بازدید 2710

برگزاری تمرین‌های مختلف در دستور کار هلال احمر

کد خبر: ۴۰۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱ 21 June 2014
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: برگزاری تمرین های مختلف امداد و نجات بمنظور ایجاد حالت تحرک، حضور دائم، آمادگی و شبیه سازی صحنه های واقعی وقوع انواع حوادث احتمالی کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رییس سازمان امداد و نجات افزود :ارائه خدمات امداد و نجات، نخستین اقدامی است که باید پس از بروز هر نوع حادثه طبیعی، غیر طبیعی، انسان ساخت و اعلام وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده، با توجه به گستردگی حادثه از سوی گروه های امدادرسان به آسیب دیدگان و متاثرین از حوادث یادشده ارایه شود.

وی گفت: از آنجاییکه دسترسی فوری به ارایه خدمات امدادی در حوادث یادشده، نقش اصلی را در ثبات جامعه آسیب دیده و روند آرامش حادثه دیدگان ایجاد می کند، برگزاری تمرین های امداد و نجات در راسـتای نیل بـه ایـن هدف در دستور کار سازمان امداد و نجات قرار گرفته است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در اجرای این تمرین های امدادی، برنامه های مختلفی از جمله آشنایی امدادگران و نجاتگران هلال احمر با شرایط اضطراری عمومی و پیچیده، آواربرداری، نشانه گذاری، زنده یابی، جسد یابی، امداد و نجات جاده ای، امداد و نجات هوایی، اسکان و تغذیه اضطراری، حمایت های روانی و روانشناختی، جستجو و نجات در سیلاب، نجات از ارتفاع و فضاهای معلق، بکارگیری از سامانه های رادیویی و مخابراتی و ارائه خدمات پایه امداد و کمک های اولیه در انواع حوادث در دستور کار قرار دارد.

به گفته کولیوند، همچنین نیروهای شرکت کننده در این تمرین های امدادی با کسب تجربه میدانی با افراد آسیب دیده، حادثه دیده، منطقه متاثر از حادثه، ارزیابی های اولیه و ثانویه حادثه، جستجو در محل حادثه، دستگاه های زنده یاب، دوربین های دید در شب، نجات فنی، امدادرسانی، اسکان اضطراری گروهی و اُردوگاهی آشنا خواهند شد.

وی تصریح کرد، بزرگترین و کاربردی ترین مزیت برگزاری این تمرین های امداد و نجات، بکار گیری سیستم «مونیتورینگ» است که فرماندهان برگزاری این تمرین ها می توانند با استفاده از سیستم یاد شده تصاویر اجرای تمامی مراحل اجرا و برگزاری این تمرین ها را ثبت، تجزیه تحلیل و به عنوان یک تجربه موفق امدادی برای استفاده سایر امدادگران و نجاتگران گروه های اعزام سریع هلال احمر در سراسر کشور استفاده کنند.

به گفته کولیوند، در تمام حوادث های طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت گروه های امداد و نجات هلال احمر نقش های حساس و مهمی را در خدمات رسانی به حادثه دیدگان و متاثرین از اینگونه حوادث ایفا می کنند که یکی از مهم ترین این نقش ها، ارایه خدمات متنوع پیش بیمارستانی به آنها قبل از رساندن آنان به مراکز درمانی و بیمارستانی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی