بازدید 27530

واکنش صریح استاد اخلاق به سخنان مصباح

سخنان بی‌سابقه آیت‌الله مصباح یزدی علیه حسن روحانی، واکنش صریح حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی را در پی داشت.
کد خبر: ۴۰۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲ 09 June 2014
سخنان بی‌سابقه آیت‌الله مصباح یزدی علیه حسن روحانی، واکنش صریح حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی را در پی داشت.

این استاد اخلاق در گفت‌وگو با «انتخاب» تصریح کرد: آقای مصباح بهتر است به درس و بحث و کار علمی‌شان بپردازند.

وی اظهار کرد: آخر چرا باید بگویند انگلیسی؟ اینکه رئیس‌جمهور را این‌طور توصیف کنند مناسب نمی‌دانم. واقعا از ایشان می‌خواهم که این فرمایششان را اصلاح کنند و از این قبیل کلمات استفاده نکنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: واقعا به خاطر خیلی از سخنانی که مطرح شد، متاسف شدم. از این دو بزرگوار یعنی آقای مصباح و روحانی می‌خواهم به کارهای اصلی بپردازند و به مباحث حاشیه‌ای نپردازند.

وی افزود: از آیت‌الله مصباح یزدی می‌خواهم که به دروس علمی خود بپردازند و وارد این مباحث نشوند و به این سخنان و بحث و جدل‌ها ادامه ندهند.

سیدمهدی طباطبایی اضافه کرد: به عنوان یک طلبه می‌خواهم که این دعواها، جدل‌ها و تنش‌ها ادامه پیدا نکند‌چراکه واقعا نگران دین مردم هستم و این مسائل بیش از همه به دین مردم لطمه می‌زند. البته آقای روحانی علما را متوهم نخواندند و به نظرم آقای مصباح برداشت نادرستی از سخنان ایشان دارند.

وی تصریح کرد: اصولا اگر دو متدین در مخالفت با یکدیگر، همدیگر را بی‌اعتبار کنند، در نتیجه‌گیری متوجه خواهیم شد که هر دو از دید دینی مردم می‌افتند و وقتی چنین اتفاقی بیفتد، ضرر بسیاری به دین می‌خورد که این مسئله بسیار خطرناک است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دشمن می‌خواهد روحانیت، علما و عزیران را به جان هم بیندازد، گفت: دشمن می‌خواهد در حالی که این عزیزان به زد و خورد با یکدیگر می‌پردازند از این فضا استفاده خود را ببرد.

وی در ادامه بار دیگر اظهارات آیت‌الله مصباح یزدی در مورد «انگلیسی» بودن را نکوهش کرد و گفت: لفظ انگلیسی که آقای مصباح در سخنانشان استفاده کردند بسیار لفظ بدی بود.‌ جناب آقای آیت‌الله مصباح هر چه به حوزه و تقویت حوزه بیشتر بپردازند ان‌شاءالله نزد خدا عزیزترند و اگر اوامری دارند می‌توانند محرمانه به آقای روحانی بفرمایند و ایشان قطعا خواهند پذیرفت.

سیدمهدی طباطبایی افزود: الان در انگلیس علمای بزرگی حضور دارند که جمهوری اسلامی را قبول دارند و سعی در حفظ دین دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد زیر سوال بردن سوابق انقلابی روحانی گفت: اینکه بحث مبارازت انقلابی را پیش می‌کشند، باید بگویم سابقه انقلابی آقای روحانی خیلی جلوتر از این بزرگواران است. مسائل مربوط به قبل از انقلاب احتیاجی به گفتن توسط من ندارد. اعلامیه‌های قبل انقلاب همگی منتشر شده که اعلامیه سال 42 توسط بسیاری از آقایان امضا شده بود و امضای هر کس روی آن باشد، طبیعتا او انقلابی‌تر است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انگیزه‌های آیت‌الله مصباح از اظهارات اخیر، تصریح کرد: آقای مصباح بزرگوار است و ممکن است تحریک شده باشند و به نظر می‌آید که با چند واسطه ایشان را تحریک کنند. البته ایشان تدریس می‌کنند و امکانش وجود دارد.

طباطبایی افزود: حضرت آیت‌الله باید توجه کنند ایشان لازم است که تغییری در نگرش سیاسی خود بدهند. نه غلوهای گذشته (دوره احمدی‌نژاد) و نه تخریب‌های امروز هیچکدام به نفع نظام و دین نخواهد بود.

این استاد اخلاق ادامه داد: آقایان مقداری به خود و جامعه فکر کنند و بیشتر به فکر کمک به انقلاب و نظام باشند. در این مقاطع مهم و دیگر مقاطع باید به صورت محرمانه به رئیس‌جمهور امری را گزارش دهند و از حضور در جراید و رسانه‌ای کردن حرف‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: این سخنان حتما به رئیس‌جمهور منتقل می‌شود و آقای روحانی هم توجه خواهند کرد.

طباطبایی اضافه کرد: آقای روحانی باید خطاب به مردم در مورد مسائل مختلف از جمله مسائل فرهنگی سخن بگوید چرا که باید نسبت به امور مردم پاسخگو باشد اما افراد دیگر باید سخنانشان را طور دیگری بیان کنند.

وی افزود: آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور پاسخگوی افکار عمومی است و ان‌شاءالله باید وقتش را صرف پرداختن به کارهای مردم کند نه مسائل جانبی.

این استاد اخلاق در پاسخ به سوالی در مورد حمله تلویحی برخی به رئیس‌جمهور از تریبون‌های مقدس نیز گفت: خوشبختانه مردم خیلی به این پیام‌های اینگونه‌ای توجه نمی‌کنند.

وی گفت: اوایل انقلاب 16 میلیون جمعیت کشور بود و 6 میلیون نفر در نمازجمعه شرکت می‌کردند، امروز 70 میلیون جمعیت داریم اما ببینید‌ امروز چقدر نمازخوان داریم؟ اگر بنا باشد یک بحث آماری به نماز جمعه داشته باشیم به نفع نخواهد بود. از آقایان می‌خواهم که نسبت به سخنان خود توجه کنند‌ چراکه ممکن است به نفع نظام و کشور نباشد.

طباطبایی اظهار کرد: من واقعا دلم برای دین می‌سوزد. هر کسی باید در این زمان سعی کند که دیگر به دین و افکار دینی مردم خدشه وارد نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل