بازدید 84016

سه کاربرد فوق‌العاده از وب‌کم که تاکنون نمی‌دانستید!

وب‌‌کم شاید یکی از سخت‌افزارهای بسیار کم‌کاربرد در رایانه و لپ‌تاپ باشد و دلیل اصلی آن اینکه این سخت‌افزار کاربرد اصلی خود را در تماس‌های تصویری آنلاین می‌بیند که آن هم به دلیل سرعت خوب اینترنت برای کاربران ایرانی چندان کارایی ندارد! اما با این حال، ما سه راه متفاوت را به شما نشان می‌دهیم تا از این عضو تنبل بیشتر کار بکشید!
کد خبر: ۴۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 24 June 2014
سه استفاده جالب از وب کم که تا به حال نمی‌دانستید!وب‌‌کم شاید یکی از سخت‌افزارهای بسیار کم‌کاربرد در رایانه و لپ‌تاپ باشد و دلیل اصلی آن اینکه این سخت‌افزار کاربرد اصلی خود را در تماس‌های تصویری آنلاین می‌بیند که آن هم به دلیل سرعت خوب اینترنت برای کاربران ایرانی چندان کارایی ندارد! اما با این حال، ما سه راه متفاوت را به شما نشان می‌دهیم تا از این عضو تنبل بیشتر کار بکشید!

به گزارش «تابناک» واقعیت این است که شاید کاربران به وب‌کم چندان و آن گونه که باید جدی نگاه نمی‌ک‌ند؛ اما در حقیقت وب‌کم چشم سیستم شما برای دیدن دنیاست و بسیاری از کارهای متفاوت است که این چشم می‌تواند برای شما انجام دهد. ما در اینجا می‌خواهیم سه روش جالب برای استفاده از این چشم با استعداد را به شما نشان دهیم. مسلما شما نیز می‌توانید خود راه‌های بیشتری برای استفاده از آن‌ کشف کنید.

سه استفاده جالب از وب کم که تا به حال نمی‌دانستید!

1 – بازی‌ها و پخش موسیقی را کنترل کنید

ابزارها و سخت افزارهای بسیاری برای کنترل عملیات سیستم از طریق Motion یا Gesture وجود دارد؛ اما در پخش موسیقی برای انجام عملیات ابتدایی نظیر Play، Pause و Stop وب‌کم شما به تنهایی کفایت می‌کند. نرم افزار Flutter (لینک وب سایت اصلی) که اکنون گوگل آن را خریده‌، نرم افزاری است که به واسطه آن می‌توانید با نرم‌افزارهایی چون VLC و iTunes ارتباط بر‌قرار کنید و با‌ وب‌کم خود کنترل موسیقی را در دست بگیرید.

همچنین نرم‌افزار CamSpace (لینک وب سایت اصلی) که تنها برای کاربران ویندوز است، به شما اجازه می‌دهد، با ساختن یک فرمان مقوایی کنترل فرمان را در بازی‌هایی چون Need For Speed شبیه‌سازی کنید. البته باید دقت کنید که رنگ مقوا به رنگ لباس‌های شما نباشد‌.

سه استفاده جالب از وب کم که تا به حال نمی‌دانستید!

2 ـ گرفتن عکس در فواصل زمانی منظم

دقیقا! چشم رایانه شما می‌تواند برای شما در فواصل زمانی که خود تعیین می‌کنید از فضای یک اتاق یا یک سوژه خاص عکاسی کند. به این ترتیب، شما می‌توانید از وب‌کم خود به عنوان یک دوربین مدار بسته استفاده کنید و در یک شبانه روز محیط کار یا اتاق خود را فیلمبرداری کنید!

همچنین دانشجویان می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی خود از این قابلیت استفاده کنند؛ برای نمونه، چنانچه قرار است از روند رشد یک گیاه در زمان معین عکاسی کنید، این قابلیت به شدت به کمک شما خواهد آمد و شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی رها خواهد کرد.

نرم افزار Gawker برای Mac (لینک وب سایت اصلی) یکی از نمونه نرم‌افزارهایی است که این قابلیت در وب‌کم شما را فعال‌ می‌کند. همچنین SkyStudioPro برای ویندوز (لینک وب سایت اصلی) ابزاری رایگان است که هم قابلیت Motion Detection یا تشخیص حرکت را داراست و هم قابلیت عکاسی در فواصل زمانی معین‌.

سه استفاده جالب از وب کم که تا به حال نمی‌دانستید!

3 ـ ‌سیستم خود را Login ‌یا آن را Unlock کنید

گذرواژه‌ها کمی قدیمی به نظر می رسند؛ نه؟ شما می‌توانید به قابلیت Login خودکار با تشخیص چهره یا Facial Recognition از گذرواژه‌ها برای ورود به سیستم خود عبور کنید. اکنون نرم‌افزار KeyLemon برای ویندوز و Mac در این مسیر پیشتاز است؛ اما متأسفانه بهای این نرم‌افزار حدود 40 دلار است.

اما در مقابل می‌توانید از نرم‌افزار Rohos Face Login استفاده کنید که ابزاری رایگان است (لینک وب سایت اصلی). البته امکانات آن هم به اندازه یک نرم‌‌افزار رایگان است.

واقعیت آنکه تشخیص چهره یک پروژه سنگین و هزینه‌بر است. پیش از این گفته می‌شد، قرار است ویندوز 8 با قابلیت تشخیص چهره روانه بازار شود؛ اما هیچ گاه این شایعه به واقعیت نپیوست، شاید به این دلیل که تشخیص چهره هنوز چندان دقیق کار نمی‌کند.

سه کاربرد فوق‌العاده از وب‌کم که تاکنون نمی‌دانستید!

در پایان اینکه بسیاری از ابزارهای ساخته شده برای وب‌کم‌ها به آن اندازه جذاب نیستند که شما را برای مدت‌ طولانی متحیر و سرگرم کنند؛ اما واقعیت این است که به اندازه کافی کاربردی هستند که بسیاری از امور را برای شما آسان کنند. پیش از این در یک گزارش به نرم‌افزاری پرداختیم که با تشخیص حرکات سر و دست ماوس سیستم را به خوبی از طریق وب کم کنترل می‌کرد و در خصوص کاربرد آن برای معلولین صحبت کردیم.

پس چشم سیستم خود را بیش از این جدی بگیرید!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۷
سایت تون بعلت اشکالات فنی سایت بد بالا میاد یادیر بالا میاد...لطفا لااقل جهت صرفه جویی دروقت واینترنت ملت پرتال های خبری مثل سایت رهبری طراحی بشن مثلا که زود بالا بیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
سیستم خودت را درست کن تا خوب بالا بیاد.
سیستم شما حتما" آلوده است به خاطر فیلتر شکن های که مصرف میکنی
عالی بود مرسی
ممنون تابناک مطلب بسیار مفیدی بود خدا کنه مسئولین هم با اینترنت مثل کالای لوکس برخورد نکنند و هم چنین از این حالت امنیتی در بیاد...
چرا من میدونستم.
جالب بود
بسم حق

جدی ؟
عکس برداری ؟
نمیدونستم
ممنون :)
با سلام ظاهرا سایت دانلود CamSpace فیلتر هست
ممنون از مطالب مفیدتون
می خواستم بدونم آیا این نرم افزار SkyStudioPro موقعی که سیستم خاموش هم باشه کارآیی داره یا فقط وقتی که سیستم روشنه میشه ازش استفاده کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
طبعا زمانی که سیستم روشن باشه میشه باهاش عکاسی کرد.
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
خودت چی فکر میکنی؟؟؟؟ D:
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
manzooresh monitore laptape
با سلام به دوستان
من یک مشکل در پخش فایل های ویدویی در اینترنت دارم و ممنون میشم کمکم کنید. ظاهرا این مشکل رو خیلی ها برخوردند. من جدیدا نمی تونم یک فایل ویدئویی رو ببینم تا زمانی که بطور کامل لود شود. نمی دونم چه جوری می تونم این مشکل رو حل کنم. تابناک ممنون میشم تو هم اگه می تونی کمکم کنی. من یه سرچ تو اینترنت کردم و انگار خیلی ها این مشکل رو که ظاهرا از flash player هست رو دارند. اما نتونستم بفهمم چه جوری حل میشه.
ویندوز 8 تشخیص چهره رو داره!

چند وقت پیش برای یکی از بستگان یه لپ تاپ لنوو خریدیم،ویندوز 8 اورجینال روش داره و سیستم لاگینش هم تشخیص چهره است و انصافا هم خوب کار میکنه...
دوستان تابناکی بحث امنیت فراموش نشه.
دقت کنید
انین گوگل داره تمام شرکت هایی که به نوعی میتونه از طریقشون به اطلاعات مردم دنیا دسترسی داشته باشه رو یا میخره، یا خودش ایجاد میکنه!
مرورگر کروم، جیمیل، شبکه اجتماعی، و کلی از این چیزای دیگه که هر کدوم به نوعی میتونن بخش عظیمی از اطلاعات مردم رو به سمت گوگل سرازیر کنند!
الان گوگل روی نرم افزاری تمرکز کرده که به طور مستقیم با دوربین شما سروکار داره! و قطعا میتونه حتی از شما عکس بگیره و به گوگل مخابره کنه تا گوگل تصویر شما رو هم داشته باشه!
دو روز دیگه گوگل مطمئنا میره سمت نرم افزارهایی که با ماوس لپتاپ سروکار دارن! که بتونه اثر انگشت شما رو هم برداره!
یادتون نره که همین گوگل سال پیش 9000 بار گزارش به سازمان سیا داده!
ممنون تابی جون عالی بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان