بازدید 12248

گلایه امام جمعه اصفهان از برگزاری اردوهای مختلط

امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه از ترویج فساد و گناه و علی‌الخصوص برگزاری اردوهای تفریحی مختلط برخی جوانان در استان گلایه و انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۰۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹ 20 June 2014
امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه از ترویج فساد و گناه و علی‌الخصوص برگزاری اردوهای تفریحی مختلط برخی جوانان در استان گلایه و انتقاد کرد.

به گزارش فارس از اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران اظهار کرد: از خداوند متعال با تمام وجود خواستاریم که رحمت و لطف و توفیق کسب فیض از برکات روزهای پایانی ماه مبارک شعبان را نصیب ما بفرماید.

وی بیان کرد: طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه، این امام بزرگوار در توصیه‌ای به یاران خود می‌فرماید مومنان و شیعیان ما هرگز از کسانی نیستند که دیگران را از کار منکری نهی می‌کنند ولی خود ترک منکر نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه 128 نهج‌البلاغه گفت: برطبق این خطبه امیرالمومنین (ع) از ترویج فساد و گناه و نبودن افرادی برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گلایه می‌کند و می‌فرماید با این شرایط مردم جامعه هرگز در جوار رحمت خداوند قرار نخواهند داشت.

طباطبایی‌نژاد نیز در ادامه خطبه‌های خود از ترویج فساد و گناه در استان و همچنین برگزاری برخی اردوهای تفریحی مختلف دختران و پسران که بعضا هم شنیده می‌شود حجاب‌های دختران و زنان برداشته می‌شود و به رقص می‌پردازند به شدت گله‌مند شد و اظهار کرد: آیا با این شرایط می‌توان انتظار رحمت عمومی و برکت همگانی از سوی خداوند داشت در حالی که رضایت خداوند را کسب نکردید؟

وی اذعان کرد: از جمیع توصیفات و توصیه‌های روایتی ائمه اطهار در می‌یابیم که آمرین به معروف و ناهیان از منکر خود باید عاملان و فاعلان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته جاری اظهار کرد: از بیستم ماه شعبان تا اول ماه مبارک رمضان دهه بهداشت، نظافت و تکریم مساجد است.

طبق روایات مساجد بیوت خداوند در روی زمین است و هر کسی در آن وارد شود زائر خداوند محسوب می‌شود.

وی در ادامه خطبه با تشویق، ترغیب و حمایت از گروه‌های فعال استان که در قالب مجمع خیرین مسجد‌ساز فعالیت‌ می‌کنند از قصد آنها برای ساختن 1010 مسجد در سال 93 خبر داد و خواستار کمک و حمایت مردم و ارگان‌ها به آنها شد.

امام جمعه اصفهان به 30 خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و گفت: شهید چمران مورد علاقه حضرت امام بود.

وی تاکید کرد: وظیفه همه مسلمین و شیعیان تبلیغ اسلام است و تبلیغ دین وظیفه و ویژه فقط روحانیون و سازمان‌های تبلیغاتی اسلامی نیست گرچه این سازمان عهده‌دار آن مسئولیت خطیر از نظر قانونی و حقوقی است.

طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: داعشی‌ها و تکفیری‌ها تنها گوشه‌ای از دین را متوجه شدند و وجوه اصلی و محتوای دین اسلام را نفهمیدند و جزء منحرفین به شمار می‌آیند.

وی در ادامه اشاره‌ای به روز اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در آب کرد و متذکر شد: زاینده‌رود حیات اصفهان است و شهر اصفهان حیات کشور محسوب می‌شود و مسئولان استانی و کشوری باید بالاترین هزینه را صرف احیای زاینده‌رود و ساماندهی بحران کم‌آبی استان بکنند.

وی در پایان با انتقاد صریح از عدم مدیریت‌های صحیح و گام برنداشتن مسئولان در راستای بهبود حریم رودخانه گفت: باید با این شرایط بحرانی به فکر راه‌حل‌های عملی و موثر از جمله ساماندهی حریم رودخانه، یکسان‌سازی عرض رودخانه در طول مسیر رودخانه و دیگر موارد باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار