بازدید 9895

واشنگتن با طعم قرمه سبزی

روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی به حضور ایرانیان مهاجر در واشنگتن و رونق کسب و کار آنان به خصوص در عرصه مواد غذایی پرداخته است
کد خبر: ۳۹۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲ 08 May 2014
واشنگتن شهری است که شهروندانی از ملیت های گوناگون در آن سکونت دارند. حضور مهاجران رونق بازارهای غذایی برای ذائقه های گوناگون را نیز با خود به همراه داشته است. در این میان ایرانیان سهم به سزایی از بازار قومیتی در واشنگتن دی سی را از آن خود ساخته اند.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "واشنگتن پست" با اشاره به حضور ایرانیان مهاجر در واشنگتن و رونق کسب و کار آنان به خصوص در عرصه مواد غذایی می نویسد:"ساحل دادرس" به همراه خواهرش "سوگل" مالکان سوپر مارکت "یکتا" در "راکویل" واشنگتن دی سی می باشند. زمانی که پدر و عموی آن ها این سوپر را 35 سال پیش افتتاح کردند اکثر مشتریان آنان را ایرانیان تشکیل می دادند با این حال، امروز علاوه بر این سوپر مارکت تعداد سوپرهای عرضه کننده محصولات غذایی دیگر ملیت ها به خصوص از ناحیه مدیترانه افزایش یافته اند."

روزنامه "واشنگتن پست" در ادامه بیش تر به حضور فروشگاه های عرضه کننده محصولات غذایی ایرانی در واشنگتن اشاره می کند و در این باره می افزاید:"نخستین باری که در فروشگاه "یکتا" به رویم باز شد احساس کردم که به آرمانشهری خاورمیانه ای قدم گذاشته ام. در این فروشگاه غرفه های متعدد ارائه کننده محصولات غذایی وجود داشتند. از پسته ایران گرفته تا باقلوای سوری و روغن زیتون لبنانی. در غرفه ای دیگر چشمم به "کشک" خورد. کشکی که در بسته هایی گرد بود و توضیحی در مورد آن نوشته نشده بود. در سوی دیگر شیشه هایی انباشته از کرمی مایل به زرد و یخ زده وجود داشت که بر روی آن نوشته شده بود "بستنی". تا پیش از آن چنین چیزهایی را ندیده بودم."

"واشنگتن پست" در بخش پایانی مصاحبه خود با یکی از شهروندان ایرانی مصاحبه کرده که کتابی را درباره دستور پخت غذاهای ایرانی نوشته و در این باره می افزاید:"یکی از ایرانیان ساکن واشنگتن به نام "نجمه باتمانقلیچ" نویسنده کتابی درباره ادویه جات و غذاهای ایرانی است. کتاب او به نام "زندگی تازه غذایی" در فروشگاه "یکتا" به فروش می رسید. در کتاب او فصل جالبی درباره کباب وجود دارد. غذایی که در آن گوشت بر روی سیخی 20 اینچی کشیده شده و پخته می شود. در پایان می توانم بگویم که خیارشور ایرانی، کدو، انار و بامیه تازه آنان فوق العاده هستند."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار