بازدید 14202
۴

کشتن از ترس بی‌آبرویی

کد خبر: ۴۰۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 01 June 2014
مرد 60 ساله که دختر 17 ساله‌اش را به طرز فجیعی در خانه‌اش در شهرک حسن‌آباد کنگاور کشته بود‌، انگیزه جنایت را آنچه مشکلات اخلاقی دخترش می‌خواند اعلام کرد.

به گزارش فرهیختگان، این مرد سالخورده که راننده مسافرکش در شهرستان کنگاور کرمانشاه است، ظهر سوم خرداد دختر 17 ساله‌اش به نام عاطفه را با ضربات متعدد چاقو به گردن و سینه‌اش به قتل رساند. این مرد که در غیاب همسرش دست به این جنایت زده بود، به محض برگشتن همسرش که برای خرید از خانه خارج شده بود به سوی وی نیز حمله کرد. زن اما توانست از دست شوهرش بگریزد و در خانه همسایه پناه بگیرد.

مسائل اخلاقی بهانه جنایت

سرهنگ مرزبانی، رئیس‌پلیس آگاهی کرمانشاه در همین رابطه گفت: ظهر سوم خرداد به محض اطلاع از وقوع یک فقره قتل کارآگاهان به محل حادثه اعزام شدند.

ماموران به محض ورود به خانه مورد نظر با جنازه دختر 17 ساله روبه‌رو شدند که با ضربه‌های متعدد چاقو از پا درآمده بود و یک روسری به دور گردنش گره خورده بود. جنازه خونین با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد و پلیس به بازجویی از محمد پدر دختر نوجوان پرداخت.

 رئیس‌پلیس آگاهی کنگاور افزود: این مرد در بازجویی‌ها‌ انگیزه فرزندکشی را مشکلات اخلاقی دخترش عنوان کرد و گفت دخترم مشکل اخلاقی داشت، به همین خاطر از ترس بی‌آبرویی او را کشتم. می‌خواستم دختر دیگرم را هم بکشم که همسرم سر رسید.

سرهنگ مرزبانی گفت: مرد سالخورده روانه بازداشتگاه شده و تحقیق از وی ادامه دارد. قرار است این مرد به‌زودی صحنه جنایت را بازسازی کند.

گفت‌وگو با خواهر قربانی


خواهر عاطفه گفت: خواهرم دختر سربه‌راهی بود. او در سال دوم دبیرستان تحصیل می‌کرد، اما چون ما پنج خواهر بودیم و برادری نداشتیم پدرم مدام مراقب رفت و آمدهای ما بود. صبح اول خرداد خواهرم به همراه چند نفر از دوستانش که دو نفر از آنها پسر بودند برای تفریح به حاشیه شهر رفت اما عصر همان روز از پاسگاه با پدرم تماس گرفتند و گفتند ماموران ایست ‌بازرسی خواهرم و دوستانش را بازداشت کرده‌اند. پدرم از شنیدن این حرف شوکه شد و به پاسگاه رفت. پدر و خواهرم ساعتی بعد برگشتند اما پدرم خیلی از این موضوع عصبانی بود تا اینکه دو روز بعد وقتی مادرم برای خرید از خانه بیرون رفته بود، پدرم با چاقو به جان خواهرم افتاد. او روسری خواهرم را به دور گردنش پیچیده بود تا او را خفه کند. این دختر در حالی که به‌شدت گریه می‌‌کرد، گفت: همه اعضای خانواده‌‌مان از این ماجرا شوکه هستند. مادرم در بستر بیماری افتاده و حالا پدرم در بازداشت است. خواهرم قربانی تاریک‌‌اندیشی پدرم شده است. پدرم فقط به‌خاطر اینکه مبادا از اهالی شهر پشت‌سر خواهرم حرفی بزنند او را کشت و ما را داغدار کرد.

ماده 22 قانون مجازات


ماده 22 قانون مجازات اسلامی، پدر یا جد پدری را در صورت کشتن فرزند از مجازات اعدام در امان داشته و همین مساله چالش‌هایی را در دستگاه قضایی جامعه حقوقی-کیفری و افکار عمومی به‌وجود آورده است.

برخی حقوقدانان معتقدند که ناآگاهی کامل از این قانون می‌تواند منجر به افزایش فرزندآزاری در جامعه شود.

غلامرضا طیرانیان، حقوقدان و وکیل دادگستری در همین رابطه می‌گوید: این ماده قانونی سابقه فقهی دارد که از قبل از وضع قانون مجازات اسلامی نیز بوده است که بنابر آن پدر یا جد پدری در صورت فرزندکشی از مجازات در امان هستند و فقط به پرداخت دیه محکوم خواهند شد. این امتیاز و حرمتی است که اسلام برای پدر قائل شده است و به احتمال فراوان به‌خاطر وجود احساساتی است که در پدر وجود دارد و احتمال قتل فرزند را کاهش می‌دهد، اما با توجه به شرایط زمانی می‌توان در مورد این ماده قانونی بحث کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۳
انتشار یافته: ۴
اون پدری که احساس و شعور دارد نیاز به وجود قانون برائت از مجازات برای پدر ندارد، بلکه قانون برای محافظت از فرزندانی لازم است که پدر بی شعور دارند.
عجب دختر سربه راهی بوده!
خواهرم دختر سر به راهی بود ...... او با دوستانش که دو پسر هم بودند برای تفریح به حاشیه شهر رفته بودند....
یکی به اون پدره بگه الان که زندونی و پسرهم نداری کی بالا سر زن و بچه هاته؟ برا نون درآوردن باید چیکار کنن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل