بازدید 3197

جزئیات جلسه شورای رقابت

کد خبر: ۴۰۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸ 21 June 2014
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به اینکه خودروسازان در نشستی که با شورای رقابت داشتند بر سر تعیین قیمت خودرو های داخلی به توافق رسیدند.گفت: شورا برای اینکه بتواند مصوبه خود را اجرایی و این مصوبه از پشتوانه قانونی لازم و عواملی که موجبات اجرای صحیح و کامل آن را فراهم کند بر 5 شرطی که درباره قیمت گذاری خودرو مطرح است، تاکید دارد.

عیسی امامی در گفت وگو با خانه ملت با تشریح جزئیات جلسه روز چهارشنبه شورای رقابت، گفت: با توجه به اینکه هفته پر التهابی را به واسطه مصوبه شورا در مورد قیمت خودرو و اجرای این مصوبه و اعتراضاتی که از سوی  انجمن خودروسازان و نه خود واحدهای خودروسازی مطرح بود یکی از موضوعات در دستور کار جلسه چهارشنبه شورای بحث قیمت خودرو بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتراض انجمن خودروسازان نسبت به مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت خودرو مسئله مهمی است، افزود: انجمن خودروسازان هر چند وقت یکبار وارد فضای رسانه ای می شود و تحریک و التهابی در زمینه قیمت خودرو ایجاد می کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت تصریح کرد: واحدهای خودروساز هستند که خوشبختانه این واحدها با شورای رقابت همراهی لازم  و تعامل مثبتی دارند.

انجمن خودورسازان،عامل اصلی التهاب بازارخودرو در هفته گذشته

این نماینده مردم در مجلس نهم  ادامه داد: عملکرد انجمن خودروسازان باعث شده است اقدامات و تلاش های شورای رقابت و موضع گیری های دولت فضا از حالت منطقی خارج  و ملتهب شود.

امامی گفت: شورا برای اینکه بتواند مصوبه اش را اجرایی کند و این مصوبه از پشتوانه قانونی لازم  و عواملی که موجبات اجرای صحیح و کامل آن را فراهم کند بر 5 شرطی که درباره قیمت گذاری خودرو مطرح است، تاکید دارد.

وی  با یادآوری اینکه از شروط مطرح شده این است که اگر قرار است قیمت خودرو افزایش هم داشته باشد باید یک منطق علمی داشته باشد، افزود: این منطق علمی توجه به کیفیت خودرو و استانداردها ، افزایش ظرفیت ها ، رسیدن تولیدات به دست مصرف کننده نهایی و برداشتن حاشیه های بازار است.

اصلاح ساختار قراردادها و حذف حاشیه های بازار خودرو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: موارد فوق در جلسه روز چهارشنبه شورای رقابت به دقت مورد بررسی قرار  گرفت  و  شورا بنادارد همه این موارد در اجرای مصوبه مورد نظر قرار گیرد تا امکان درصد افزایش مد نظر در رابطه با قیمت خودرو اعمال شود، در غیراینصورت قیمت خودرو حتی کاهش خواهد داشت.

امامی گفت: ساختار قراردادها با حضور خودروسازان و تیم کارشناسی شورا بررسی شد و به جایی رسیدند که این قراردادها حالت یک طرفه نداشته باشد و حقوق مصرف کننده و تولیدکننده تومان حفظ شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: موضوع ساختار قراردادها مثل گذشته که خودروسازان یک جانبه روی بحث تفاوت قیمت ها با توجه به کیفیت خودروها صرف نظر می کردند نخواهد بود و همه این موارد اصلاح شد و در مراحل تصویب شورا قرار دارد.

وی بحث اینکه تولیدات خودروسازان مستقیما به دست مصرف کننده برسد را محور دیگر جلسه روز چهارشنبه شورای رقابت عنوان و تصریح کرد: اینکه مصرف کننده بتواند از قیمت کارخانه ها برخوردار شود و نه اینکه با حاشیه های مدیریت شده بوجود آمده در بازار  خودرو تهیه کند نیز بررسی شد و این اعتقاد وجود دارد که می توان با استفاده از ظرفیت کارشناسی دو طرف این حاشیه ها را مدیریت کرد.

تعهدخودروسازان به افزایش ظرفیت تولید

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت  افزود: موضوع بعدی میزان ظرفیت تولید بود که خودروسازان متعهد شدند به موجب این مصوبه ظرفیت تولید خود را افزایش دهند و شورا به نحوی بنا دارد در این زمینه کار کند.

امامی گفت: اگر می خواهیم جامعه به سمت آرامش رود و فضای کسب وکار رونق گیرد پیشنهاد می کنیم دوستان ما در واحدهای خودروسازی به دنبال این باشند که با شورا همکاری کنند و   کیفیت خودرو روز به روز افزایش یابد و اعتماد عمومی را جلب کنند و اعتبار لازم موجب شود به قیمت های مد نظر خود دست یابند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: امروز در دنیا صنعت خودرو بازار کسب وکار  غنی دارد و ما توانستیم علاوه بر گسترش ظرفیت داخلی به بازار منطقه وارد شده  و  در برخی موارد سرمایه گذاری کنیم بنابراین نباید بگذاریم شیطنت عده ای افراد معلوم الحال باعث زمین خودرن صنعت خودرو که دومین صنعت کشور است، شود.

امامی تاکید کرد : آنچه مسلم است خودروسازان باید بر روی کیفیت خودرو کار کنند و با کیفیت بخشی به دنبال افزایش قیمت ها باشند که قطعا با این روند مردم هم راضی خواهند بود که برای داشتن خودروی با کیفیت پول بیشتری بپردازند.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به اینکه مشکل این است که خودروی داخل قابل رقابت با خارج نیست و مردم سخت شان است پول بدهند، یادآور شد:  مردم برای خودروها ی خارحجی که اطمنیان بیشتری دارند و خدمات پس از فروش خوبی ارائه می دهند اشتیاق بیشتری دارند چراکه خودروسازان خارجی همیشه به فکر پول نیستند و اول به دنبال اعتماد اند تا بعد از آن بتوانند سود بیشتری کسب کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار