بازدید 3083

چه چیزهایی دانشگاه را اسلامی می‌کند؟

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: اموری چون داشتن نمازخانه، برگزاری نماز جماعت و تفکیک جنسیتی اعمال دینی است و نه علم دینی؛ تنها چیزی که دانشگاه را اسلامی می‌کند، دانش اسلامی است.
کد خبر: ۴۰۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ 21 June 2014
آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: اموری چون داشتن نمازخانه، برگزاری نماز جماعت و تفکیک جنسیتی اعمال دینی است و نه علم دینی؛ تنها چیزی که دانشگاه را اسلامی می‌کند، دانش اسلامی است.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر ضرورت سامان پذیرفتن دانشگاه‌های کشور بر اساس علم و دانش، اظهار کرد: زمانی دانشگاه، اسلامی خواهد شد که براساس علم سامان پذیرد.

وی با بیان این‌که «برای اسلامی شدن دانشگاه باید دانش، اسلامی باشد» افزود: اسلامی شدن دانشگاه یک راه دارد و دیگر هیچ، و راهش این است که دانش آن اسلامی باشد و سایر مسائل امور فرعی است.

وی بر ضرورت شناخت تفاوت‌های اعمال دینی با علم دینی بیان کرد: اموری چون داشتن نمازخانه، برگزاری نماز جماعت و تفکیک جنسیتی اعمال دینی است و نه علم دینی. درس خواندن برای رضای خدا و مسائلی که عنوان کردم، دانشگاه را اسلامی نمی‌کند و علم دینی تنها چیزی است که دانشگاه را اسلامی می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «دانشگاه اگر اسلامی باشد برای مملکت و نظام مفید است» اظهار کرد: ما باید حواس خود را جمع کنیم و بدانیم زمانی دانشگاه برای مملکت مفید خواهد بود که اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مسائلی چون نمازخانه، تقلب نداشتن در امتحانات و این که خروجی دانشگاه به سود مملکت باشد فرعی است، وظیفه یک مسلمان اجرای آنها است، اما دانشگاه را اسلامی نمی‌کند، تنها چیزی که دانشگاه را اسلامی می‌کند دانش اسلامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز،‌ جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما هر چه کشیدیم از بیگانه بوده؛ اما همیشه به برکت اسلام یک سروگردن از خیلی‌ها بالاتر هستیم. جنگ جهانی اول و دوم را آنها راه اندازی کردند و حاصل کارشان کشته شدن میلیون‌ها آدم بود و ما هیچ گاه چنین کارهایی را نکرده‌ایم. اینکه می‌بینید امروز آنها دم از دموکراسی می‌زنند به خاطر همین آدم کشی‌ها است و تا کجا می‌خواهند جنگ کنند. چه ۱+۵ چه ۲+‌۳ این‌ها از بس آدم کشته‌اند خسته شده‌اند و الان هم هرچه جنگ است از سوی همین‌ها رخ می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس