بازدید 5607

گام مهم دانشمندان در تولید سوخت از آب دریا

محققان با توسعه فرآیند جدیدی موفق به تولید سوخت از آب دریا شدند که می‌تواند آینده تولید سوخت در جهان را دستخوش تغییرات مهمی کند.
کد خبر: ۳۹۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲ 11 April 2014
محققان با توسعه فرآیند جدیدی موفق به تولید سوخت از آب دریا شدند که می‌تواند آینده تولید سوخت در جهان را دستخوش تغییرات مهمی کند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تنها برخی از نفت‌کش‌ها، ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌ها از سوخت هسته‌ای استفاده می‌کنند و تولید سوخت هیدورکربن مایع، یک دستاورد مهم تلقی می‌شود که امکان حضور طولانی کشتی‌های جنگی در میان آب‌ها را فراهم می‌کند.

محققان ارتش آمریکا طی بیش از یک دهه مطالعه و تحقیق، فرآیندی برای تبدیل آب دریا به سوخت ابداع کرده‌اند؛ هدف از این پروژه کاهش وابستگی به نفت و در نتیجه کاهش چشمگیر هزینه‌های سوخت عنوان شده است.

به گفته دکتر «هیتر ویلائر»، متخصص شیمی آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی آمریکا، برای نخستین‌بار دریافت دی‌اکسید کربن و هیدروژن از آب دریا امکانپذیر شد؛ گام بعدی شامل افزایش مقادیر بدست آمده دی‌اکسید کربن و هیدروژن و تولید سوخت از آب دریا در مقادیر صنعتی است.

سوخت تولید شده از آب دریا برای نخستین‌بار برای تأمین انرژی مورد نیاز یک هواپیمای کنترل از راه دور مورد استفاده قرار گرفت.

محققان امیدوارند که این فناوری نوین طی 7 تا 10 سال به صورت تجاری برای تأمین سوخت کشتی‌ها و حتی هواپیما و جت‌های جنگنده مورد استفاده قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس