بازدید 35767
آتش بازی نیمار در آرنا کورینتیانس؛

پیروزی برزیل در سایه درخشش نیمار و عملکرد مشکوک داور

آیا چهار گل در نخستین دیدار جام‌جهانی، خبر از یک جام پر هیجان می‌دهد؟ در بازی افتتاحیه، شاهد نبردی پرهیجان در آرنا کورینتیانس سائوپائولو بودم؛جایی که برزیل کرواسی سختکوش را از پیش روی برداشت؛ پیروزی که البته با کمی اشتباهات داوری به دست آمد، ولی مردم برزیل این را نمی‌فهمند. اکنون آن‌ها یکی از بازی‌هایشان در مسیر قهرمانی را با پیروزی پشت‌ سر گذاشتند.
کد خبر: ۴۰۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵ 13 June 2014
برزیل با دو گل نیمار و یک گل اسکار در دیداری که تک گل حریف را هم یک برزیلی، مارسلو مدافع خودی، به ثمر رساندند، نخستین پیروزی خود در جام‌جهانی را به دست آورد؛ این یک گام محکم برای تیمی است که مردمش تنها و تنها حضور این تیم در فینال را می خواهند. برزیلی‌ها می‌خواهند جامی را که در سائوپائولو با پیروزی آغاز کردند، در ریودژانرو هم با پیروزی به پایان برسانند.

به گزارش «تابناک»، گری لینه‌کر به کنایه پس از این بازی گفت، نمی‌دانم کدام یک را بهترین بازیکن میدان انتخاب کنم. نیمار یا داور؟ قضاوت نیشیمورای ژاپنی در نیمه دوم با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود و بازیکنان و مربیان کرواسی بر این باور بودند که هر دو گل برزیل در نیمه دوم نادست بود؛ چه پنالتی مشکوکی که روی فرد اعلام کرد و چه گل سوم برزیل که اسکار به ثمر رساند و پیش از آن خطایی روی بازیکن کرواسی انجام داده بود.

با همه این‌ها اکنون برزیل تیم برنده بازی است که با دو گلی که نیمار و تک گل اسکار آن‌ها جام را با یک خط حمله آتشین آغاز کردند؛ هرچند همه لحظاتی که کرواسی برزیل را به زحمت انداخته بود برای این تیم یک زنگ خطر را به صدا درآورده که برای موفقیت در ادامه جام باید خیلی قوی‌تر از این‌ها حاضر شوند.



پیش‌بازی

برزیل در سایه درخشش نیمار جام را با پیروزی آغاز کردپر افتخارترین تیم تاریخ جام‌جهانی پس از ۶۴ سال، بار دیگر میزبانی‌ جام‌جهانی را بر عهده گرفته تا بتواند ششمین جام قهرمانی را در خانه نگه دارد. آخرین میزبانی آن‌ها در جام‌جهانی با خاطره‌ای تلخ همراه بود و آن‌ها در مارکانای بزرگ در جمع هواداران پرشورشان، جام را تقدیم اروگوئه کردند تا این بزرگترین حسرت تاریخ فوتبالی‌شان باشد. برای همین هم پله امیدوار است امسال اروگوئه و برزیل به فینال برسند تا انتقام فینال ۶۴ سال پیش را بگیرند.

برزیل جام بیستم را به عنوان میزبان در دیدار با کرواسی آغاز می‌کند و امیدوار است به کمک تماشاگران پرشور‌ش نخستین گام را در این جام با اقتدار بردارد. آن‌ها در شعارشان اعلام کرده‌اند به دنبال ششمین ستاره قهرمانی در جام‌جهانی هستند. «خودت را نشان بده! ستاره ششم در راه است».

آن‌ها اما در برابر خود یک تیم جوان و جسور را می بینند که نیکو کواچ محبوب و پرشور آن را هدایت می‌کند؛ تیمی که هرچند از بازی‌های پلی‌آف پا به رقابت‌های جام‌جهانی گذاشت، با نگاهی به ستاره‌هایی چون لوکا مودریچ و مانژوکیچ می‌فهمیم که برزیل در نخستین دیدار کار سختی در پیش دارد و به ویژه که بازی‌های افتتاحیه جام‌جهانی غالبا محل وقوع شگفتی بودند و کرواسی هم یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز چند دوره اخیر جام‌جهانی بوده است.

هرچقدر نیکو کواچ جوان و پرشور است، در آن‌ سوی میدان «فیل بزرگ» به اندازه کافی پخته و باتجربه است؛ هرچند حرکات پرانرژی‌اش در کنار زمین کم از یک جوان خیره‌سر پر هیاهو ندارد. برزیل اما چند سالی است با ژوگوبونیتو خداحافظی کرده و حالا هم تنها فانتزی باز ترکیب تیمش، ستاره شماره ۱۰ آن‌ها نیمار است. به جز نیمار ترکیب برزیل دیگر نشانی از آن تیم جادویی و دوست‌داشتنی ندارد. اسکولاری و کواچ هر دو امروز در آرنا کورينتيانس سائوپائولو کار سختی پیش‌ روی دارند.

قضاوت این بازی بر عهده نیشیمورای ژاپنی است که علیرضا فغانی به عنوان داور چهارم این دیدار وی را همراهی خواهد کرد.


گزارش بازی:
  • پیش از آغاز بازی پروتکلی علیه نژادپرستی خوانده شد و چند کبوتر به صورت نمادین به پرواز درآمد.
۰۰:۰۰  با سوت نیشمورای ژاپنی و با ضربه بازیکنان کرواسی، نخستین بازی جام‌جهانی آغاز شد.

۰۳:۰۰  ایویتسا اولیچ از سمت چپ تیم ملی برزیل نفوذ کرد و سانتر او به محوطه جریمه به هیچ یک از بازیکنان کرواسی نرسید و داوید لوئیز مطمئن توپ را جمع کرد.

۰۵:۰۰ خطای چورلوکا روی هالک، یک ضربه ایستگاهی را در اختیار برزیل قرار داد که سانتر نیمار با ضربه سر تیاگو سیلوا و داوید لوئیز همراه بود؛ اما در پایان این استیو پلاتیکاسا دروازه بان کرواسی و ملقب به اختاپوس توپ را از آن خود کرد.

۰۷:۰۰  مهم‌ترین صحنه بازی در دقیقه هفت رخ داد و ایویتسا اولیچ، متخصص شدن گل‌های ناگهانی نتوانست با ضربه سر دروازه ژولیو سزار را باز کند.

۱۱:۰۰ سرانجام حملات کرواسی از سمت چپ جواب داد و سانتر ایویتسا اولیچ با اشتباه مارسلو وارد دروازه برزیل شد تا نخستین گل جام یک گل به خودی باشد.

برزیل در سایه درخشش نیمار جام را با پیروزی آغاز کرد
  • بان کی مون، دلما رسف و سپ بلاتر، مهمان‌های ویژه این بازی هستند که در آرنا کورینتیانس به تمادیدن شای بازی کرواسی و برزیل نشسته‌اند.
۲۰:۰۰  در این دقایق فشار برزیلی‌ها لحظه به لحظه روی دروازه کرواسی زیاد می‌شود؛ اما پلاتیکاسا و مدافعان کرواسی تا اینجا که به خوبی در برابر این فشارها دوام آورده‌اند.

۲۲:۰۰ برای دقایقی ژوگوبونتوی برزیلی‌ها در زمین ظهور کرد و فرار نیمار از راست و دفع مدافعان توپ را زیر پای اسکار انداخت اما ضربه فنی و زیبای او با واکنش فوق‌العاده  پلاتیکاسا به برون رفت.

۲۷:۰۰  نیمار با خطایی که روی لوکامودریچ در میانه میدان انجام داد، نخستین کارت زرد جام را به نام خود ثبت کرد.

۲۹:۰۰ سزار به زبایی ضربه سر نیکی یلاویچ را از آن خود کرد.

۲۹:۰۰ توپ سزار با یک پاس در میانه میدان به نیمار رسید و او با یک حرکت پا به توپ از پشت محوطه جریمه توپ را به گوشه دروازه کرواسی فرستاد تا دویست و یازدهمین گل برزیل در ادوار جام‌جهانی را به نام خود ثبت کند.

۴۰:۰۰ با به ثمر رسیدن گل تساوی برزیل، اندکی از شور و حرارت بازی کاسته شده و بازی در میانه میدان دنبال می‌شود.

۴۱:۰۰  راکیتیچ پشت محوطه جریمه، نیمار را با خطا متوقف می‌کند تا برزیلی‌ها در یک موقعیت مناسب صاحب توپ شوند.

۴۲:۰۰  ضربه کاشته نیمار با برخورد به دیواره دفاعی کرواسی به کرنر می‌رود.



پایان نیمه نخست بازی با تساوی یک ـ یک

۵۵:۰۰  ده دقیقه آغازین نیمه دوم اصلا شباهتی به ده دقیقه آغازین نیمه نخست ندارد و هرچه ابتدای بازی پر شور و حرارت بود در این لحظات اتفاق خاصی در میدان رخ نداده است.

۶۱:۰۰  نخستین تعویض جام جهانی ۲۰۱۴ در دقیقه ۶۲ بازی افتتاحیه انجام می‌شود. مارسلو بروزوویچ جای ماتئو کواسویچ را در ترکیب کرواسی می‌گیرد.

۶۳:۰۰ نخستین تعویض برزیل هم به این ترتیب انجام می‌شود که هرنانس، جای پائولینیو را در ترکیب زردپوشان می‌گیرید. به این ترتیب ترکیب برزیل برای سی دقیقه پایانی هجومی‌تر می شود.

۶۵:۰۰  ضد حمله برزیل و رسیدن به توپ، نیمار چورلوکا را مجبور می‌کند تا روی او خطا انجام دهد و نتیجه کارش یک کارت زرد برای مدافع میانی کرواسی است.

۶۷:۰۰  ضربه کاشته دنی‌آلوز با اختلاف کمی از بالای دروازه برزیل به بیرون می رود.

۶۹:۰۰  دومین تعویض برزیل به این ترتیب انجام می‌شود که هالک، جای خودش را به برناردو در ترکیب برزیل می‌دهد.

۶۹:۰۰  پاس اسکار در محوطه جریمه به فرد می‌رسد و خطای لورن روی فرد، موجب شد تا نیشیمورا نقطه پنالتی را نشان دهد و لورن را با یک کارت زرد جریمه کند. تصمیم داور خیلی بحث برانگیز بود و اعتراضات گسترده‌ای به‌ همراه داشت.

۷۰:۰۰ نیمار پشت توپ قرار گرفت تا دومین گل خود و برزیل را به ثمر برساند. هرچند پلاتیکاسا مسیر توپ را تشخیص می‌دهد و توپ هم به دستانش برخورد می کند، تلاشش ثمربخش نیست و برزیل برای اولین بار در این بازی پیش می‌افتد.



۷۸:۰۰ نیکیچا یلاویچ از ترکیب کرواسی بیرون می‌رود تا انته ربیچ جوان به خط حمله کرواسی اضافه شود.

۸۷:۰۰ گوستاوو به دلیل خطا روی لوکا مودریچ با کارت زرد داور محروم می‌شود.

۸۸:۰۰  رامیرز جای نیمار را در ترکیب تیم ملی برزیل می‌گیرد.

۹۰:۰۰+۰۱  در حالی که کرواسی در نیمه زمین برزیل خیمه زده بود تا بازی را به تساوی بکشد، این اسکار بود که روی اشتباه مدافعان کرواسی و یک حرکت انفرادی گل سوم برزیل را به ثمر می‌رساند.

پایان بازی با برتری ۳-۱ برزیل برابر کرواسی



بهترین بازیکن میدان: نیمار

بی‌شک بازیکنی که جام را با دو گل آغاز کند، بهترین بازیکن میدان هم خواهد بود. کاربران وب‌سایت فیفا، نیمار را در بازی افتتاحیه، بهترین بازیکن میدان برگزیدند. نیمار پس از پایان مسابقه و انتخاب به عنوان برترین بازیکن زمین گفت: فکر نمی کردم نخستین بازی ام در جام جهانی به این خوبی شود. بی اندازه خوشحالم. البته پیش از مسابقه گمان می کردم به پیروزی برسیم. خوشحالم که هم تیمم به پیروزی رسید و هم اینکه توانستم دو گل به ثمر برسانم. می خواهم این خوشحالی را با همه مردم برزیل تقسیم کنم.

نیکو کواچ: تصمیم داور خنده دار بود

سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی در نشست خبری به شدت از تصمیمات نیشی‌مورا داور ژاپنی این دیدار انتقاد کرد. نیکو کواچ که تیمش در دیدار افتتاحیه جام جهانی مقابل میزبان رقابت‌ها با نتیجه سه بر یک تن به شکست داد در نشست خبری ابتدا درباره کارکرد داوری گفت: من به تیم برزیل تبریک می‌گویم و بر این باورم که بازیکنان من در این دیدار، کارکرد بسیار خوبی داشتند و برابر حریفی به این بزرگی نمایش قابل قبولی از خود ارائه دادند. فکر می‌کنم تماشاگران و بینندگان همه صحنه پنالتی را دیدند. من کاری به پنالتی که علیه تیم ما گرفته شد ندارم. هرچند همه در استادیوم و در خانه‌هایشان دیدند که پنالتی برزیل به هیچ وجه درست نبود.

وی ادامه داد: دو تیم بازی خوبی انجام دادند اما داور با تصمیمش ما را ناامید و ناراحت کرد. البته نباید کسی را مقصر بدانیم. من به شاگردانم به دلیل این نمایشی که از خود ارائه دادند افتخار می‌کنم. ما مقابل برزیل هوشمندانه و بسیار تاکتیکی کار کردیم. شاگردانم شایسته حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها هستند.

سرمربی تیم ملی کرواسی که تیمش پیروزی یک بر صفر را با شکست سه بر یک عوض کرد، در پاسخ به اینکه آیا نگران این مسأله نیست که مشکلات داوری در بازی بعدی نیز تکرار شود، گفت: برزیل مدعی اصلی این جام به شمار می‌رود و من علاوه بر قدرت برزیل پیش‌بینی کرده بودم که در بازی افتتاحیه با مشکلات داوری نیز روبه‌رو شویم. من پیش از این در کارگاه داوری فیفا هشدار داده بودم که شرایط قضاوت در بازی اول این گونه نشود. من به برزیل احترام می‌گذارم؛ اما بر این باورم که ما شایسته یک امتیاز بودیم.

کواچ در ادامه سخنان خود، باز هم به تیم داوری انتقاد کرد و گفت: ما در این بازی واقعا فوتبال بازی کردیم. قانون می‌گوید فوتبال برای همه یکسان است. شعار فوتبال احترام است و این احترام باید برای هر دو تیم باشد. نمی‌خواهم داور را مقصر بدانم؛ اما تصمیم او بسیار خنده دار بود. با این حال زندگی ادامه دارد.

پیروزی برزیل در سایه درخشش نیمار و عملکرد مشکوک داور

سرمربی کرواسی در پاسخ به اینکه آیا اعتقاد دارید برزیل به عنوان میزبان از داوری سود برد، گفت: به نظر من برزیل نیاز به کمک داور ندارد. آن‌ها تیم قدرتمندی هستند و من بار دیگر تأکید می‌کنم که نمی‌خواهم داور را مقصر این باخت بدانم.

کواچ درباره اوضاع فنی بازی نیز گفت: برزیل در این بازی فشار بسیاری بر ما وارد کرد. فکر می‌کنم توانستیم با شهامت و هوشمندی فشار آن‌ها را تحمل کنیم.

سرمربی کرواسی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تاکتیکی که او از آن سخن به میان آورد، گفت: بازی مقابل تیمی با کیفیت برزیل بسیار دشوار است. همان گونه که گفتم و شما نیز پذیرفتید، باز هم می‌گویم که ما مستحق نتیجه بهتری بودیم. پس از اینکه گل دوم را دریافت کردیم از حریف بهتر بازی کردیم اما باز هم می‌گویم که برگشت به بازی در آن شرایط و مقابل تیمی مانند برزیل بسیار سخت بود. بازی بعدی برای ما اهمیت بسیاری خواهد داشت. به نظرم می‌توانیم از دو بازی بعدی امتیازهای لازم را به دست آوریم. من 23 بازیکن با کیفیت در اختیار دارم. امروز در دفاع خوب بودیم و در بازی‌های بعدی می‌توانیم در حمله هم خوب باشیم و به حریفان فشار بیاوریم.

اسکولاری: تصمیم‌های داور در نتیجه تأثیر نداشت

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل می‌گوید، عملکرد داور ژاپنی بازی افتتاحیه جام جهانی تأثیری در نتیجه به دست آمده نداشته است.  لوئیز فیلیپه اسکولاری، نخست درباره صحنه پنالتی که مورد سؤال خبرنگاران بود، گفت: میلیون‌ها تن در سراسر جهان صحنه پنالتی را دیدند و داور هم یکی از آن‌ها بود. من هم فکر می‌کنم پنالتی درست بود.

وی ادامه داد: همه بازیکنان ما کامل بودند و توانستند بازی باخته را با برد عوض کنند.

اسکولاری درباره جو ورزشگاه گفت: فشاری که تماشاگران وارد می‌کنند، فقط به حریفان نیست، بلکه به تیم میزبان نیز هست. البته باید بگویم که تماشاگران ما امروز خارق‌العاده بودند و جو فوق‌العاده‌ای را در ورزشگاه ایجاد کردند. امیدوارم تیم من در ادامه رقابت‌ها نیز عملکرد خوبی داشته باشد و هواداران همانند امروز به خوبی از تیم کشورشان حمایت کنند.

سرمربی برزیل در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض شدید کواچ به عملکرد تیم داوری گفت: من نمی‌توانم در این باره پیزی بگویم و کار من نیست که عملکرد داوران را آنالیز کنم. نظر شخصی من این است که عملکرد داور تأثیری در نتیجه بازی نداشت.

وی درباره عملکرد فنی شاگردانش گفت:‌ما در این بازی کیفیت بالایی را از خودمان نشان دادیم. خیلی سخت است که تماشاگران شما در ورزشگاه، انتظار پیروزی شما را داشته باشند ولی گل برتری را تیم حریف به ثمر برساند و شما بخواهید مقابل هواداران خود به بازی برگردید؛ اما تیم من این کار را امروز به خوبی انجام داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل در مورد عملکرد اسکار که گل سوم سلسائو را در این بازی به ثمر رساند، گفت: اسکار بازیکن خوب و کاملی است و در این دیدار نیز توانست کیفیت واقعی خودش را به نمایش بگذارد. البته باید از تماشاگران هم بار دیگر تشکر کنم که به ما کمک کردند به بازی برگردیم. آنها فوق العاده بودند و جو عالی در ورزشگاه به وجود آورده بودند.

پیروزی برزیل در سایه درخشش نیمار و عملکرد مشکوک داور

اسکولاری در پاسخ به اینکه آیا در بازی بعدی تیمش به ترکیب دست خواهد زد، گفت:‌ ما امروز در سطح جام جهانی بازی کردیم. بازی ما برابر کرواسی نسبت به دیگر دیدارهای اول ما در ادوار گئوناگون جام جهانی خیلی خوب بود. تیم ما جوان است. پس از گلی که دریافت کردیم به دلیل سن پایین فشار بسیاری به تیم وارد شد. من از لحاظ فیزیکی و تاکتیکی باید از آنها راضی باشم. فکر نمی‌کنم برای بازی بعد مشکل خاصی داشته باشیم.

وی درباره کارت‌های زرد نیمار و گوستاو هم گفت: ما باید همه تمرکزمان را بر پیروزی و راهیی اببه دور بعد بگذاریم. با سه امتیاز بازی بعد می‌توانیم صعودمان را قطعی کنیم. برای رسیدن به هدف، شاید بازیکنان ما مجبور به خطا شوند و کارت زرد بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۹
از گزارشگر بازی بدم میاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
از برزيل متنفرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خداوکیلی ما از شبکه 3 این بازی رو دیدیم اولا صحنه های اهسته تکراری به جهت سانسور زیاد بود ثانیا زیرنویس تبلیغاتی بسیار زیاد بود نرم نرمک ما هم باید به فکر یک بشقاب و ریسیور هم باشیم
ازطریق ماهواره دارم تماشا میکنم کیفیت اچ دی درحال لذت بردن.
الان ۲ساله که هیچ مسابقه ای رو از ضرغامی تی وی نمیبینم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خب نبین .... که چی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خوب بابا! خوش به حال تو!!!
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خب نبین .... که چی
ناشناس
| United States |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
عقده ای حتما باید بگی ماهواره فول اچ دی داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
نه خیر...
این دوستمون میخواد بگه ما لیاقتمون بیشتر از ایناست...
ما حق داریم افتتاحیه رو ببینیم...
حق داریم بازی رو با رسانه با کیفیت hd ببینیم...
گرفتی؟؟؟
خودتو نزن به اون راه... اگه لایقشی برو از همون ضرغام تی وی ببین... بگو بازی های بعدی هم با گزارشگری خیابانی پخش کنن برات:)
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خودباختگی فرهنگی به این میگن .........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
ناشناس خان شما که عقده ای نیستی امریکا چه می کنی
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
کدوم شبکه ماهواره است؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
وقتی افتتاحیه رو از ماهواره مشاهده میکردی یوقت ناخواسته تلویزیونو بغل نکردی؟
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خیابانی رو اونقدر کوبیدید که دیگه الان باید برای مزدک هورا بکشید .
بله
گزارشگر باید روح گزارشگری هم داشته باشه و هیجات به تماشای بازی بده.
اما مزدک همیشه بی روح گزارش میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
برو با ماهواره ات وش باش آقای HD !
وحبد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
پروفسور جسارتاً باید بگم که تلویزیون خودمونم استثناً این برنامه را داره HD پخش میکنه. نیازی نیست آنتو بگردونی رو ماهواره
زیتب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
بسیار کار خوبی میکنی. واقعا متاسفم که به جای پخش افتتااحیه مجبوریم چرت و پرت های مجری هایی رو گوش کنیم که خودشون هم میدونن دارن چه کاار مسخره ای میکنن. اصلا یکی بگه تو که نمیخای افتتاحیه پخش کنی ادعاشو چرا داری؟ بعد میگن چرا ملت میرن ماهواره می بینن!! در جواب اون کسی هم که گفته عقده ای باید بگم متاسفانه حتی بلد نیستیم با هم حرف بزنیم!!!!! ایشون داره انتقاد میکنه چرا بی احترامی می کنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
کدوم شبکه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
جدا خوب کاری کردی از دست ضرغامی راحت شدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
مفتی بازی می بینید بعد ناشکری هم می کنید باید کارتیش کنن تا قدر بدونید
این بازی رو باید عادل گزارش میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خياباني حس وحال به گزارش ميده
تابی جون چرا سرور قطع شده؟
از کدوم کانال
تو برزیل پارچه گرونه!برای همینه که لباس این خانوما نصفه نیمه است! بایدازایران براشون پارچه میفرستادیم تا مشکل پخش حل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| New Zealand |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
دوست عزیز لباس تماشاگرها خوشبختانه هیچ مشکلی نداره ... اگر سانسور میشه صرفا سختگیری مسولان پخشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
مشکل از کوته نظران نه لباس برزیلیا
شاهكار ضرغامي.پخش همزمان فوتبال و كلاه قرمزي
پاسخ ها
وحبد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
خوب دوست من نمیشه که هم کلاه قرمزی ببینی هم جام جهانی. لابد می خوای ستایشم پشتش ببینی. به نظرت اینطوری رودل نمی کنی؟
تو هاتبیرد هیچ شبکه ی ازادی پخش نمکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
من که ندیدم، متاسفانه
برزیل 1 کروواسی 1، نیشیمورا 2 کروواسی 0! مبارکه.
ای کاش برزیل چندتا ستاره در حد مسی داشت...
پاسخ ها
وحبد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
ای کاش ما یه ستاره در حد بندکفش مسی داشتیم
اشتباهات داوری کاملا مشخص بود
چه برد ضایعی..
درخشش داور نه نیمار!
تابی تصحیح کن تیتر رو
به نظر من که برزیل در سایه درخشش داور با پیروزی شروع کرد !
خیلی شانسی برد به هیچ وجه لیاقت قهرمانی نداره برزیل داوری هم افتضاء فاجعه بود
برزیل به نظر من قهرمان جام جهانی میشه کرواسی تیم 18 فیفاست و تیم خیلی قویه!
اسپانیا ، آلمان ، آرژانتین و ... فکر نکنم مقابل نیمار و برزیل دوام بیارن!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
فکر نکن دانشمند میشی
من از استان اصفهان هستم، یا گیرنده دیجیتال هم کیفیت پخش مسابقات ضعیف بود، تصاویر فردوسی پور و برنامه اش خیلی خوبه اما به محض پخش مسابقه کیفیت افت میکنه، نمی دونم این مشکل در اصفهانه یا در تهران هم هست؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
نه بابا اشکال از دستگاهته
منم در اصفهان با گیرنده دیجیتال مسابقه را دیدم.
برزیل بهترین. نی مار عالی و امیدوارم به طلا برسن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
المان قهرمان
بازی برزیل تعریفی نداشت فکر کنم المان قهرمان می شود
برزیل قهرمان میشه و نیمار ستاره و آقای گل جام
من بازی را 3 بر صفر به سود برزیل پیش بینی کردم وقتی گل اول را خورد افسوس خوردم
داوری این دیدار مشکوک بود
اسکار خوب بود
نیمار تعصبی بازی میکنه در اینده نمایش بهتری خواهد داشت
لوییز مدافع برزیل هم خوب بود
امیدوارم ایران بازیهاشو ببره
پیش بینی بازی های ایران :
ایران 1 نیجیریه 1
ارژانیتین 2 ایران 0
بوسنی 0 ایران 1
من به صعود امیدوارممممممممممممممم
از زمان كارتون فوتباليستا ژاپني ها ارادت خاصي به فوتبال برزيل داشتن
نیشمورا +فیفا+برزیل=3 کرواسی 1
واقعا هیچی نمیدونن.....باید برنامه افتتاحیه را میدیم..... افتتاحیه از بازی فوتبال مهم تر بود...
برزیل چدساله که با حاشیه وکمکهای خارج از زمین نتیجه میگیره دقیقا کارهای کره جنوبی تو تکواندرو میکنه واصلا حتی لیاقت سومی روهم نداره چه به قهرمانی.
بنظر من جام جهانی کلاس خوبی برای داورای ما و عادل فردوسی پوره. چون با این سطح داوری واقعا سطح داوری ما خیلی بالاتر از داور ژاپنی بود!!!!
از فردا هر داوری اشتباه کرد میگه افتتاحیه رو ندیدین؟؟؟؟
داور به نفع میزبان گرفت
فیفا پاسخ دهد
شبکه 3 اینترنتی قطع بود
معلومه با داور عزیز برنده شده نیمه اولم باید نیمار اخراج میشد
با جرات می توان قضاوت کرد این تیم برزیل قهرمان نیست.
تابناک قبلا تیتر نویدبخشی زده بود که برنامه جام جهانی از انحصار در اومده و اینبار عادل فردوسی پور اونرو تهیه میکنه. اما دریغ که عادل یه بازی مسخره تر از برنامه پخش قرعه کشی در پیش گرفت و افتتاحیه بازی رو نه تنها پخش نکرد بلکه با رفتار خودش و مجریان برنامش به شعور همه توهین کرد. هیچ کدومشون یک کلام هم از افتتاحیه و مراسمش حرف نزدن که مثلا یه وقت....!
برزیل 11میلیارد دلار خرج کرده 1میلیارد هم برای داور ها کنار گذاشته جمعامیشه 12 میلیارد دلار برای هر بازی 100میلیون دلار به داور داده و داور رو کاملا خریده اصلا کاملا مشهود بود که داور به نفع برزیل سوت میزنه .
برزیل تقاصشو پس میده
افتتاحیه اش خیلی مختصر بود ولی خیلی هم خوب بودمن هم با اون دوستمون که میگه بازی ها رو از ضرغامی تی وی نمیبینه موافقم
حاضرم گزارش بازی رو به زبان ایتالیایی بشنوم ولی تصویر با کیفیت اچ دی
می بینید که اغلب تماشاچی ها که قطعا از اقشار مرفه جامعه هستند سفید پوستند و سیاه ها در مناطق فقیر نشین ساکنند که اتفاقا فوتبلیست ها از همون منطقه اند . یک جورایی بد جور توی اون کشور سفید یا سیاه بودن مهمه
داوری این بازی بد نبود بلکه به معنای واقعی افتضاح بود.دلم واسه تیم سخت کوش کرواسی سوخت که حقش این طوری خورده شد.
داور ژاپنی پنالتی را ناعادلانه اعلام کرد در واقع روی داورای ایرانی رو سفید کرد
امیدوارم تیمی از اسیا قهرمان بشه
تو رو خدا دعا کنید
قهرمانی دیگر قاره ها فقط فاصله ها رو زیاد میکنه
برزيل تيم خوبيه.نيمارم که حرف نداره.دمش گرم
به نظرمن نيمار اسطوره نيست فقط به دليل کمبود اسطوره در برزيل با تبليغات مي خوان نيمار و بالا بکشند
به نظرمن نيمار اسطوره نيست فقط به دليل کمبود اسطوره در برزيل با تبليغات مي خوان نيمار و بالا بکشند
قبل از شروع بازی ایران و نیجریه می خوان تواشیع بخونن
واقعا برزیل مفت خوره همه ی بازی ها رو مفت میبره
اینارو وللش ایشاالا تیم ملی مون قهرمان جام بشه.البته اگه دروازه تیم ها رو ببینه؟:D
بازی به نوعی آدم رو یاد استعمار می نداخت. شاید فیفا می خواد جبران استعمارگری انگلیس و پرتغال و... رو کنه که اینطوری کروواسی رو قربونی کردند. برزیل پیزی برای گفتن نداره بلکه این فیفا است که میخواد از جانب برزیل حرف بزنه. آدم نگران میشه برای بقیه بازی ها. خدا کنه اسپانیا یا هلند انتقام کروواسی رو از فیفا و برزیل بگیرند....
برزیل با این شروع بد نشان داد که لیاقت قهرمانی را ندارد . اگر بجای این نا داور هر داور دیگری بود نتیجه به غیر از این بود . !!!!!!!!!!!!!!!!!
برزیل در حالت عادی هم شانس بالایی برای قهرمانی داره و با توجه به امتیاز میزبانی و قضاوت جهت دار داورها که ظاهرا سیاست فیفا هم اینگونه است شانسش بالاتر هم میره. واقعا فیفا نهاد فاسد و غیر اخلاقیه. برزیل قبلا هم در 2002 از داوریهای مضحک به نفع کره جنوبی و حذف تیمهایی مثل ایتالیا و اسپانیا سود برده بود. اگر اینبار هم اینطوری بشه واقعا مسخره است.
داوری افتضاه بید ژاپونی
داور عزیز دقت کن
تابناک بی تربیت این عکسا چیه گذاشتید؟
حق و باطل در کنار هم ؟؟؟ کار یزیدی میکنی؟
یا حسینی؟
حیف شد جام تو مشتش بود !
برزیل را عشق است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر