بازدید 38267
مگر نهادهای مردم نهاد دست بجنبانند؛

خاک «لیلاکوه» را می‌خوردند تا با آن جاده بسازند! +تصاویر

تا وقتی برخی با چشم مردم بازی می‌کنند، بیلان ارائه می‌دهند و عقل را ندید می‌گیرند، از این دست اتفاقات رخ خواهد داد؛ وقتی برخی به روز زندگی می‌کنند، منافع کوتاه مدت خود را به منافع بلند‌مدت و نفع شخصی را به نفع اجتماع ترجیح می‌دهند، دیده نشدن چنین اتفاقات فاجعه باری طبیعی به نظر می‌رسد، چراکه کم پیش می‌آید امثال جمعیت ما مشکلی را ببینند و در مسیر پیگیری، با همراهی مسئولانی...
کد خبر: ۳۹۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ 07 May 2014
وقتی یکجا بدون وعده و وعید و سالها سر دواندن و پیگیری، تعریض راهی در دستور کار قرار می‌گیرد یا احداث راهی میان‌بر قبل از آنکه گلویی پاره شود، به پیشنهاد مسئولان کلید می‌خورد، جا دارد که به موضوع شک کنیم؛ اگر قبول ندارید، این مطلب را بخوانید تا ماجرا دستتان بیاید.

به گزارش «تابناک»، در روزگاری که بسیاری از مقامات محلی برای سر‌سبز کردن دیار خود و بر جای گذاشتن کارنامه خوش آب و رنگ خدمت میان شهروندان مشقت فراوانی متحمل شده و در سطوح کلان‌تر، پدید آوردن و معرفی جاذبه گردشگری و جذب مسافر بخش زیادی از برنامه‌ریزی‌های استانی را از آن خود می‌کند‌ و راهکاری مؤثر و تأیید شده برای اشتغال آفرینی و دوری جستن از مصائب بیکاری به شمار می‌آید، هستند مسئولانی که به سادگی کفران نعمت می‌کنند و قادر به دیدن پتانسیل‌های موجود نیستند.

برای درک بهتر ماجرا کافی‌ است تصاویری که از شمال کشور به یاد دارید، ‌در خاطرتان مرور کنید؛ تصاویری از کوه‌های سبز گیلان که امتداد سبز رشته کوه ستبر البرز هستند و به مثابه نمادی از این سرزمین در خاطرات سفر کردگان به آن دیار نقش بسته‌اند.

از جمله این کوه‌ها که ماحصل قرن‌ها همجواری‌شان با مردم، نامی است که از ایشان گرفته‌اند، «لیلاکوه» است؛ کوهی زیبا در جنوب شهرستان لنگرود، از توابع دهستان دیوشل که مسیر منتهی به آن با کافه‌های متعدد و قلیان‌سرا‌ها، شناخته ‌خاص و عام است؛ رویدادی نه چندان خوشایند که بر بستر زیبایی این کوه بنا شده و به نوعی زمینه‌ساز نابودی این کوه را فراهم آورده است.

اما مدتی است ‌این کوه زیبا زخم خورده و از کیلومتر‌ها دور‌تر بیماری‌اش پیداست. بخشی از آن برای شهرک‌سازی تراشیده شده و معلوم نیست چه کسی مجوز این کار را داده است. زخمی که در مقابل بلای وارد آمده بر نقاط نامعلوم لیلاکوه هیچ است و چه بسا اگر دوستداران محیط زیست از آن آگاه نشده و اقدام حقوقی و قضایی نکرده بودند، به سادگی از دوردست‌ها قابل تشخیص می‌بود.

بخشی از کوه پاک تراشی شده، یک ساختمان مسکونی در آن بنا و تابلو شهرک در راه جدا گشته برای آن نصب شده تا معلوم شود ‌قرار است شهرسازی بی‌قواره جایگزین مناظر زیبای لیلاکوه شود؛ بنابراین، ‌می‌توان به سادگی حدس زد که دست نهاد قدرتمندی در این تغییر سیمای طبیعی در کار است.


اما این در مقابل آنچه در پس ماجرا رخ داده، چیزی نیست؛ این را مدیرعامل یک جمعیت محیط زیستی مؤثر در منطقه می‌گوید که مجموعه‌شان برای بقای لیلاکوه، تلاش فراوانی کرده است.
ابراهیم زمانی در این باره می‌گوید: آن بخشی که تراشیده شده تا در آن ساختمان بنا شود، در مقابل بلاهایی که تصمیمات عجیب و غریب مسئولان بر سر محیط زیست منطقه آورده، هیچ است؛ تصمیماتی مانند خشکاندن تالاب گران سنگ شهر برای بنای پارک، ساختن مسکن مهر، ساخت مصلای شهر و...، در حالی که زمین‌های فراوان دیگری برای انجام این امور وجود داشت.

مدیر عامل جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود می‌افزاید: در کنار رویدادهای عجیب و غریب مثل خشکاندن دو تالاب ارزشمند در ده سال اخیر، مدتی ‌است ‌ساخت دو جاده در لنگرود آغاز شده است؛ یکی کمربندی جدید و دیگری جاده ساحلی که بخشی از پروژه ساخت جاده ساحلی در استان به شمار می‌آید. برای ساخت این دو جاده باید شالیزارهای زیادی خشکانده شده و هر دو جاده هم در تراز بالایی طراحی شده‌اند که برای رسیدن به آن سطح، خاک زیادی لازم است و به همین دلیل به لیلاکوه دست‌درازی کردند.

وی افزود: ساخت این جاده‌ها موجب شد تا مسئولان برای خوردن خاک لیلاکوه نقشه بکشند و چه بهانه‌ای برای این کار، بهتر از ساخت جاده و تعریض آن؟ همین شد که نخست در بخشی از کوه تعریض راه روستایی و حذف پیچ‌های آن به ناگهان در دستور کار قرار گرفت و پیرو آن در بخش دیگری از کوه، ساخت راهی جدید آغاز شد که موفق شدیم با پیگیری‌ها‌ و با همراهی دادستان شهر، آن را متوقف کنیم.

زمانی در ادامه با اشاره به مهجور ماندن حوزه محیط زیست گفت: در آن بخش که تعریض جاده و حذف پیچ‌ها بهانه تعریض جاده قرار گرفت ‌و ‌کسی نپرسید ‌چرا بدون پیگیری مردم به این سرعت اجرا شد، کاری از دست ما ساخته نبود، زیرا ماجرا توجیه منطقی هم داشت، ولو آنکه می‌دانستیم این توجیه منطقی بهانه‌ای بیش نبوده است؛ اما در جاده‌ای که در ضلع غربی لیلاکوه آغاز شده بود، بهانه‌ای در این سطح هم وجود نداشت که بتوان با آن کسی را اقناع کرد و به همین دلیل به دستور دادستان متوقف شد.

وی افزود: پیمانکاران برای آنکه بتوانند این جاده را بسازند، حتی استشهاد محلی از مردمان ساکن روستای واقع در ارتفاعات منطقه هم تهیه کرده بودند. خوشبختانه دادستان لنگرود به ماجرا ورود کرد و به رغم تهدید‌ها و پرخاشگری‌های پیمانکار، رأی به توقف راه‌سازی داد، چراکه دریافته بود این راه‌سازی بهانه‌ای برای کندن کوه و استفاده از خاک آن برای راه سازی‌ است، نه توسعه، خدمت‌رسانی به مردم و تأمین خواسته‌های ایشان.

زمانی با اعلام شکایت سازمان محیط زیست از این پیمانکاران گفت: پس از آنکه ماجرا را پیگیری کردیم و دادستان مانع از ادامه کار شد، سازمان محیط زیست نیز به ماجرا وارد شد و اقامه دعوا کرد و مدعی دریافت خسارت از ایشان شد؛ اما چه می‌شود کرد که محیط زیست مهجور است و کسی قیمت آن را نمی‌داند؟ اگر خانه‌ای تخریب شود یا خسارتی به خودرو وارد آید، خسارت وارده را می‌توان به سادگی نرخ‌گذاری کرد؛ اما طبیعتی که بازسازی آن بسیار دشوار است، بدون نرخ‌‌ رها می‌شود.

مدیر عامل این جمعیت محیط زیستی افزود: اگر محیط زیست نرخ‌گذاری می‌شد، آن زمان همه در‌می‌یافتند که این دست پیمانکاران و مسئولانی که به ایشان اجازه کار داده بودند، چه خسارتی به آن وارد آورده و چه مخاطراتی به مردم تحمیل کرده‌اند؛ کافی ا‌ست تا بارانی شدید در منطقه ببارد تا در این مناطق رانش زمین رخ داده و فاجعه به بار آورد. آن زمان همه درخواهند یافت که بهای این خرابی‌ها چیست.

زمانی در پایان گفت: تا وقتی برخی با چشم مردم بازی می‌کنند، بیلان ارائه می‌دهند و عقل را ندید می‌گیرند، از این دست اتفاقات رخ خواهد داد؛ وقتی برخی به روز زندگی می‌کنند، منافع کوتاه مدت خود را به منافع بلند مدت و نفع شخصی را به نفع اجتماع ترجیح می‌دهند، دیده نشدن چنین اتفاقات فاجعه‌باری طبیعی به نظر می‌رسد، چراکه کم پیش می‌آید امثال جمعیت ما مشکلی را ببینند و در مسیر پیگیری، با همراهی مسئولانی چون دادستانی مواجه شده و بتوانند جلوی ضایعه‌ای را بگیرند، وگرنه از دید امثال این پیمانکاران که با خاک خوردن، هم از این راه‌سازی‌ها و تعریض پول می‌گیرند و هم از تأمین خاک زیرساخت دیگر جاده‌های در حال ساخت، در‌آمد کسب می‌کنند که فرقی ندارد لیلاکوه باشد یا لیلا دشت!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۶۲
متنفرم از این خودخواهیها
من یک گیلانی ساکن قزوین هستم. اتفاقاً محل سکونت پدری ام نزدیک لیلاکوه است. همین حالا که این متن را خواندم غمم تازه شد. واقعاً نمی دانم از چه کسی گلایه کنم. از سودجویانی که برای کاملتر کردن خزانه ورثه شان هر اقدامی انجام می دهند و یا از ضعف مدیریت استان. تخریب محیط زیست گیلان بسیار غمبار است. انشاء الله مسئولین دلسوز کشوری و محلی کاری کنند.
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
آقا مهرزاد عزیز من بمیرم توبمیری نکنید. مستقیم با چند تا عکس و گزارش بروید دادستان . اونجا وقتی شاکی وجود نداشته باشه حالاحالاها پرونده ای تشکیل نمیشه.
لیلاکوه محل پیاده روی و تفریح بکر من در سالیان گذشته بود 10 سال پیش که دانشجو بودم بالای کوه بقدری بکر و دست نخورده بود که برخی مواقع ترسی شفاف تمام وجودم را می گرفت اما الان هر جایش که می روی یا خانه ساختند یا ویلا یا ...
کاش مردم ما می فهمیدند که اگر هر کس بخواهد ویلایی در شمال کشور یا هر منطقه خوش آب و هوا داشته باشد دیگر جایی باقی نخواهد ماند و همه مزارع و جنگلها به شهرکهایی مسکونی تبدیل می شود. هر چی می کشیم از زیاده خواهی نوع بشر است. متاسفم
تابناك ميخوامت با اين همه خبراي زيست محيطيت
من گیلانی هستم ولی مدت 30 سال درکرج زندگی میکنم . به خدا قسم وقتی عید امسال به لنگرود آمدم ودر اطراف کومله ،چهارراه، املش اطاقور لیلاکو ، پرشکوه گشتی زدم ،واقعا گریه ام گرفت که بر سر گیلان ماچه آمده .باغات چای محل ساخت ویلاهای آنچنانی مزارع برنج با پردهای زرد رنگ فروشی یک جا خبر از فاجعه ای بسیار وحشت ناک دارد. چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
خود اهالی میفروشند، پولشو میذارن تو جیبشون ، بعد غر هم میرنند
تابناک لطفا یه خبری هم در مورد گردنه حیران منتشر کنید . کوههای جنگلی اونجا رو دارن نابود میکنن . لطفا با انتشار اخبار اونجا مانع نابودی یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران بشید .
عزیزان اونجا که شمال هست. ما شهروندانی هم که در مرکز کشور و نقاط کویری زندگی می کنیم دلخوش بودیم به مراتع و کوه های اطراف جاده ها که متاسفانه با استخراج معادن و کندن سنگ ها از ایم مراتع مناظر دلخراشی در منظر رهگذاران ایجاد کرده و همین دلخوشی که در پس تدبر در عظمت این کوه های هست رو هم از ما گرفتن. من جدا از مسئولین درخواست دارم حداقل در کنار جاده ها مجوز بهره برداری ندن.
از سایت وزین تابناک که با درج اخبار مربوط به محیط زیست کشورمان موجب اطلاع رسانی و هشدار به مسئولین میگردد کمال تشکر را داریم.
این جاده ایجاد شده در مقابل کندن کوه در کیلومتر 10 جاده لاهیجان لنگرود چیزی نیست ، کوه را 99 سال اجاره کردن برای معدن سنگ تا 5 سال دیگه نه جنگلی اونجا میمونه نه کوهی
وای وای وای چی بگم دیوانه شدم با این کارها تنها نقطه ی سبز کشور را ویران کردند ویلا سازی شهرک سازی
همون قلیون کار لیلاکوه رو یه سره میکنه
خون مردم رو میخورند ! کجای کارید .
جالبه اسمش رو هم گذاشتن کوی ولیعصر !!!
کلا یک عده ای اگر جلوشون گرفته نشه طبیعت را برای پول نابود میکنند و مراعات آینده و شرع و ... هم نمیتونه جلوشونو بگیره.
طبيعت ، آب ، تاريخ ، فرهنگ ،زبان و..... همه به يغما رفت
چه توقع عجیبی شما دارید از این مسئولین و مردمی که پا جا پای انها میگذارند, بدتر از این تخریبها که اینده کشور را به خطر انداخته موضوع ثبت نام اکثریت مردم برای گرفتن یارانه بود, در واقع همه مردم به این راضی بودند که دریا را قطره قطره کنند و در کف دست انان بریزند تا بلکه نم و رطوبتی کف دستشان را خیس کند!! (برعکس ضرب المثل منسوخ شده"قطره قطره جمع گردد وانگهی دریاشود"), در این روند تیشه به ریشه زدن همه مقصر هستند از مسئولین ضعیف و سیاسی کار و بعضا بی کفایت, افراد منافع طلب و...... تا پایین ترین قشرهای جامعه که به جای تلاش و کار چشم امیدشان به چندر غاز یارانه است. وای به حال ملتی که منافع بلندمدت خود را فدای منافع لحظه ای خود میکند ما چقدر داستان تاریخی داریم که با اندکی تامل میتوان با امروز خودمان تطبیق پیدا کند, ایا قضیه جنگ احد در صدر اسلام را هزاران بار نشنیده ایم؟ ایا کارهای امروز ما با بعضی از سپاهیان پیامبر"ص" که به خاطر منافع خودشان باعث ان اتفاق تاریخی و شکست پیامبر شدند مطابقت ندارد؟ چرا مسئولین امروز, علما, اساتید دانشگاهی, رسانه ها و سایر افراد موثر در جامعه اینقدر توان ندارند که بتوانند مردم را توجیه کنند که این روند تخریب در همه زمینه ها چه محیط زیست, چه حیات وحش, چه اقتصاد و ....... حیات اینده کشور را به خطر انداخته؟
تابناک جان خودت رو اذیت نکن
این شهر در هر حال ساخته میشه : )
خودت یه مدتی که جیغ و داد بزنی خسته میشی. پس الکی گلوی خودت رو اذیت نکن
حداقل دو ساله که جاده این شهرک تاسیس شده است...!!!!
اصالت گیلان به کوه و جنگلش وابسته است
ابراهیم دمت گرم.من مسعود عباسی بازاردهی هستم ساکن مشهد.خیلی خوشحال شدم از شنیدن خبر پیگیریت که فعلا ...به ثمر نشست. بیشتر خوشحال می شدم که از پیچ عمویی(همون کنار گذر پارک) هم صحبت میکردی تا معلوم میشد که چطور تو تالاب صاف یه پیشچ درست بشه تا زمین اقایون ارزش چند برابر پیدا کنه.بعدشم که مسولیتشون تغییر میکنه و ارتقاءسمت پیدا میکنن .مرسی گیله مرد.
حالا جنگل رو خراب کنید و باعث سست شدن خاک بشید تا یک دفعه زمین رانش پیدا کنه مثل افغانستان 2000 نفر بمیرند..اونوقت میفهمید چه غلطی کردید.البته مسئولین ما واسه اینطور مواقع هم جواب دارند.میگن قسمت بوده .پیمانه ش پر شده بوده... و دوباره روز از نو روزی از نو
من اهل لنگرودم دارن لیلا کوه رو نابود میکنن هر جا یه ماشین مشغول برداشت از یه تیکه از این کوهه آقای لاهوتی نماینده این شهر منافع خودش و دور و بریاش رو داره میخواد به قیمت نابودی محیط زیست لنگرود تأمین کنه ایکاش شما میومدید و میدید که تالابی که خشکش کردند تا توش مسکن مهر بسازن اون بخشهایی که هنوز باقیمونده چقد زیباست حتی کسی که باعث شد تالاب به عنوان زمین مسکن مهر در نظر گرفته بشه ایشون بود حیف حیف حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
لاهوتی ؟!!! چقدر این اسم برام آشناست ! اهل اونجاست؟ اخه لاهوت کجا لنگرود کجا !!!
ليلا كوه زيباي من ببخش كه به تو هم رحم نكردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
نمی بخشه ... ببین کی یه فاجعه اونجا اتفاق میافته ! رانش زمین ، سیل و...
اینهاایرانی نیستند.
پاسخ ها
mohamad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
بر عکس شک نکن ایرانی هستن
من همین دیروز از جاده لیلاکوه 2 بار رد شدم. تعجب کردم که چرا بخش بزرگی از کوه کنده شده. کوهی که کاملا سرسبز است و تمامش پوشیده از درخت و درختچه است. باید بگویم صحبت های این دوست گرامی درست است. خاک آن بخش از کوه که کنده شده کاملا رسی است و در صورت بارندگی شدید که در آن منطقه بسیار هم روی می دهد خطر رانش بسیار محتمل است. همچنین صحبت های این دوست گرامی درباره خشکاندن تالاب برای ساخت مسکن مهر و مصلی هم عین واقعیت است. گیلان به سمت یک فاجعه زیست محیطی پیش می رود. فردا دیر است و مسولین هم به قول همین دوستمان در حال دادن بیلان کار به نفع خود هستند. محیط زیست کاملا فراموش شده است. آلودگی و زباله بیداد می کند. به داد گیلان برسید. فردا دیر است.
چه دردناك، چه دردناك و چه دردناك
درود بر شرف وغیرت امثال آقای زمانی که امیدواریم که هرروز بیشتر شده تا جلوی این مسئولان نامسئول گرفته شود.
تورو خدا . تورو جون هرکی دوست دارین این یکی رو نجات بدین. ما هر چندوقت یه بار که میریم اونجاها اگه اونم خراب شده باشه دیگه هیچ جذابیتی نداره .
امیدوارم زمانی و زمانی ها همیشه پایدار باشند تا محیط زیست تنا نباشد . کاش خانم ابتکار بجای عکس گرفتن و تبلیغات جلوی این تجاوزها را بگیرذ
کشک!!!!!!!!
تا اخرشو نخوندم چونكه خبرهاي ضد محيط زيستي ايران بد جور عصبيم ميكنه اينجور موقعها دوست داشتم نامرئي ميشدم سر اين مسولين يه بلايي مياوردم، حيف كه نميشه
ممنون تابناک
من خودم لنگرود زندگی می کنم. فقط این نیست خیلی از زمین های کشاورزی بوسیله صاحب شان خشک شده و برای ساخت برج و آپارتمان به فروش می رسد و این زمین ها به قیمت بالا توسط افراد شهرهای بزرگ خریداری می شود. نمونه کوه منطقه شیخ زاهد لاهیجان
واقعا مسولین محیط زیست دست بکار شوند و گرنه چند سال بعد طبیعت شمال از بین می رود. براحتی برای زمین های کشاورزی مجوز ساخت صادر نکند، لطفا
چندسالی هست درحال تخریب جنگل ومناطرطبیعت بودندمسئولین شهرخواب تشریف داشتند؟ماکه ساکن تهران هستیم وبرای گردش وسیاحت به آن شهرآمده بوذیم متوجه شده بوذیم درواقع بالاترازهتل که اجاره کرده بودیم درحال خاکبرداری بودندمتاسفیم ازمردم ومسئولین شهرکه قدروارزش خدادی رانمی دانند
برادر همشهری چیزهایی که فرمودید گوشه ای از نابسامانی و سوء مدیریت در کل استان گیلان است .نمی دانم چه دستی در کار است که اقلب مدیران ضعیف با سوابق بد در پست های مدیریتی کلان استان بکار گرفته می شوند.در حالیکه به استانهای دیگر سفر می کنیم نظم وپیشرفت استان در چشم مسافران موج می زند .معلوم نیست مردمان نجیب گیلان چه هیزم تری به مسئولین فروخته اند که اینقدر در حقشان اجحاف می شود.لیلا کوه ورودخانه گوهررود وزرجوب،تالاب انزلی و آلودگی دریای خزر و برداشت بی رویه معادن از بستر رودخانه ها و پس آبهای شهرک های صنعتی وشهری در رودخانه ها و جدیدا از بین بردن صنعت کشاورزی برنج به بهانه بحران آب تا برنج وارداتی توسط خواص وارد شود و...جملگی ضعف ویا عدم مدیریت استان می باشد .آرزوی تمامی کشورهای دنیا اینست که از داخل شهری رودخانه ای عبور کند تا آن را به بهترین وزیباترین مکان گردشگری تبدیل کنند در شهر رشت نه یک رودخانه بلکه دو رودخانه از وسط شهر عبور می کند که از نظر آلودگی رتبه نخست را در جهان طبق نظر سازمان یونسکو دارا است. آنوقت اصفهانیها حسرت زاینده رود را می خورند! اگر یکی از این رودها از وسط تهران می گذشت خدایی تهرانیها آنرا روسرشان حلوا حلوا نمی کردند چون در شهرستان انهم رشت قرار دارد باید مظلوم واقع شود؟ .آیا این تبعیض نسیت .باز دست مدیری چون شما درد نکند که به ندای وجدانتان گوش فرا دادید و در حراست از تحفه الهی تلاش نمودید .همه ایرانیان دربرابر نعمت الهی (طبیعت) مسولند.شمال ایران به مثابه ریه ایران است که اگر این ریه مسلول شود چه بسا همه ایرانیان مسلول گردند.با تشکر
آیا دشمنان واقعی خارجی ایران زمین در کشور ما واقعا نفوذ کرده اند ....؟؟. واقعا در ایران چه خبر است ؟؟؟؟؟؟ چه برنامه هایی برای ایران دارند ؟؟؟
خلاصه اینکارا که کار آدم عادی نیست
یا دست دولتی ها تو کاره مستقیم یا غیر مستقیم یا مجلسی ها و کسانی که نفوذ دارن
وگرنه کاگرو کارمند که نمیتونه...
خدا خیرتان دهد که دغدغه محیط زیست را دارید انشاالله جلوی کسانی که به طبیعت دست اندازی میکنند گرفته شود اینها کوته نظرند و رانش زمین و فاجعه های دیگر را نمی بینند و فقط به حال و منافع شخصی زود گذر می اندیشند
مجنون کجایییییییی
من لنگرودی و ساکن تهران هستم هر وقت که به لیلاکوه می روم به خاطر بی کفایتی مسئولان شهرم غصه دار می شم. لنگرود بیشترین جاذبه توریستی را در منطقه دارد اما مسئولین در لیلاکوه فقط تخریب محیط زیست و قلیانسراها را برای ما فراهم کردن. شهری با مردم تحصیل کرده و با فرهنگ که از کردستان نیز محروم تر است. اگر مسئولین محلی لیاقت داشتند و این شهر را از ابعاد مختلف کشاورزی و گردشگری توسعه می دادن من چرا الان باید در تهران باشم و دخترم به خاطر آلودگی هوا دچار مشکل ریوی بشود.
در شمال کشور تا دلتون بخاد ازین دست تخریب وجود دارد. دلیل اینه که بیشتر مسولین کوچک و بزرگ فقط منافع شخصی خودشونو میبینن و مبالغ هنگفتی که گیرشون میاد. هیچ کسی از اونها بازخواستی نمیکنه.و طبق معمول نوشدارو بعد فوت سهراب.
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد.....
كوي وليعصر !!! كار سپاه داداش. هيچ كس هم كه تا حالا جلوش نتونسته در بياد.
از آقا سهراب بخاطر حمایت هایش از محیط زیست لیلکوه و جوانان عزیز لنگرودی تشکر میکنیم
جان من دقت کنید:خشکاندن تالاب گران سنگ شهر برای بنای پارک، ساختن مسکن مهر، ساخت مصلای شهر و...، در حالی که زمین‌های فراوان دیگری برای انجام این امور وجود داشت. !
بخدا داره حقیقتو میگه
من اهل رودسرم. تو لنگرود یه تالاب بزرگ و زیبا بود که هرچی از زیباییش بگم کمه. اونجا اقامتگاه مرغابیای مهاجر بود . الان دیگه نیست چون جاش مسسسسکن مهههههر ساختن!!!! دیگه اینور مرغابی نمیبینیم
من بچه انجا هستم و بهترین سالهای خاطره انگیز زندگی مرا انجا گزرانده ام خاطره های بچگی و نوجوانی اما بنا به ضرورت زندگی از انجا کوچ کرده ام ولی وقتی بعد از سالها گذرم به انجا افتاد انچه را به چشم دیدم خدا وکیلی گریه ام گر فت یعنی ما بدست خودمان داریم همه انچه را که نعمت خدا دادی مینامیم نابود میکنیم انوقت ادعا میکنیم که داریم عمران و ابادانی میکنیم اما به چه قیمتی تمام ان تالابهای زیبا مزرعه های برنج باغات سر سبز چایی کار خانه جا ت چای سازی که صدها کارگر انجا شاغل بودند یا هزاران زن و دختر چایی چین که نان اور خانواده بودندوهمچنین باغات میوه و سبزیجات وصیفیجات محلی که همه نابود شد و انوقت اشغالهای چینی و هندی بجای انها وارد کردیم خیانت از این بالا تر می شود.. خدا از انهایی که باعث و بانی این خانت بودند نگذرد..
حالا این لیلا کوه کجا هست؟ که این همه انشاء براش نوشته ای !!
لعنت خدا براینها که بعدها سیلابها چه صدماتی بهم همه و خود آنها خواهدزد
لیلا کوه روستایی از توابع شهرستان لنگرود - استان گیلان است و سر به فلک کشیده از رشته کوه های البرز می باشد و علاوه بر فضا های سرسبز و جنگل ها با درختان متنوع داراست .
وجود چشمه های با آب معدنی که از دل این کوه جاری است اهمیت آن را دوچندان کرده است و روستایی با بافت بومی و کشاورزان با داشتن با غ چای امر معاش می نمایند
این عمل ساخت و ساز یعنی تخریب طبیعت و شهر توریستی لنگرود می باشد
برادرا نظرات ما را هم چاپ کنید نترسید!!!!!!
تابناک اون رییس روسا هم چیزی بهشون نماسیده وگرنه...
آدم فکر میکنه یه مشت اجنبی ریختن تو این مملکت و دارن این بلاهارو سر محیط زیست میارن.انگار نه انگار که خودشون متعلق به این آب و خاک هستن
این که اولشه دریاچه ارومیه که خشک شد من که دارم جمع می کنم برم شمال از دست این خشکی و خشکسالی قبل اینکه زمین اونجاها گرون تر شه
هیسسسسس !!! جیبی در حال پر شدن است .
نه آقا بايد ايران خودرو وسايپا سوددهى داشته باشند مردم با ماشين برن شمال ويلا بخرن يا كرايه كنن محيط زيست كيلويى چنده!؟
ساحل ذریا رو بیخیال شدن زدن به جنگلها
من اهل رودسرم. تو لنگرود یه تالاب بزرگ و زیبا بود که هرچی از زیباییش بگم کمه. اونجا اقامتگاه مرغابیای مهاجر بود . الان دیگه نیست چون جاش مسسسسکن مهههههر ساختن!!!! دیگه اینور مرغابی نمیبینیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار