بازدید 7576

زوار انفرادی عتبات از مرز مهران تردد کنند

150 نفر روزانه در هماهنگی با فرمانداری این شهرستان می توانند به صورت انفرادی راهی شهرهای مذهبی عراق شوند.
کد خبر: ۴۰۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷ 19 June 2014
استاندار ایلام گفت: زائران انفرادی عتبات عالیات عراق می توانند از این پس از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات و شهرهای مقدس این کشور سفر کنند.

محمدرضا مروارید عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: 150 نفر روزانه در هماهنگی با فرمانداری این شهرستان می توانند به صورت انفرادی راهی شهرهای مذهبی عراق شوند.

وی تاکید کرد: رفت‌وآمد انفرادی زائران ایرانی ازمرز مهران به کشور عراق افزون بر این که خواسته دیرین گردشگران مذهبی به شمار می رود از مطالبه های اصلی مردم و مسوولان ایلامی از سازمان ها و مقام های متولی این کار است.

استاندار دولت تدبیر وامید درایلام ادامه داد : مدیران ارشد استان سال هاست تلاش می کنند که مجوز تردد وسفر گردشگران مذهبی به صورت انفرادی به کشور عراق صادر شود که سرانجام در پی مذاکره های متعدد وفشرده با مسوولان حج وزیارت کشور وهمچنین دیدار تازه با رییس این سازمان موافقت نخستین برای آزاد شدن تردد فردی انجام شد.

مروارید اضافه کرد: با توجه به این موضوع به زودی زوار و مسافران می توانند به صورت انفرادی از مرز مهران راهی کشور عراق شوند.

وی یادآور شد: در مرحله نخست از این پس روزانه 150 گردشگر مذهبی و سیاحتی می توانند با تهیه و دریافت روادید سفر و با هماهنگی فرمانداری به شکل فردی به کشور عراق سفر کنند.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: برداشتن ممنوعیت سفر انفرادی زوار و گردشگران به عراق از پایانه مرز بین المللی مهران درجنوب باختری ایلام باعث رونق اقتصادی منطقه و استان و همچنین افزایش تردد دوستداران اهل بیت (ع) و زائران عتبات عالیات شود.

مروارید گفت: مهران اکنون یکی از امن ترین مرزهای رسمی جمهوری اسلامی ایران است که تلاش می شود با گسترش زیرساخت ها و افزایش امکانات و خدمات مناسب زمینه رضایت و رفاه حداکثری زوار و مراجعان به این منطقه بیشتر از گذشته تامین شود.

رفت و آمد گردشگران ایرانی به شکل انفرادی پیش از این و در سال های گذشته به علت آنچه «نبود امنیت کافی در عراق» اعلام شد از مرز مهران به کشور همسایه ممنوع بود.

مهران به سبب نزدیکی به شهرهای زیارتی و پایتخت عراق، حضور و سکونت شیعیان در استان های آن سوی مرز ومسیر تردد درکنار پیوندهای مذهبی، قومی وفرهنگی مردم مناطق مرزی وبخشی ازبغداد با جامعه استان ایلام، امن ترین مسیر رفت وآمد ومرز جمهوری اسلامی ایران در همسایگی عراق به شمار می رود.

روزانه به طور میانگین پنج هزار نفر از راه این مرز به شهرهای مذهبی عراق و ایران سفر می کنند که نزدیک به چهار هزار نفر از آنان را زوار ایرانی تشکیل می دهند که در قالب کاروان های حج و زیارت به صورت گروهی تردد می کنند.

پایانه مرز بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری ایلام اکنون پر ترددترین مرز رسمی کشور است.

انتظار می رود با برداشتن ممنوعیت تردد زوار انفرادی، حجم سفرهای گردشگری از مهران به کشور عراق افزایش چشمگیری یابد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل