاست به‌عنوان يک اصل در همه کمپاني‌هاي فيلمسازي هم وجود دارد. ما هم براي تامين بخشي از هزينه‌هاي سريال ناگزير به همکاري با يک اسپانسر بوديم. با اين‌همه سعي کرديم اين حامي مالي را به‌صورت گل‌درشت نشان ندهيم. از سوي ديگر، اينکه يک موسسه مالي اعتباري آمده و پشت يک مجموعه تلويزيوني قرار گرفته و يک برنامه فرهنگي را حمايت مي‌کند اتفاق مهمي است و بايد تشويق کنيم بيشتر شود.»

يکي از موضوعاتي که برخي از تهيه‌کنندگان تلويزيوني تاکيد مي‌کنند اینکه در ساخت سريال‌ها مسوولان سيما از‌ آنها درخواست مي‌کنند که به‌دنبال اسپانسر باشند. تقوايي با بيان اينکه در قراردادش چنين درخواستي وجود نداشت، گفت: «من نديدم به‌صورت شرط از سوي صداوسيما براي تهيه‌کننده‌ها اعلام شود که به‌دنبال حامي مالي باشيد. البته اين را در مورد خودم مي‌گويم از برخي از همکارانم شنيدم که اين درخواست را از آنها داشته‌اند. اما اينکه به‌عنوان تهيه‌کننده، به دنبال هزينه‌هاي ساخت مجموعه خارج از صداوسيما باشيد خيلي هم خوب است و هزينه‌ها با بوروکراسي کمتري در دست عوامل قرار مي‌گيرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
میدونم ربطی شاید به این موضوع نداره ولی دیشب وسط پخش سریال دونگی شبکه تماشا ، 13 دقیقه پیام بازرگانی پخش شد !!!!!!! سریال یادمون رفت کجا بود !!!!!!
خو مگه چیه بابا به این میگن تبلیغات همه دنیا هم همینطور حالا باز هی گیر بدینننننننننننننننن
اسپانسر داشتن چه عیبی دارد؟؟؟
اسپانسر داشتن هیچ عیبی ندارد اما من نمیدونم اگه قراره بودجه صداوسیما ازتبلیغات تامین بشه پس چرا اسمشو گذاشتن رسانه ملی؟ خب خصوصی بشه که لااقل دراختیار همه بشه نه یه اقلیت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست