بازدید 7239
وزارت بهداشت:

رشد جمعیت ایران در 20 سال آینده صفر می‌شود

رشد جمعیت در برخی استان های کشور منفی است و با ادامه این روند در آینده کشوری پیر خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۹۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰ 29 April 2014
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد جمعیت ایران با ادامه روند کنونی در 20 سال آینده صفر درصد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ محمد اسماعیل مطلق ˈ روز سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت جنوب خوزستان در تالار باشگاه گلستان آبادان افزود: رشد جمعیت در برخی استان های کشور منفی است و با ادامه این روند در آینده کشوری پیر خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود 11 میلیون جوان در ایران گفت: باید با فراهم کردن اشتغال و مسکن جوانان زمینه ازدواج آنها را فراهم کنیم.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور اشاره کرد و افزود: این آمار با افزایش سن ازدواج بیشتر می شود.

وی گفت: امسال با همت و نظر مساعد رییس جمهوری، وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال تحول در بخش سلامت کشور خواهد بود.

مطلق افزود: پروژه های مختلفی در بیمارستان های کشور در بخش خود مراقبتی در حال نهایی شدن است که در آنها به شهرها، روستاها و مناطق آسیب پذیر جامعه توجه ویژه ای شده است.

وی از افراد فاقد دفترچه بیمه سلامت خواست نسبت به ثبت نام برای دریافت دفترچه این بیمه اقدام کنند.

وی گفت: افراد با داشتن دفترچه بیمه سلامت، فقط 10 درصد از هزینه بیمارستان ها را پرداخت می کنند.

وی کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان و تغییر سبک زندگی را از اهداف کلی نظام سلامت کشور برشمرد و افزود: برنامه ریزی بسیار خوبی در زمینه سلامت امسال صورت گرفته است.

مطلق اظهار کرد: 9 بسته حمایتی با اختصاص 90 میلیارد ریال اعتبار در اختیار بیمارستان های زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان گذاشته می شود.

در این آیین فعالان عرصه سلامت شهرستان های آبادان، خرمشهر، هندیجان، ماهشهر و شادگان تجلیل شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان