بازدید 40593

دستور رئیس‌جمهور برای توقف فیلتر «واتس اپ»

چندی است، نحوه مواجهه با شبکه‌های اجتماعی ‌به موضوع مورد جدل برخی مقامات و مسئولین کشور تبدیل شده است. در آخرین موارد از این دست، بسته شدن شبکه اجتماعی «واتس آپ» با واکنش مستقیم رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۳۹۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ 06 May 2014
دستور رئیس جمهور برای توقف فیلتر «واتس آپ»وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت موافق ‌بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و در کشور جایگزین ندارند نیست، گفت: دستور توقف فیلتر شبکه اجتماعی «واتس اپ» که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام شده، از سوی رئیس جمهور صادر شده است.

به گزارش «تابناک»، محمود واعظی در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره فیلتر شبکه اجتماعی «واتس اپ» مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور رأسا نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق شود، اظهار داشت: وظیفه دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دبیری یک کارگروه است. وظیفه‌اش این نیست که برای شخص رئیس‌جمهور و ‌شورای‌عالی فضای مجازی که هیچ ارتباطی با این کارگروه نداشته و یک مجموعه بالادستی است، تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه وظیفه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ این است که از سیاستگذاری‌هایی که شورای‌عالی فضای مجازی انجام می‌دهد، پیروی کند، تصریح کرد: وظیفه دبیر کارگروه تعیین مصادیق این نیست که بخواهد برای رئیس جمهور ‌یا ‌شورای‌عالی فضای مجازی تعیین تکلیف کند.

واعظی در مورد وضعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ‌کشور و تصویب مسدود کردن سرویس «واتس اپ» به ‌مهر گفت: برای اپلیکیشن‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است. تنها در اسفندماه سال ۹۲ کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، بحث مسدودسازی سرویس «واتس اپ» را مطرح کرد که همین طور که قبلا هم گفتم، نقصانی در رأی‌گیری به وجود آمد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه دولت موافق بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و به اخلاق و عفت عمومی لطمه‌ای نمی‌زنند نیست، افزود: تا هنگامی که جایگزینی برای این شبکه‌ها در کشور نداشته باشیم، دولت موافق بستن آن‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضوع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و فیلتر «واتس اپ» در شورای‌عالی فضای مجازی مطرح شد و رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا، دستور داد که این موضوع متوقف شود و این کار انجام نشود.

در پی تصویب فیلتر شبکه اجتماعی «واتس اپ» و اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص عدم اجرای این مصوبه به دلیل دستور رئیس جمهور، روز گذشته دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: رئیس‌جمهور رأساً نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق شده و صلاحیت قانونی تصمیم‌گیری در مورد شبکه‌های اجتماعی را از این کارگروه سلب و آن را بر عهده شورای‌عالی فضای مجازی قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۷۰
احسنت به رییس جمهور و احسنت به وزیر ارتباطات . بعد از کلی وقت ته دلم یه کم قرص شد که هستند اون بالا کسایی که از رو عقل تصمیم بگیرن
روحانی مچکریم...
درود بر روحاني رييس جمهور عزيز و عاليقدر
احسنت بر وزیر ارتباطات٬ این آقایان فکر کردند ملت ایران کودک هستند که به خود اجازه می دهند به جای مردم تصمیم بگیرند
درود بر رییس جمهور
روحانی واقعا مچکریم :)
باريكلا به اين رييس جمهور دانا و فهميده
شبکه اجتماعی «واتس اپ»؟؟؟؟
واتس اپ از کی شده است شبکه اجتماعی؟؟؟
واتس اپ حد اکثر یک نرم افزار پیام رسان مولتی مدیا است.
مچکریم واقعا قاطعیت و تمرکز ریاست محترم جمهور در جزء جزء امور مهمه کشور ستودنی است
دیگه کم مونده تابناکم فیلتر کنن یه سایت دیگه جایگزینش کنند..
بابا انصافا شورشو در آوردند دیگه
بابا مگه میشه هرچیزی رو جایگزینه چیزه دیگه ای کرد..
ای ول رییس جمهور
روحانی مچکریم
بالاخره یه نفر پیدا شد مردمو درک کنه
روحانی مچکریم
واي چه خبر مسرت بخشي الان ميرم شيريني پخش مي كنم ... ما بيكاريم ميفهمين؟؟؟ بيكار
ای ول رییس جمهور
امیدوارم دولت محکم بمونه پای حرفش
رایی که بهت دادم حلالت روحانی...
نوش جونت.
درود بر روحانی
تا کی به فکر اپراتور ها باید بود
کمی هم باید به مردم فکر کرد
مگر کل دنیا با وجود اینترنت نسل سوم و چهارم ورشکست شدند که اپراتور های ایران دارن ضرر میکند
به جای فیلتر کردن سرعت و خدمات اپراتور ها را افزایش دهید
مملکته داریم؟!
ای ول رییس جمهور
روحانی مچکریم . مچکریم که رییس جمهوری فرهیخته و عاقل داریم
"تا زمانی که جایگزینی برای این شبکه‌ها در کشور نداشته باشیم دولت موافق مسدود کردن آن‌ها نیست"
این یعنی چی؟ یعنی وقتی جایگزین داشته باشند دولت موافق مسدود کردن آنهاست؟
جناب آقای واعظی و جناب آقای روحانی! بنده به شخصه با این نرم افزارها، با بسیاری از افراد ایرانی و غیر ایرانی در خارج از ایران در تماس هستم. پس یک جایگزین داخلی عملاً برای این نرم افزارها غیر ممکن است.
مگر اینکه جایگزین داخلی بر روی Google Play و Apple App Store قرار بگیرد و میزان نصب و فراگیری آن نیز به اندازه همین برنامه ها باشد.
دوستان به صف شید.
آماده؟
1.
2.
3.
مچکرییییییییم روحانیییییییییییی
واقعا در فیلتر کردن ایران صاحب سبک شده
متاسفم
انصافا روحانی مچکریم ٬ چونکه میدونیم چه پس لرزه هایی برای ایشان دارد و او همه رو به تن خرید
روحانی متشکریم
روحانی مچکریم
روحانی مچکریم
در اعضا و رئیس این کمیته باید بازبینی انجام بشود، کمیته ای که در زندگی مردم نقش مستقیم دارد باید اعضایش برگزیدگان مردم باشد جوری که من اطلاع دارم از 13-14 رای آن فقط یکی از طرف وزارتخانه است مابقی هیچکدوم منتخب مردم نیستند ولذا صلاحیت قانون گذاری برای مردم را ندارند و بایستی این افراد مانند مجلس مستقیما از طرف مردم انتخاب شوند و یا کل یا اکثریت این کمیته از طرف دولت انتخاب شود تا دولت بتواند در مقابل 18 میلیون نفری که به او رای داده اند پاسخگو باشد
اینستاگرام را بی خیال شدن چسبیدن به واتس اپ .
دمش گرم
واقعا باید به جنگ پشت پرده رفت.
همیشه پای پول در میان است.
زنده باد روحانی.
دمش گرم
آن ها دارند همه چيز را مجاني (تقريبا) مي كنند. امروز ما مجاني از واتس براي ارتباط استفاده مي كنيم تا عزيزاني كه هر كار دلشان مي خواست با تعرفه هاي موبايل و تلفن بكنند دستشان توي حنا بماند اما اتفاقات ديگري هم احتمال در راه است مثلا ماشين هايي كه بدون بنزين حركت مي كنند و لامپ هايي كه بدون برق روشنايي مي دهند و آبگرمكن هايي كه بدون گاز آب ولرم مي دهند
پس بياييم به جاي سخت كردن اوضاع و ايجاد مشغله فكري براي ملت باري از روي دوش آنان برداريم. به شرط آن كه تخصص و دلسوزي اش را داشته باشيم و با جيب بي ته وداع كنيم.
روحانى مچكريم
روحانی متشکریم اگه به اینا بود خود اینترنت هم فیلتر میکردن
مگه رئیس جمهور نماینده مردم نیست؟یعنی چی که نمیتونه همچین دستوری بده؟
روحانی مچکریم
« تا هنگامی که جایگزینی برای این شبکه‌ها در کشور نداشته باشیم، دولت موافق بستن آن‌ها نیست.» آخه برادر من اگه به شما باشه که با تساهل و تسامحتون حالا حالا خبری از شبکه جایگزین نیست. مگه آقای ظریف بعد از دعوت شما اخبارش را در شبکه های اجتماعی کلوپ و یا ... گذاشت؟!
روحانی مچکریم
زنده باد رئیس جمهور
برين فكري واسه بدبختي مردم بكنيد از روزي كه بنزين شده ١٠٠٠تومان كرايه تاكسي ها ٥٠ درصد اضافه شده من در يكي از شهر هاي استان بوشهر ساكن هستم كرايه تاكسي كه قبلاً ٥هزار تومان بوده الان شده ٧٥٠٠تومان و تمام أجناس هم بين ٣٠ تا ٥٠ درصد رفته بالا.بعد اقايون دارن روي فيلتر واتس مانور ميدن.همه شون دستشون توي يه كاسه هست.حداقل ملت دلشون به واتس اب خوشه كه اقايون واسه اينكه مخابرات ضرر نكنه ميخوان فيلترش كنن .و از اينكه خودشون رو بي تقصير نشون بدن فريدا ميزنن كه رئيس جمهور مخالف فيلتر واتس اب هست.انشالله كه اقايون شريك شركت هاي فيلتر شكن نيستن.تابناك درد دل من رو بذار
فیلترینگ هیچوقت بازدارنده نبوده ، بیشترین ضرر فیلترینگ ضرر امنیتی هست ، اینکه مجبوریم از سرورهای پروکسی استفاده کنیم و اطلاعات ما رصد میشه ...
روحانی متشکریم
روحانی مچکریم!
زنده باد رییس جمهور
روحانی مچکریم
دمش گرم
روحانی مچکریم
این دبیر کارگروه رو مصادیق رو کی تعیین میکنه؟
روحانی مچکریم.
چه عجب بالاخره آقای روحانی یه حرکتی زد که بگن رییس دولت هست.......
همش شده موازی کاری آخه اینترنت ما چند تازمان و وزارت خونه و... میخواد 20 مدل سازمان فیلترینگ داریم که همشون هم خودشون رو به حق میدونن
احسنت! از اول هم مشخص بود هجوم فیلترینگ و مسدود کردن ها برای تخریب چهره دولت نزد جوانان بود.. رئیس جمهور باید ایستادگی کند.
درود بر اين دولت روشنفكر
درود بر دکتر روحانی عزیز
روحانی مچکریم
ویوا روحانی
احسنت به رئیس جمهور
روحانی مچکریم
آقای رءیس جمهوراحسنت.ای کاش جلو هدفمندی یارانه هارو هم میگرفتی ومرحله دوم رو به تجرا در نمی آوردی.
درود بر رییس جمهوری که برای رفاه مردم می جنگد
روحانی متشکریم
روحانی این دفعه واقعا مچکریم
یکی هست به من بگه چرا گوگل تاک رو فیلتر کردن!
گروه مصادیق مجرمانه بر چه اساسی این نرم افزار رو که یک دکمه برای ارسال پیام داشت و بس را فیلتر کرد.
یه دلیل‌: اون یک نرم افزار سریع و ساده بود که ۱۰۰۰ بار سریع تر و ارزان تر از پیامک مخابرات بود و کار و کاسبی مخابرات رو آجر کرده بود و باعث شده بود مردم کمتر پول خرج کنند.
درود بر رییس جمهوری که برای رفاه مردم می جنگد
درود بر رییس جمهوری که برای رفاه مردم می جنگد
رئیس جمهوری اختیار کار کوچکی مثل این را نداشته باشه چطور میخواهد مملکت را اداره کنه!
از این کارش بیشتر از توافق ژنو خوشم اومد!
روحانی متشکریم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل