بازدید 6213

تظاهرات هواداران عبدالله عبدالله در کابل

هزاران نفر از شهروندان کابل روز شنبه به طرفداری از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کابل تظاهرات کردند.
کد خبر: ۴۰۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲ 21 June 2014
هزاران نفر از شهروندان کابل روز شنبه به طرفداری از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کابل تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، این افراد شنبه در مناطق مختلف شهر کابل پايتخت افغانستان از جمله پل چرخی، غرب کابل، خیرخانه و برخی دیگر از مناطق این شهر با سردادن شعارهایی برضد رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات به خیابان ها ریختند.

تظاهرکنندگان خواهان محاکمه و بازداشت ضیاءالحق امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات و محاکمه آنانی شدند که به گفته معترضان در تقلب گسترده در انتخابات دست داشته اند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای ˈامرخیل خیانت می کند، کرزی حمایت می کندˈ ، ˈدزدان رای ما باید دستگیر و محاکمه شوندˈ ، ˈ تا آخرین قطره خون خود، از رای خود حفاظت می کنیمˈ ، ˈرای ما خون ماستˈ خواهان برکناری فوری امرخیل شدند.

تظاهرکنندگان این اقدام را گام نخست برای برآورده شدن خواسته هایشان دانسته و تهدید کردند که درصورت عدم توجه به خواسته های آنان ؛ اعتراض های مدنی به زودی سراسر کشور را فراخواهد گرفت.

تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به رهبری ˈعبدالله عبداللهˈ طی چندین کنفرانس مطبوعاتی در روزهای گذشته، نگرانی خود را از تقلب و تخلف گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد ماه اعلام کرده و خواهان به تعلیق درآمدن وظیفه ˈامرخیلˈ شدند که گفته می شود در تقلب دست داشته اند.

تظاهرکنندگان با صدور قطعنامه، خیمه های اعتراضی خود را در منطقه دهمزنگ شهر کابل برپا کردند و دست به تحصن زدند.

در این قطعنامه آمده است: در 10 استان کشور، تقلبات گسترده با تبانی کمیسیون انتخابات و همکاری امرخیل صورت گرفته، امرخیل بایستی فورا از وظیفه اش برکنار شود.

در قطعنامه آمار مشارکت مردم در انتخابات دور دوم مبالغه آمیز و دور از واقعیت خوانده شده و تظاهرکنندگان خواهان ارائه آمار واقعی از مشارکت مردم در دور دوم انتخابات شده اند.

در قطعنامه آمده است که در برخی استان های افغانستان، صندوق ها به طور مهندسی شده پر شده و باید آرای واقعی مردم از آرای غیرواقعی جدا گردد.

آنها اخیرا اعلام کردند که کمیسیون انتخابات تا زمان برآورده شدن خواسته های مردم افغانستان، باید روند شمارش آرا متوقف کند و درغیر این صورت نتیجه ی اعلام شده از سوی کمیسیون را نمی پذیرند.

این درحالی است که حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان از مداخله سازمان ملل متحد به خواست عبدالله عبدالله استقبال کرده و آن را گام مثبت برای پایان دادن به تظاهرات دانسته است.

ازسوی دیگر ؛ کرزی به نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیشنهاد کرده است که از طریق معاونان ریاست جمهوری مشکلات خود را حل وفصل کنند.

انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان پس از آن به جنجال کشیده شد که عبدالله عبدالله کمیسیون انتخابات و بطور مستقیم ˈضیاءالحق امرخیلˈ رییس دبیرخانه این کمیسیون را متهم به تقلب به نفع نامزد رقیبش کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار