بازدید 34745
مرور روزنامه‌های صبح 29 خرداد ماه؛

کیهان: نشان شوالیه شجریان، نشان وطن‌فروشی است

دولت فرانسه در راستای جنگ نرم کشورهای غربی و با پوشش جایزه فرهنگی و هنری، هرازگاهی نشان شوالیه را به فعالان ناتوی فرهنگی ‌می‌‌دهد. شوالیه‌های تمپلر یا معبد، کسانی بودند که در جنگ‌های صلیبی ده‌ها هزار مسلمان را تکه‌تکه کردند و از دست، پا، سر و بدنشان کوه‌هایی ساختند و در بیت‌المقدس سیلاب خون راه انداختند.
کد خبر: ۴۰۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ 19 June 2014
کیهان: نشان شوالیه شجریان، نشان وطن‌فروشی استروزنامه‌های امروز هم به مانند دیروز از آغاز نگارش متن توافق جامع هسته‌ای در وین خبر می‌دهند. در کنار اخبار مربوط به وین، تصاویر سفر رئیس جمهور به استان لرستان از نقاط مشترک بیشتر روزنامه‌های صبح امروز بود؛ افزون بر اینکه همچنان اخبار مربوط به تحولات تروریست‌ها در عراق، از اخبار مورد علاقه صفحه نخست روزنامه‌های امروز است.

به گزارش «تابناک»، علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام که این روزها کارهایش به شدت مورد انتقاد رسانه‌های منتقد دولت قرار گرفته و برخی از آن‌ها از جمله کیهان روز گذشته از امکان برکناری او سخن گفته‌اند، در صفحه فیس‌بوک خود از سفرش به کرمانشاه و دیدار با فرقه‌های‌ مذهبی و قومی این منطقه از ایران نوشته است.

روزنامه شرق در صفحه سیاسی خود با تیتر «ابلاغ دستور برای حل مشکل «اهل حق» ‌می‌نویسد: «علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در مطلب جدیدی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «اوایل این هفته میهمان مردم خونگرم کرمانشاه بودم. استانی که باید آن را هندوستان ایران نامید چراکه مردم با تنوع فرهنگی و اقوام و مذاهب و پیروان فرقه‌های مختلف همچون قادریه و نقشبندیه و اهل حق... در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز و مهربانانه‌ای دارند؛ یک نمونه خوب از جامعه‌ای که تنوع فرهنگی آن به‌ مثابه شاخ و برگ و گل به درخت تنومند فرهنگ ایرانی، زیبایی و وقار بخشیده است. در اولین برنامه، دیداری صمیمی داشتم با نخبگان و علمای اهل سنت. اهل سنت کرمانشاه غالبا شافعی‌مذهب هستند و عشق به اهل بیت مایه پیوند بیشتر آنها شده است.

برخی از حاضران معتقد بودند آن گونه که باید و شاید از ظرفیت آنها در مدیریت‌ها استفاده نمی‌شود و من اطمینان دادم به مرور برخی از این موانع رفع خواهد شد. در دیدار بعدی فعالان سیاسی و فرهنگی حامی دولت حضور داشتند. گلایه برخی از آنان این بود که دولت در تغییرات، به کندی عمل می‌کند. من سعی کردم بر دو نکته تأکید کنم: اول اینکه هر تغییری باید متناسب با شرایط و در زمان خود رخ دهد و دوم اینکه اصل را باید بر استفاده از همراهان با تفکر عقلانیت و تدبیر قرار داد و کم نیستند از میان اصولگرایان و حتی جریان‌های رقیب انتخاباتی که با این خط‌مشی همفکری و همراهی دارند البته ما با کسانی که ابن‌الوقت هستند و می‌خواهند با فریبکاری که خودشان را همراه نشان دهند مشکل داریم. در دیدار سوم، جمعی از نخبگان پیرو اهل حق حضور داشتند.

بسیاری از مردم و حتی خواص اهل علم تصور نادرستی از پیروان اهل حق دارند و این ناشی از عدم ارتباط مستمر و همدلانه با آنهاست و این باعث شده برخی از پیروان این آیین حتی تصور نادرستی از ریشه معتقدات خود داشته باشند. برخی از حاضران با خواندن متون و اشعار تأکید داشتند که در اصول با دیگر مسلمانان مشترک و البته برای حضرت علی علیه‌السلام جایگاه و شأن والا و ویژه‌ای قایل هستند. از جمله انتقادهای آنها برخی تنگ‌نظری‌هایی بود که در مورد گزینش پیروان اهل حق در ادارات وجود دارد که من قول مساعد دادم که موضوع را پیگیری کنم. علاوه بر آن نسبت به حساسیت‌هایی که نسبت به داشتن شارب (سبیل) در اهل حق وجود دارد گله‌مند بودند. من هم گفتم که این موضوع با ابلاغ دستوری حل شده است و اظهار امیدواری کردم که بتوانیم موضوعات مهم‌تر و اساسی‌تری، همچون حقوق شهروندی همه ایرانیان را بیش‌ازپیش تحقق بخشیم‌».

پس از آنکه شهرام ناظری چندی پیش، نشانه ملی شوالیه فرانسه را دریافت کرد، این جایزه امسال به استاد محمدرضا شجریان رسید‌. روزنامه کیهان در ستون «اخبار ویژه» در خبری درباره نشان شوالیه شجریان چنین می‌نویسد: «در بحبوحه فتنه 88 و زمانی که دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، با ادعای مضحک تقلب، کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی بسته بودند، «محمد رضا.ش» خواننده فتنه‌گر، در حالی که کسب شهرت، ثروت و موقعیت هنری خود را مدیون انقلاب اسلامی بود، در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما، رسانه ملی را از پخش آثارش منع کرد. وی پس از این اقدام عجیب، به گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی پرداخت و ادعاهای پوچ دشمنان ملت ایران را تکرار کرد. این خواننده فتنه‌گر در ادامه اقدامات وطن‌فروشانه خود، به لندن سفر کرد و به دیدار مدیران و مجریان شبکه بی‌بی‌سی فارسی رفت. در این دیدار، علی.ه (خبرنگار مخصوص بی‌بی‌سی فارسی در امور حمایت از فرقه ضاله بهاییت) و ف.آ (خواننده مبتذل در رژیم پهلوی و از فعالین فتنه 88) نیز حضور داشتند. وی در سفر به آمریکا نیز به دیدار هوشنگ سیحون، معمار عضو فرقه ضاله بهاییت و از نزدیکان دربار رژیم پهلوی رفت.

دولت فرانسه در راستای جنگ نرم کشورهای غربی و با پوشش جایزه فرهنگی و هنری، هر از چند گاهی، نشان شوالیه را به فعالین ناتوی فرهنگی اعطا می‌کند. شوالیه‌های تمپلر یا معبد، کسانی بودند که در جنگ‌های صلیبی ده‌ها هزار مسلمان را تکه‌تکه کردند و از دست، پا، سر و بدنشان کوه‌هایی ساختند و در بیت‌المقدس سیلاب خون راه انداختند. افرادی که این نشان را می‌گیرند نیز با ایفای نقشی مشابه همان شوالیه‌ها تقدیر می‌شوند! البته در قلع و قمع کردن فرهنگ اسلامی ایرانی مردمان این سرزمین.

لازم به ذکر است که «شیرین عبادی» (شخصی که صهیونیست‌ها وی را بانوی صلح ایران! نامیده‌اند و فقط در یک مورد وطن‌فروشی، 15 هزار یورو از دولت فرانسه دریافت کرده است)، «محسن مخملباف» (این کارگردان، چند سالی است که در خارج از کشور به ساخت فیلم‌هایی با سفارش جشنواره‌های غربی با درونمایه پورنوگرافیک و سیاه‌نمایی بر ضد ایران مشغول می‌باشد. مخملباف در تازه‌ترین فیلم خود با عنوان باغبان به تبلیغ مستقیم فرقه ضاله بهاییت پرداخته است. این کارگردان، در فتنه 88 نیز به فعالیت گسترده علیه ملت ایران پرداخت و سرسپردگی خود به رژیم غاصب صهیونیستی را با شرکت در جشنواره اورشلیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ثابت کرد)، «یدالله رویایی» (شاعر هتاک که در جریان فتنه سال 88 از خارج کشور آشوب‌طلبان را حمایت می‌کرد که این حمایت‌ها همواره همراه با فحاشی علیه مقدسات اسلامی بود. وی همچنین چندین بیانیه علیه نظام اسلامی امضاء کرده است) و «عباس کیارستمی» (کارگردان ایرانی که در مصاحبه با خبرنگار ایتالیایی که از او پرسیده بود آیا مذهبی است؟ گفته بود: بله به شیوه خودم، اما هم گوشت خوک می‌خورم و هم شراب) برخی دیگر از دریافت‌کنندگان نشان شوالیه فرانسه می‌باشند.

گفتنی است، روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی، در عین حال که با ذوق‌زدگی به بزرگنمایی این خواننده فتنه‌گر در رأس اخبار خود پرداختند، به هیچ عنوان به اسامی دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه اشاره‌ای نکردند‌».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین كشور از راه‌اندازی شبکه‌ای که قرار است اینترنت پاک را مهمان‌خانه‌های مردم کند، سخن گفته است. روزنامه جوان در صفحه نخست خود پایین تصویر سردار نقدی می‌نویسد: «‌رئیس سازمان بسیج مستضعفین كشور، به راه‌اندازی شبكه شهاب در بسیج اشاره كرد و گفت: این شبكه تاكنون به 30 هزار نقطه مشترك رسیده است. سردار محمدرضا نقدی روز گذشته در پرسش و پاسخ در جلسه گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه كشور گفت: شبكه شهاب شبكه اینترانت و پاك است و به زودی این شبكه به خانه‌ها كشیده می‌شود. رئیس سازمان بسیج مستضعفین كشور در پاسخ به ضرورت توسعه پوشش آنتن دهی رسانه ملی گفت: صدا و سیما، قرارگاه و ستادی دارد كه سعی می‌كنند آنتن دهی رسانه ملی را در مناطق بالا برند. وی اظهار داشت: همچنین قراردادی با صدا و سیما داریم تا آنتن دهی را بالا بریم و اكنون مشكل ما تنها روستاهای كوچك نیستند بلكه در شهرها نیز از نظر آنتن دهی شبكه‌ها مشكل داریم. سردار نقدی با عنوان اینكه، درباره تلویزیون نیز انتقادهایی وارد است گفت: برخی صحنه‌‌ها، موسیقی و برنامه می‌تواند تاثیرات مخربی داشته باشند و باید تذكراتی داده تا اصلاح شود.‌»

روزنامه وطن امروز اما تیتر نخست امروز خود را به واکنش اصلاح طلبان در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اختصاص داد‌ه و آن را در عبارت «بازگشت انگلیسی‌ها یعنی اعتدال!» خلاصه کرده و می‌نویسد: «بازگشایی سفارت انگلیس در تهران یعنی اعتدال ایرانی! این را اصلاح‌طلبان حامی دولت می‌گویند. به گزارش «وطن امروز»، بررسی رفتار اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نسبت به افزایش احتمال بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نشان می‌دهد آنان بشدت از این موضوع استقبال می‌کنند. نگاهی به روزنامه‌های دیروز جریان اصلاحات استقبال آنان از این موضوع را نشان می‌دهد تا جایی که برخی از آنها موضوع بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را به تیتر و عکس یک خود تبدیل کردند.

روایت رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت از این ماجرا بسیار قابل تامل است. روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان امروز» از رسانه‌های اصلی حامی دولت که به عنوان رسانه نزدیک به خانواده‌‌هاشمی رفسنجانی نیز شناخته می‌شود در تیترهای اصلی خود در صفحه اول بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را با تیتر «آغاز فصل بازگشت به اعتدال ایرانی» تفسیر کرد.

این روزنامه در حالی این تیتر عجیب را برای گزارش خود برگزیده که در متن این گزارش استدلال‌های عجیبی برای بازگشایی سفارت انگلیس مطرح کرده است، به‌ گونه‌ای که موضوع مبارزه با تروریسم را به نام یکی از موضوعات مهم در بازگشایی سفارت انگلیس در تهران دانسته است. روزنامه اصلاح‌طلب مردمسالاری نیز به استقبال اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره بازگشایی سفارت انگلستان در ایران رفته و تیتر «بازگشایی سفارت انگلیس در تهران» را ‌‌تیتر یک خود انتخاب کرده است.

روزنامه اعتماد، ‌‌دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز «بازگشایی سفارت انگلستان در تهران» را ‌‌یکی از تیترها و گزارش‌های اصلی خود برگزید. روزنامه شرق نیز که رسانه منتسب به نزدیکان ‌محمد خاتمی است، درباره بازگشایی سفارت انگلیس، گزارشی را نوشته ‌که در این گزارش به خوشحالی کاردار غیر‌مقیم انگلیس در تهران اشاره می‌کند و در پایان می‌نویسد، باید منتظر ماند تا ببینیم چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

روزنامه راه مردم نیز عکس یک خود را با کادر بزرگی به ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان اختصاص داد. این روزنامه با تیتر بزرگ در کنار عکس خندان وزیر خارجه انگلیس به استقبال سخنان هیگ رفت و نوشت: «بازگشایی سفارت انگلیس در تهران بزودی».

روزنامه ابتکار از دیگر روزنامه‌های حامی دولت نیز عکس یک خود را به موضوع بازگشایی سفارت انگلستان در تهران اختصاص داد و نوشت: «کلیدی در قفل رابطه تهران- لندن». اینکه مناسبات اصلاح‌طلبان و انگلیسی‌ها یک مناسبات دوستانه و نزدیک است، یک واقعیت غیر‌قابل تردید است. اصلاح‌طلبان چه در دوره دولت خاتمی و چه پس از آن روابط گرمی با انگلیسی‌ها داشته‌اند. رفتار انگلیس در فتنه 88 یکی از بارزترین نشانه‌های این گرمی روابط بوده است. رفتاری که عینا در خط رسانه‌های اصلاح‌طلب در جریان فتنه 88 نیز وجود داشت».

در حالی که روزنامه‌‎ها همچنان از آغاز نگارش متن توافق جامع خبر می‌دهند، روزنامه خراسان در گزارش خود از وین می‌نویسد: «مذاکرات وین 5 به چهارمین روز خود رسیده است و منابع خبری از گفت و گوهای سخت و فشرده ایران و 1+5 در هتل «کوبورگ» خبر می‌دهند. جایی که هیئت‌‌های دوطرف با مذاکرات 2 جانبه، 3 جانبه و ... تلاش می‌کنند تا اختلافات را کاهش دهند و کاری که باید 35 روز پیش در مذاکرات وین 4 می‌شد را این بار بالاخره انجام دهند و نگارش متن پیش نویس توافق جامع هسته ای آغاز شود. برخی خبرگزاری‌‌ها نوشته اند که «مدت زمان اندک باقیمانده تا 20 جولای (تیر-پایان توافق ژنو) همه دیپلمات‌‌ها را مصمم کرده تا هر آنچه را که درخصوصش به تفاهم رسیده اند، به روی میز نگارش متن بیاورند‌».

با این حال برخی منابع خبری نیز مدعی شده اند که «‌یکی از سناریوها این است که ایران و 1+5 همان مقدار از مباحث را که تا کنون بر سر آن تفاهم کرده اند در قالب یک توافق موقت جدید تنظیم کنند و در ازای آن بخش‌‌های بیشتری از تحریم‌‌ها برچیده شود‌». با این حال منابع رسمی این خبرها را تأیید نکرده اند و سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم ایران، درساعات پایانی سه شنبه وقتی به جمع خبرنگاران آمد با بیان این که تغییر خاصی در خط قرمزهای ایران ایجاد نشده است، گفت: «امیدواریم در پایان این مذاکرات به یک متن اولیه برسیم اگر چه این متن حاوی ده‌‌ها و صدها جمله مورد اختلاف در آن باشد‌».

مذاکرات شب گذشته نیز برگزار شد و خبرگزاری‌‌ها گزارش دادند که طرفین در مذاکرات کارشناسی و سیاسی دو یا چندجانبه فشرده شرکت می‌کنند تا نگارش متن توافق آغاز شود. با این حال تا لحظه تنظیم این خبر (21 دیشب) درباره آغاز نگارش متن توافق جامع خبری منتشر نشده است. عراقچی که هفته پیش حدود 12 ساعت با نماینده آمریکا مذاکرات 2جانبه داشته است از اتفاق نظر دو طرف درباره ادامه اصل غنی سازی در ایران و برداشته شدن تحریم‌‌ها سخن گفت اما تأکید کرد که آن چه باعث اختلاف است تدوین یک جدول زمانی برای گام‌‌های همزمان دراین باره است: «طبعا رفع تمامی تحریم‌‌ها مدنظر ماست و در یک جدول زمانی باید همه تحریم‌‌ها برداشته شود و آن جدول زمانی از نقطه نظرات مورد اختلاف ماست‌». گزارش خبری خراسان را می‌خوانید‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۰۱
انتشار یافته: ۱۰
شخصیت جهانی رو جهان دوست داره. چه ربطی داشت؟!
قبلا شهرام ناظری و لیلا حاتمی و..... هم از این جوایز گرفته بودند.آیا آنها هم وطن فروش بودند؟
درود بر استاد شجریان

متاسفم برای کیهان
شجريان يعني اسطوره موسيقي و مردم ايران زمين .
برچسپ زدن به افراد خیلی زشته اینکه کسی رو متهم کنی به سادگی اب خوردنه .
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
ما كه عاشق صداي استاد شجريان هستيم. استاد! ما به شما هنرمند بزرگ افتخار ميكنيم. وطن فروش هم نيستيد.
استاد شجریان واستاد ناظری بهترین خواننده های روی کره ی زمین هستند
شجریان دوستت داریم...
حالا خوبه استاد سنتی می خوانند و نقطه مقابل موسیقی غربی هستند ، اگر پاپ می خواندند کیهان می خواست چه کند ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار